Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Det är flera tråddeltagare som har skrivit att boken innehåller felaktigheter. Även Peter Thylén på Kalla fall har skrivit det - till mig ... Peter Thylén är således
MIN källa!

Det krävs ju inte mycket hjärnkapacitet direkt för att se att boken innehåller felaktigheter.
Kontext är en sak för en universitetsutbildad som jag - kassa, otydliga skribenter som du en annan! Och än värre blir det när sådana kassa, otydliga skribenter inte kan ta ansvar.
nu lämnar du sakfrågan och börjar istället svamla om annat.
Saken gällde att jag hänvisade till en trådskribents inlägg för att visa att den skribenten skrivit att boken innehåller felaktigheter,
en högst relevant källangivelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
När jag vet, då vet jag - och det finns en anledning till det. Kan ju kallas "källa".
när källa efterfrågas förväntas en kontrollerbar sådan,
ofta en länk som leder utanför flashback.
(om inte källan syftar till att visa vad en annan skribent skrivit i tråden, i så fall är ett flashbackinlägg mest relevanta källan, du har upprepat visat att du inte förstår dessa skillnader)
I detta sammanhang är dina inre, overifierbara källor ointressanta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Bara lär er: När jag vet, då vet jag. Då har jag källa eller säker uppgift på det, men jag kanske inte alltid ser ett behov av att kommunicera det.
ännu ett exempel på uppblåst självgodhet/galenskap, i diskussionen om vikten av verifierbara källor.
Om du påstår nåt tvärsäkert, men inte kan visa kontrollerbar källa,
så får du räkna med att din uppgift betraktas som osäker.