2025-09-09, 12:11
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Hur kan man gå back på invandrare som slavar
Om kostnaderna för samhället är större än skatteintäkterna för en grupp så går man back på den gruppen.
Citera
2025-09-09, 12:20
Medlem
Då TS generaliserar att alla invandrare slavar för svenskar så skall även jag tillåta mig att generalisera.
De invandrare som slavar gör det för "svenskar" med invandrarbakgrund. De jag ser som agerar som svin är "svenskar" som driver byggföretag, trädgårdskötsel, bärplockning m.m. Listan kan säkert göras lång.
Invandrare som slavar för(lata) svenskar är exempelvis olika matbud.
På fb brukas det inte skiljas på invandrare och svenskar med invandrarbakgrund. (gör inte jag heller i vardagstal).
Citera
2025-09-09, 12:36
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Har vi någon invandrare som kan komma med motargument om att han inte är en slav i Sverige...

Utmana mig

Du har rätt, invandring är modernt slaveri. Det som är än värre är hur svenskar fått det de senaste 20 åren. Det är en sak att svenska politiker gör det här mot invandrare. Men att göra det mot sitt eget folk medan svenskar bara tittar på, till och med ofta försvarar det, är ren och skär humor.
Citera
2025-09-09, 12:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Då TS generaliserar att alla invandrare slavar för svenskar så skall även jag tillåta mig att generalisera.
De invandrare som slavar gör det för "svenskar" med invandrarbakgrund. De jag ser som agerar som svin är "svenskar" som driver byggföretag, trädgårdskötsel, bärplockning m.m. Listan kan säkert göras lång.
Invandrare som slavar för(lata) svenskar är exempelvis olika matbud.
På fb brukas det inte skiljas på invandrare och svenskar med invandrarbakgrund. (gör inte jag heller i vardagstal).
Vi har 70 000 chefer alltifrån statschefer, kommunchefer, myndighetschefer, NGO-chefer som tjänar 150 000 kr i mån och där majoriteten är etniska svenskar. (Vattenfalls chef tjänar förvisso 1,5 milj i månaden).
Även en invandrare som driver ett stort företag betalar höga skatter som går till dessa svenska chefer.

Invandrare bygger upp landet åt svenskar och inte till sig själv.
Man tar även invandrens barn och tjänar 100 000 kr i månaden på barnet.
Svensken ska hålla på med poddandet.
Citera
2025-09-09, 13:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Om kostnaderna för samhället är större än skatteintäkterna för en grupp så går man back på den gruppen.
Invandrare ses som siffror. Inte som människor. Man räknar på om det är lönsamt eller inte. Invandrare hit och invandrare dit.

Sverige är byggt på att invandrare ska hata andra invandrare. Ju mer du hatar neråt desto mer "svensk" blir du

Jomshof är finne, Ebba är norska, Sofie Löwenmark är marockan, Alexander Bard är Sydafrikan , Nalin Pekgul är turk.
Citera
2025-09-09, 13:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Så Sverige har importerat olja och gas i större mängder från Syrien? Jag antar att du har källor som backar upp det?

Det tycks som frukt, grönsaker och nötter ligger bättre till. Enligt denna länk https://tradingeconomics.com/sweden/imports/syria så är det inte som du påstår.
Man vill komma åt oljan i Syrien därav den sk arabiska våren (aka inbördeskriget)
Citera
2025-09-09, 13:50
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Så vad göra för att lösa alla Sveriges problem?
Citera
2025-09-09, 13:59
Medlem
Citat:
Vi har 70 000 chefer alltifrån statschefer, kommunchefer, myndighetschefer, NGO-chefer som tjänar 150 000 kr i mån och där majoriteten är etniska svenskar. (Vattenfalls chef tjänar förvisso 1,5 milj i månaden).
Även en invandrare som driver ett stort företag betalar höga skatter som går till dessa svenska chefer.

Invandrare bygger upp landet åt svenskar och inte till sig själv.
Man tar även invandrens barn och tjänar 100 000 kr i månaden på barnet.
Svensken ska hålla på med poddandet.

Du fortsätter kräkas på allt svenskt. jag förstår dock inte ditt svar ovan. Basis din logik så är vi all slavar om vi är anställda och jobbar för ett företag som har en chef. Eller...?
Om vi fortsätter spinna på stora företag så är det vanligt attt de använder konsultföretag som tillsätter många positioner i ett företag. Jag repeterar, dessa konsultföretag drivs inte alltför sällan av folk med tveksamt rykte.
Citera
2025-09-09, 14:19
Medlem
Citat:
Invandrare är slavar åt de rika i samhället.
När svenskar åker till Norge och jobbar får de en lägre skatt än norrmännen som tack för att de kommer och jobbar medan invandraren får utskällning och låglön i Sverige.

Man skyller på att invandrare inte kan svenska när de jobbar på äldreboenden men skulle de prata bättre svenska så skulle de skaffa sig bättre jobb.

Medan invandrare får ta skitgörat för att svensken vill podda. Man lurar hit invandrare för att betala utbildningar på universitet som knappt lönar sig då svensk avkastning på eftergymnasialuybildning är sämst av alla OECD-länder i världen. Avkastningen är minus på utbildning i Sverige.

Invandraren är också här för att man ska komma åt naturresurserna i Afrika och mellanöstern.

Den vita mannen har aldrig varit god.
Blatte! Du är en slav i Sverige oavsett om du har en villa eller ej. Vad har du gjort för ditt eget ursprungsland?
Nothing.

Där ser du

Sverige har 100 NGO-chefer, 367 rikdagsledamöter, 24 landshövdningar, hundratals kommunchefer och underchefer, 376 myndighetschefer där majoriteten är etniska svenskar som tjänar över 150 000 kr i månaden (obs vattenfalls chef tjänar 1, 5 milj kr i mån)
Så oavsett om blatten är en framgångsrik företagare så går hans skattepengar till dessa chefer.

Slavar brukar inte gå plus på systemet.

Min din logik finns svarar, men det är andra grupper som betalar in.
Citera
2025-09-09, 14:20
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Hur kan man gå back på invandrare som slavar
Kanske för att de inte är slavar. Hade de inte fått några bidrag och varit tvungna att försörja sig själva från dag ett kanske du hade haft en poäng, men så ser inte systemet ut.

Om vi ger 200 personer asyl dröjer det 8 år innan 100 av dem har ett arbete. Invandringen är totalt sett en förlustaffär för Sverige även om vi räknar in den mer lönsamma arbetskraftsinvandringen. Det är mycket svårt att se en grupp människor som i stor utsträckning försörjs av en annan grupp som "slavar" då är det snarare gruppen som försörjer dem som är slavar.

Därmed inte sagt att vi inte skall ta in några invandrare och så vidare, men vi behöver vara ärliga med kostnaderna.
Citera
2025-09-09, 15:13
Medlem
Citat:
Invandrare är slavar åt de rika i samhället.
När svenskar åker till Norge och jobbar får de en lägre skatt än norrmännen som tack för att de kommer och jobbar medan invandraren får utskällning och låglön i Sverige.

Man skyller på att invandrare inte kan svenska när de jobbar på äldreboenden men skulle de prata bättre svenska så skulle de skaffa sig bättre jobb.

Medan invandrare får ta skitgörat för att svensken vill podda. Man lurar hit invandrare för att betala utbildningar på universitet som knappt lönar sig då svensk avkastning på eftergymnasialuybildning är sämst av alla OECD-länder i världen. Avkastningen är minus på utbildning i Sverige.

Invandraren är också här för att man ska komma åt naturresurserna i Afrika och mellanöstern.

Den vita mannen har aldrig varit god.
Blatte! Du är en slav i Sverige oavsett om du har en villa eller ej. Vad har du gjort för ditt eget ursprungsland?
Nothing.

Där ser du

Sverige har 100 NGO-chefer, 367 rikdagsledamöter, 24 landshövdningar, hundratals kommunchefer och underchefer, 376 myndighetschefer där majoriteten är etniska svenskar som tjänar över 150 000 kr i månaden (obs vattenfalls chef tjänar 1, 5 milj kr i mån)
Så oavsett om blatten är en framgångsrik företagare så går hans skattepengar till dessa chefer.
Blattarna får gratis bidrag som vi måste betala för. Ifall vi aldrig tog hit dem vore allt bättre. Låt privata aktörer sköta äldrevården så får du bättre villkor och högre löner
Citera
2025-09-09, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hexuna
Slavar brukar inte gå plus på systemet.

Min din logik finns svarar, men det är andra grupper som betalar in.
Man har invandrare av flera anledningar. Bland annat som en buffert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in