• 1
  • 2
2025-09-08, 22:57
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1399972

"Under kvällen larmades polisen till en gård i Vallentuna med anledning av ett knivbråk mellan tre personer.

När patrullen kom fram hade en man i 55-årsåldern fått en skär- eller huggskada i benet."

Jaha vad är det här då? Bönder som bråkat om en kvinna efter lite hembränt?
Citera
2025-09-08, 23:00
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunneltungan
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1399972

"Under kvällen larmades polisen till en gård i Vallentuna med anledning av ett knivbråk mellan tre personer.

När patrullen kom fram hade en man i 55-årsåldern fått en skär- eller huggskada i benet."

Jaha vad är det här då? Bönder som bråkat om en kvinna efter lite hembränt?

Kan det vara Simon Arnamo som gått lös med kniven igen? Han brukar väl kniva oskyldiga i Vallentuna.
Citera
2025-09-08, 23:00
Medlem
DenverAirports avatar
Bondgård eller lägenhetshusgård?
08 september 18.43, Misshandel, grov, Vallentuna

Polisen larmas om en aggressiv man med kniv.

Polisen larmas till en gård i Vallentuna där personer som bor på platsen kommit på kant med varandra. En aggressiv man ska bära kniv.
När patrullerna kommer till platsen anträffas en man i 65-årsåldern, en man i 55-årsåldern och en kvinna i 50-årsåldern. Mannen i 55-årsåldern har en skär- eller huggskada i benet, de andra två är oskadade.
Det är oklart vad bråket gäller men personerna anmäler varandra för olika brott, vilket leder till att alla tre grips. Mannen i 55-årsåldern grips för olaga hot och misshandel, de andra personerna grips för grov misshandel.
Mannen i 55-årsåldern är inte allvarligt skadad men förs först till sjukhus för omplåstring.
Brottsplatsen spärras av för teknisk undersökning.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ov-vallentuna/
Citera
2025-09-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Kan det vara Simon Arnamo som gått lös med kniven igen? Han brukar väl kniva oskyldiga i Vallentuna.
Han är väl inte 55 än?
Citera
2025-09-08, 23:15
Medlem
CottageQueens avatar
Jag tippar på stället där det brann så in i h-vete för ett par år sen; Lilla Mörby.
Bara en spekulation ska sägas.
Citera
2025-09-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Bondgård eller lägenhetshusgård?
08 september 18.43, Misshandel, grov, Vallentuna

Polisen larmas om en aggressiv man med kniv.

Polisen larmas till en gård i Vallentuna där personer som bor på platsen kommit på kant med varandra. En aggressiv man ska bära kniv.
När patrullerna kommer till platsen anträffas en man i 65-årsåldern, en man i 55-årsåldern och en kvinna i 50-årsåldern. Mannen i 55-årsåldern har en skär- eller huggskada i benet, de andra två är oskadade.
Det är oklart vad bråket gäller men personerna anmäler varandra för olika brott, vilket leder till att alla tre grips. Mannen i 55-årsåldern grips för olaga hot och misshandel, de andra personerna grips för grov misshandel.
Mannen i 55-årsåldern är inte allvarligt skadad men förs först till sjukhus för omplåstring.
Brottsplatsen spärras av för teknisk undersökning.
https://polisen.se/aktuellt/handelse...ov-vallentuna/
Låter ju som någon hästgård eller bondgård. Men spännande historia, vi får se om någon från Vallentuna kan skvallra lite. Knivfajt är ju lite mer än ett fylleslagsmål minst sagt.
Citera
2025-09-08, 23:26
Medlem
Låter som gården det brann på för ett tag sen om den finns kvar. Inhyser div drägg I husvagnar mm.
Citera
2025-09-09, 02:03
Medlem
Vallentuna fortsätter att överraska. Hoppas inte bonden fick sig en ordentlig utskällning av frun för att ha misshandlat någon. Kanske dags att införa lite fler bondemöten för att ventilera frustrationer innan det blir hugg i benen?
Citera
2025-09-09, 08:52
Medlem
Var är hanspippi när man behöver honom?
Han brukar ha god lokalkännedom i Vallentuna.

Brandgården är verkligen ett bra förslag. Men Vallentuna är stort och det finns ju väldigt många gårdar.
Citera
2025-09-09, 09:19
Medlem
Tippar också på Lilla Mörby, det bor ett antal ryssar och finnar, bla, i passande åldrar där & stället är ökänt för busliv.
Citera
2025-09-09, 09:31
Medlem
KinkyActs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CottageQueen
Jag tippar på stället där det brann så in i h-vete för ett par år sen; Lilla Mörby.
Bara en spekulation ska sägas.

Kan bekräfta att det stod flera polisbilar och en ambulans när jag passerade Lilla Mörby i går kväll.
Citera
2025-09-09, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Var är hanspippi när man behöver honom?
Han brukar ha god lokalkännedom i Vallentuna.

Brandgården är verkligen ett bra förslag. Men Vallentuna är stort och det finns ju väldigt många gårdar.

Jag ber om ursäkt för att jag inte var så alert den här gången. Även solen har sina fläckar (till min stora förvåning).

Ni verkar dock ha löst det utan min inblandning. Ska dit och kolla läget lite senare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in