2025-09-08, 22:32
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det är inte det viktigaste, och tron ​​på en platt jord är i sig ganska harmlös, men den är en del av ett växande antal konspirationsteorier, och den är långt ifrån harmlös. Vi ser i den ett fenomen som är ganska skrämmande, och som har fått stor makt i vissa delar av världen. Därför får idiotin inte gå obestridd.

Utbilda mig. Vad är det stora problemet om en majoritet skulle anamma detta?
Citera
2025-09-08, 22:58
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bara lite nyfiken.

Har någon lagt fram en rolig förklaring varför just jorden är platt, men alla andra planeter i vårt solsystem är runda?
Lite offtopis men space/rymden är fejk och det finns inga runda planeter. Du är välkommen då du inte kommer göra din läxa. Och sist men inte minst, jorden är platt vilket bevisats via observbara verkligheten som upprepats och demonstrerats igen och igen. Ordentlig vetenskapsmetodologik vet du.
Citera
2025-09-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava

Jag antar att det handlar om att en del livnär sig på lögnen och att sanningar offras. Vad det får för konsekvenser kan vi givetvis ana.
Citera
2025-09-08, 23:01
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Lite offtopis men space/rymden är fejk och det finns inga runda planeter. Du är välkommen då du inte kommer göra din läxa. Och sist men inte minst, jorden är platt vilket bevisats via observbara verkligheten som upprepats och demonstrerats igen och igen. Ordentlig vetenskapsmetodologik vet du.

Men om rymden är fejk, drygt tusen personer har varit i rymden, bl.a 3 svenskar. Hur kommer det sig?
Citera
2025-09-09, 00:10
Medlem
Citat:
Så dom planeter vi ser med blotta ögat tex Mars är bara någon form av synvillor?
Citera
2025-09-09, 06:51
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Vi får nog aldrig någon förklaring till hur månförmörkelsen uppstår enligt plattjordsteorin.
Däremot känner vi till hur den I verkligheten uppstår.
Citera
2025-09-09, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Inga problem egentligen förutom att folk skulle bli arga och kräva svar. Detta skedde t ex i Brasilien där det hela är en så stor sak att det inte kunde ignoreras. Tidigare var det 8% flat earthers där, nu är det över 20%. Detta gjorde att staten blev involverad i det hela och försökte bevisa globen. Detta sket sig dock, föga förvånande, då de bevisade platt jord istället. I Brasilien är det riktigt stort alla känner till det hela och om man som mig vet att jorden är platt så blir man inte förlöjligad där. Finns tecken på att det går åt samma håll i USA, bland unga I Frankrike med mera. Se mer om Brasilianska statens tester i denna dokumentär: https://youtu.be/McdMMmclGVc?si=wRCmXmDDFYuJX44Y

Flat Earth är censurerat vilket är svårt att motivera naturligtvis och gör folk misstänksamma. Många trillar in på ämnet av denna anledningen.

Så något farligt är det ej! Farligare att vara globskalle isåfall då man endast baserar sin tro på globen för en auktoritet sagt så eftersom det ej finns några bevis. Hur fungerar denna auktoritetstro i andra ämnen som massinvandring? "Kommer rädda våra pensioner"

Denna meme summerar den döende tron på globen ganska bra tycker jag: https://ibb.co/6cC03s1m
Senast redigerad av ConquerOrDie 2025-09-09 kl. 16:34.
Citera
2025-09-09, 16:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConquerOrDie
Inga problem egentligen förutom att folk skulle bli arga och kräva svar. Detta skedde t ex i Brasilien där det hela är en så stor sak att det inte kunde ignoreras. Tidigare var det 8% flat earthers där, nu är det över 20%. Detta gjorde att staten blev involverad i det hela och försökte bevisa globen. Detta sket sig dock, föga förvånande, då de bevisade platt jord istället. I Brasilien är det riktigt stort alla känner till det hela och om man som mig vet att jorden är platt så blir man inte förlöjligad där. Finns tecken på att det går åt samma håll i USA, bland unga I Frankrike med mera. Se mer om Brasilianska statens tester i denna dokumentär: https://youtu.be/McdMMmclGVc?si=wRCmXmDDFYuJX44Y

Flat Earth är censurerat vilket är svårt att motivera naturligtvis och gör folk misstänksamma. Många trillar in på ämnet av denna anledningen.

Så något farligt är det ej! Farligare att vara globskalle isåfall då man endast baserar sin tro på globen för en auktoritet sagt så eftersom det ej finns några bevis. Hur fungerar denna auktoritetstro i andra ämnen som massinvandring? "Kommer rädda våra pensioner"

Denna meme summerar den döende tron på globen ganska bra tycker jag: https://ibb.co/6cC03s1m
Vill du tro att jorden är platt så gör det. Det är inget som påverkar oss som vet att jorden är rund.

Vi är bara här för komedin ni bjuder på.
Citera
2025-09-09, 18:27
Medlem
Citat:
Inga problem egentligen förutom att folk skulle bli arga och kräva svar. Detta skedde t ex i Brasilien där det hela är en så stor sak att det inte kunde ignoreras. Tidigare var det 8% flat earthers där, nu är det över 20%. ...

Så 80% tror den är en boll? Men jordens form är ju ingen populäritetstävling och dess form och storlek avgörs inte genom någon slags omröstning så det är väl skit samma.

Citat:
... Detta sket sig dock, föga förvånande, då de bevisade platt jord istället. ...

Självklart inte. Ingen har någonsin bevisat att jorden är platt.

Citat:
.... Brasilien är det riktigt stort alla känner till det hela och om man som mig vet att jorden är platt så blir man inte förlöjligad där. ...

Självklart blir du lika förlöjligad där om du pratar med någon som faktiskt kan något om ämnet som t.ex fysiker eller ingenjörer. Men visst, om du slår dig i slang med någon som inte ens har gått nio år i skolan kan du säkert hitta en kompis.

Citat:
... Denna meme summerar den döende tron på globen ganska bra tycker jag: https://ibb.co/6cC03s1m

Den är ju bara dum. Det finns såklart betydligt bättre bevis för jordens form än fotografier från NASA och indoktrinering. Det sistnämda är ju inte ens ett bevis.

Citat:
... Så något farligt är det ej! Farligare att vara globskalle isåfall då man endast baserar sin tro på globen för en auktoritet sagt så eftersom det ej finns några bevis....

Det finns ju hundratals med bevis för jordens form. Att du inte känner till dem, inte förstår dem eller möjligen förtränger dem betyder ju inte att det saknas bevis, det betyder faktiskt bara att du är lite eljest.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-09-09 kl. 18:44.
Citera
2025-09-09, 20:50
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:

Observerbar verklighet är att det är natt och dag samtidigt på jorden.

Det har ni plattskallar aldrig förklarat.
Citera
2025-09-09, 20:53
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:

40% av USA’s befolkning tror på änglar.

Blir det fakta då?

Eller måste de vara 51% som tror på änglar?
Citera
2025-09-09, 22:17
Medlem
Citat:
... Och sist men inte minst, jorden är platt ...

Okej, hade faktiskt ingen aning om det. Tack för informationen, det uppskattas verkligen.

När tror du det finns en karta färdig? Jag ska åka till Australien om några månader och är lite orolig för att piloterna inte ska hitta dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in