Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Jag har försökt få fram svensk statistik ang gevär kontra pistol och knivar vid dödligt våld i riket och de traditionella aktiviteterna hos våra arabiska klaner. (Organiserad brottslighet)
Svensk polis för inte sådana register överhuvudtaget. Därför är det svårt att få fram. Men jag vet att arabiska klaner aldrig någonsin intresserat sig för jaktgevär av någon typ även de som ser till det yttre utseendet militära ut.
Helauto AK47 har de tidigare plockat ut några ggr vid "High value tagets" men det är en handfull incidenter. Notera medias reaktion efter Örebro. De började genast orera om AR15 och antyda rasism. Fast inget av detta stämde.
Men när Abdulla spränger och skjuter talar de aldrig om pistoler fast pistoler står för säkert 98% av alla skjutningar och avrättningar i riket. Polis och media kräver märkligt nog inte pistolförbud och återköp av pistoler.
Jag tror mig veta varför. AR15 anses helt utan belägg vara ett "högerextremt" MAGA-Trump vapen.
För helauto ska man väl då ha ett slutstycke för just det vapnet som är fräst för helauto vilket är i princip omöjligt att få tag på och dessutom en helautomekanism, vilket också är omöjligt att få tag på. Slutstycke är ju licenspliktigt så det är inte precis så att det går att köpa.
En sådan modifiering, om än nästintill omöjligt att lyckas med utan smuggling, innebär grovt vapenbrott.
Lättare att bara gå och köpa en helautomat olagligt för de som ändå av någon anledning ska
Men ja anledningen till varför pistoler är weapon of choice är för att de är små och smidiga. Lätta att gömma och frakta. Dessa låter de s k ”friheteliga SD” härja fritt. Skulle de kriminella inte ha pistoler, ja det är ungefär som att en snickare inte skulle ha hammare.
Ett jaktvapen är extremt klumpigt att ha som ”verktyg” för en kriminell så jag kan förstå att de inte vill ha dem. Ungefär som att snickaren skulle ha en slägga istället för hammare