Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaHojt
Haha ja... det som är lite tråkigt är ju att man har ju börjat bli rätt trött på kyckling och ris, det är ju typ det enda jag har ätit i 3-4 år på vardagarna i alla fall. Helgerna är en stor synd och småätandet hit och dit. förra året var jag uppe på 104kg och fattade inte hur jag hamnat där, även ifall man kan trycka en del onyttigheter på helgerna så låg jag ju ändå mycket minus på kalorisidan under vardagarna. Fan känts hopplöst många gånger.
vad ligger ditt kaloriintag på?
Kör du några carbs?
Kör du kosttillskott? proteinpulver exempelvis?
Har en burk kreatin hemma också, men inte vågat ta det förens jag är nere på en låg fett %, vågar man ta det när man går på mounjaro? tänker kanske till våren hehe.
Hoppas denna gången få rätsida på det och det är målsättningen, ska bli sjukt intressant och se vad som händer med en när man har en chipspåse framför sig, kommer man ta 5st och sen inte vilja ha mer eller kommer det vara som tidigare, sluka hela påsen under 20 minuter. Personer som lyckas att ha en chipspåse i skåpet en hel vecka har jag kallat psykopater

Haha ursäkta stentrist torrt svar, "ät kyckling och kvarg" osv, som att man inte vet det redan som träningsintresserad. Men kan vara värt att logga de faktiska mängderna så man vet var man ligger vanliga dagar. Tex jag åt inte alls så mycket som jag trodde för något år sedan innan jag loggade och räknade efter. Tre ägg till frukost är tex i nederkant.
Har räknat kalorier till döddagar tidigare och hållit mig på alltifrån 1200 (vilket är otroligt ohälsosamt för någon med min aktivitetsnivå och kroppsstorlek) till 2500 (mer lagom). Räknar inte nu och äter allt. När man varit ätstörd och kontrollfreak är det vanligt att för strikt kontroll slår över i hetsätning istället. Gått i terapi i omgångar mot det. Tar återfall ibland och räknar kalorier eller går på någon diet men det ger inget beständigt på vågen. Gillar nyttigt mat och äter bra till vardags, blir stökigt först när jag ger mig in i någon diet, då kan jag få enormt sug vilket jag inte har när jag äter normalt.
Är typ normalviktig (enligt BMI par kilon kvar till normalvikt men är vältränad så tänker att jag är normalviktig) så nu för min del är det att jobba med kroppsacceptans och matfrihet (lägga mindre tid och fokus på att tänka på kroppen och maten) som gäller nu.
Kreatin tar jag, det är ju väldigt bra inte bara för musklerna utan för det mentala också. Hur kommer det sig att du vill vänta med att ta det?