2025-09-05, 12:35
Medlem
Larasofts avatar
Jag undrar hur Landerholm tänker nu.
-Fan vad klantig jag var, men det var inget brott, eller
-Jag har inte gjort något fel, nu ser även omvärlden det!
Citera
2025-09-05, 12:47
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ulf Kristerssons barndomskompis, hahaha nepotism

Hela skapelsen med en Nationell säkerhetsrådgivare var ju enbart till för att gynna Uffe's polare.

När han fick gå så tappade Uffe totalt intresse för myndigheten. Patetiskt.

Exakt samma som Kindberg-Batra, anställer polare som får noll med arbetsuppgifter.

i hela samhällsapparaten hittar du detta fenomen, från Kommunens gatukontor till regeringskansliet
och allt där emellan.
Citera
2025-09-05, 13:28
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag är enig med rätten, detta är ju en storm i ett vattenglas skapad av oppositionen.

Fängsla idioten och gör detsamma med Anders Ygeman och Anna Johansson.

Så jävla trött på att folk som jobbar för staten är helt utan ansvar.
Citera
2025-09-05, 14:05
Medlem
Den tidigare nationella säkerhetsrådgivaren Henrik Landerholm frias från misstankarna om vårdslöshet med hemlig uppgift.
https://www.dn.se/sverige/henrik-lan...ias-for-brott/

Även om nu rättssystemet formellt friade Landerholm, kan bristen på öppenhet kring rekryteringen och den initiala hanteringen av incidenterna ge skäl till misstankar om att personliga relationer haft betydelse även i domslutet
Citera
2025-09-05, 14:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Knappast relevant, när en friande påföljd meddelats. Intressant och se advokaträkningen och hur mycket Landerholm ska betala av den, då han har inkomst att göra detta.
Nu har åklagaren har gått ut med att de tänker överklaga.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1398619
Citera
2025-09-05, 15:06
Medlem
Q6s avatar
Politikens svar på Dr Jekyll och Mr Hyde, den vidrigt dalmasen Peter Hultqvist tycker att det är fel på lagen när inte Landerholm fälls.
Det är möjligt att det är fel på lagen men det är Peter Hultqvist och sossarna som har stiftat den.

https://www.dn.se/sverige/s-vill-and...erholm-friats/
Citera
2025-09-05, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag undrar hur Landerholm tänker nu.
-Fan vad klantig jag var, men det var inget brott, eller
-Jag har inte gjort något fel, nu ser även omvärlden det!

Domslutet handlar inte om rätt eller fel. Landerholm har gjort fel. Men det är inte samma sak som att det var olagligt att göra fel (även om jag personligen tycker att det borde vara det).

Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Politikens svar på Dr Jekyll och Mr Hyde, den vidrigt dalmasen Peter Hultqvist tycker att det är fel på lagen när inte Landerholm fälls.
Det är möjligt att det är fel på lagen men det är Peter Hultqvist och sossarna som har stiftat den.

https://www.dn.se/sverige/s-vill-and...erholm-friats/

Det är väl bra att kunna ändra sig och ifrågasätta egna val.
Citera
2025-09-05, 15:44
Medlem
RaskPatrasks avatar
Glömdes dokumenten kvar med flit eller misstag? Har svårt att tro att det var medvetet gjort. Om man medvetet vill läcka dokument till främmande makt så finns det väl betydligt smidigare sätt att göra det på än vad Landerholm gjorde.

Ganska väntat att han skulle frias. Den politiska adeln kommer undan med allt.
Citera
2025-09-05, 15:52
Medlem
Larasofts avatar
[quote=Jemep55|92874087]
Domslutet handlar inte om rätt eller fel. Landerholm har gjort fel. Men det är inte samma sak som att det var olagligt att göra fel (även om jag personligen tycker att det borde vara det).

Du förstod inte. Frågan var om han är av teflon eller är självrannsakande dvs. tar ett moraliskt ansvar.
Citera
2025-09-05, 16:00
Medlem
[quote=Larasoft|92874228]
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55

Du förstod inte. Frågan var om han är av teflon eller är självrannsakande dvs. tar ett moraliskt ansvar.

Vad vi sett tidigare så är inte av teflon. Tvärtom har han tydligen mått ganska dåligt över sin klantighet. Klantigt och slarvigt men inte olagligt som det verkar. Dock kommer S slänga mer ved i brasan, såklart. Men jag tycker han Hultqvist ska ta det lungt. Om S vinner så kommer de med all säkerhet också ha en o annan klantig kollega.
Citera
2025-09-05, 16:17
Medlem
MrDonutss avatar
Hur kommer det sig att straffet endast går att dömas om "grovt"? Varför inte bara "vårdslöshet med hemlig uppgift" eller ringa?

Att han har ljugit om att hans personal hämtat dokumenten och försökt mörka att informationen läckt borde väl göra det till grovt om inte annat?
Citera
2025-09-05, 16:23
Medlem
Flufffens avatar
Utkrävs typ aldrig ansvar av politiker, även när de gör bort sig som mest och äventyrar rikets säkerhet så händer ingenting. Dessa människor vill övervaka dig och mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in