Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Men gör de där 20-åringarna nu värnplikt?
Nej men folk spekulerar om att regeringen inte vågar kalla in unga för de kan bli rebelliska. Smita undan är en sak men göra uppror/organiserat motstånd en annan.
Det blir en slags dödskult när man fortsätter strida utan vettigt hopp om seger. Man vill inte svika alla som dött för saken och gå samma väg själv. Jag vet inte riktigt hur man skall förklara det här jag tänker och att jag fått det från soldater som strider i underläge och får permission men så snabbt som möjligt vill komma tillbaka till fronten.
Tycker man hör ukrainare som intervjuas (det finns en bra intervjusida som jag glömt vad den heter. Vet du vad den heter? Förut intervjuade de folk i Kiev men sista gången intervjuade de folk i Kiev. Jag uppfattade sidan som utan agenda utan ville ge människor en röst. Det var en hel del riktiga motståndare till Zelenski/Nato som fick tala där med) inte alls sällan begriper att man förlorat/antagligen kommer förlora men att Ukrana är tvungna att fortsätta strida för annar har alla som dött gjort det förgäves. En slags dödskult.