Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-05, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Därför att sossarna inte har/haft något intresse av att göra det.
Sossarna vill ta ut höga skatter av det arbetande folket, för att skänka iväg de i bidrag till så många parasiter som möjligt för att få så många röster som möjligt.
Sossarna är bara intresserade av en enda sak, att sitta vid makten för att sko sig själva!

och vad är moderaterna intresserade av som kört svensk ekonomi i botten?
Citera
2025-09-05, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Därför att sossarna inte har/haft något intresse av att göra det.
Sossarna vill ta ut höga skatter av det arbetande folket, för att skänka iväg de i bidrag till så många parasiter som möjligt för att få så många röster som möjligt.
Sossarna är bara intresserade av en enda sak, att sitta vid makten för att sko sig själva!

En tråkig analys om det skulle visa sig sant. Speciellt för de som inte gillar vänstern.

Jag var ute efter att många generaldirektörer inte gör sitt jobb. Oavsett institution. Måste inte bedrägerier vara högt upp på deras dagliga agenda? Det har gått så lång tid. Det finns rapporter som visar på att detta pågått i årtionden. Utan att någon ställts till svars. Naiviteten hos (vissa) svenskar i hur olika syn människor från utlandet har på staten är omfattande och skrämmande. Staten är ett hot för dem och något man skall gå runt, undvika och utnyttja. Och de har inga moraliska betänkligheter kring detta. Men även nu har svensken i gemen SVÅRT att greppa detta. Rädslan för ett annorlunda Sverige har och är så stor att det lamslagit hela departement. ”Inte kan väl vi? Nej, men det var ett misstag säkert” osv.

Hårt mot hårt betyder inte att Sverige blir sämre. Min integritet får sig en smäll men det får vi nog hantera nu. Det finns nog inga alternativ längre. Försäkringssystemen är utsatta för en enorm överbelastningsattack.

Jag tror att det är VÄRRE än vad folk tror. När man inte VET om vilka personer som befinner sig på svenskt territorium är man illa ute. 🤷🏼‍♂️
Citera
2025-09-05, 10:05
Medlem
qrzds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Det var huvudsakliga anledningen jag inte listade tråden till arbetsmarknad utan i missförhållanden i offentlig verksamhet ( för att irritera invånarna).
Jag killgissar att runt 25 % är äkta fuskare och verkligen sitter i Thailand eller Spanien och myser.
Troligare att de flesta fuskare sitter i sina hemländer de har "flytt" ifrån och lurar till sig bidrag så gott de kan.
Citera
2025-09-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Troligare att de flesta fuskare sitter i sina hemländer de har "flytt" ifrån och lurar till sig bidrag så gott de kan.
Det är säkert närmast sanningen, jag tror knappat att man börjar med dom som bor i Malmö och loggar in från Köpenhamn någon gång, eller kanske inte ens dom som loggar in från andra eu länder, snarare dom som loggar in från Mellanöstern eller Nordafrika.
Citera
2025-09-05, 10:38
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jag tror inte du förstår vad du pratar om.
Enligt din tes så sitter inte en människa i Sverige om man använder sig av en amerikansk server..
Hur korkad får man vara?
T.om AF själva medger att personer använder sig av utländska servrar ibland för att komma åt utländskt innehåll..

Du borde kolla upp också varför någon använder sig av VPN.
Arbetsförmedlingen själva använder sig av VPN i säkerhetssyfte.
Men enligt boomersen på flashback så är man brottsling om man gör det
Det visar bara att ni alla har lågavlönade jobb på låg nivå.

Personligen använder jag olika servrar beroende på vad jag gör men jag är alltid uppkopplad, oftast främst till svensk server då den går snabbast och flaggast minst av olika hemsidor.
Ni som ska yttra er om VPN bör kanske ta en googling först innan ni kommenterar området.
Ditt jävla klappmongo. Klart som tusan att man kan använda sig av en amerikansk VPN. Men AMS-servrar ligger i Sverige.

Så om du sitter i Sverige. Du kopplar upp dig till en amerikansk VPN-server. För att sedan gå in på AMS.se. Förstår du själv, hur jävla korkad du är? Varför skulle man? Varför inte koppla upp sig mot en svensk VPN-server istället???
Citera
2025-09-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ditt jävla klappmongo. Klart som tusan att man kan använda sig av en amerikansk VPN. Men AMS-servrar ligger i Sverige.

Så om du sitter i Sverige. Du kopplar upp dig till en amerikansk VPN-server. För att sedan gå in på AMS.se. Förstår du själv, hur jävla korkad du är? Varför skulle man? Varför inte koppla upp sig mot en svensk VPN-server istället???

Men förstår du fortfarande inte?
Det handlar om att personen i fråga kanske inte har tänkt på att byta VPN-server vid inloggning.
Vem i helvete bryr sig..
Det är inte alla som är lika aktiva vid "VPN-byten", och det måste man inte vara.
Citera
2025-09-05, 10:54
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Men förstår du fortfarande inte?
Det handlar om att personen i fråga kanske inte har tänkt på att byta VPN-server vid inloggning.
Vem i helvete bryr sig..
Det är inte alla som är lika aktiva vid "VPN-byten", och det måste man inte vara.
Men du tror du de har bara kollat att du har varit inloggad EN gång med utländsk IP-adress? Sedan finns det som sagt andra tekniker för att se om någon sitter utomlands, när man kombinerar dessa så brukar man få ett bra hum vart personen egentligen befinner sig fast man sitter med VPN.
Citera
2025-09-05, 10:54
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Kul ändå att det är den här sortens idioti arbetsförmedlingens IT-avdelning slösar tiden på...
Vad är idiotiskt med detta? Handlar ju om en tämligen enkel operation. Någon som vet vad denne håller på med kan förmodligen på några timmar sätta ihop ett skript som går igenom alla inloggningar och flaggar de som överskrider ett visst minimivärde vad gäller inloggning från utländsk IP.
Citera
2025-09-05, 11:01
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Detta.
Sedan förstår jag inte varför ska det vara tillåtet att få vara i sommarhuset i norr- eller västerbotten hela sommaren, men inte i Norge eller Finland?
Det finns ingen logik i det här förutom att skapa fina och stora rubriker kring hur skattebetalares pengar går åt att sätta dit potentiella bidragstagare.

Förstår ens folket i tråden vad skattekostnaden blir för administrationen, rättsprocesser och den sociala hanteringen för endast ett av de här fallen?
Säkerligen över 1mkr.
Det är alltså en förlust för skattebetalare.
Det handlar om att stämma i bäcken. Att driva en rättsprocess mot en fuskare skulle förmodligen inte löna sig, precis som att låsa in en mördare under flera årtionden är ett ekonomiskt vansinne. Men trots detta så låser vi in mördare därför att vi inser att skulle vi inte ha sanktioner vid brott så skulle fler genomföra sådana.
Citera
2025-09-05, 11:42
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Förstår du hur mycket skattepengar som skulle gå åt, åt att fysiskt ta emot en halv miljon arbetslösa varje vecka och registrera de?
Snabbt överslag gav mig en kostnad på cirka 1 miljard/år. Jämför detta med A-kassan som kostade mer än 20 miljarder under 20 000. Kan dessa kontroller få 1 av 20 att snabbare finna ett jobb är alltså kontrollerna självfinansierande.
Citera
2025-09-05, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Snabbt överslag gav mig en kostnad på cirka 1 miljard/år. Jämför detta med A-kassan som kostade mer än 20 miljarder under 20 000. Kan dessa kontroller få 1 av 20 att snabbare finna ett jobb är alltså kontrollerna självfinansierande.

Det var inte 20 miljarder i felaktiga utbetalningar
Matematik är inte din starkaste sida märker jag.

Varför skulle närvarokontroller få folk snabbare i arbete? .....
Vad snackar ni ens om.

A-kassor och arbetsförmedlingen finansieras också på två helt olika sätt.
Det är så pinsamt låg nivå på resonemangen här att ni får snacka med er själva istället.

Något jag märkt i tråden är att man har inga problem att arbetslösa sitter och pillar sig i naveln i Sverige, men gör de det utomlands? OJ vilket problem.
Kan det vara så att det är för att ni är så bittra över er egna vardag att avundsjukan kommer fram, delvis handlar er åsikt om er personliga tillvaro och inte Sveriges bästa.
Senast redigerad av BlackRockInc 2025-09-05 kl. 12:13.
Citera
2025-09-05, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vad är idiotiskt med detta? Handlar ju om en tämligen enkel operation. Någon som vet vad denne håller på med kan förmodligen på några timmar sätta ihop ett skript som går igenom alla inloggningar och flaggar de som överskrider ett visst minimivärde vad gäller inloggning från utländsk IP.

Varje problem har en enkel, idiotisk och felaktig lösning. Scriptet måste gå igenom massor med access-loggar för dussintals webbservrar. Var lagras loggarna? Hur loggas det? Hur korrelerar du accesser med personuppgifter? Hur hanterar du ipv6 och accesser utan ip-nummer? Vilka geolokaliseringsdatabaser tänkte du använda dig av?

Har du sett porrsajterna som lockar med kåta milf:ar i staden du bor i? Hur ofta har de geolokaliserat dig helt fel? Tror du på allvar att AF:s it-avdelning skulle göra ett bättre jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in