Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-11, 21:28
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
SVT ja, men inte SvD
Men mitt inlägg länkar till SVT!
Citera
2025-08-03, 17:00
Medlem
Anaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoBloom
https://delafil.se/af7ec9d0b33dd30d/Lunds_TR_B_6683-22.zip

Vill du lägga upp den igen…? 😊
Citera
2025-08-06, 18:47
Medlem
Såg Skånes änglar på Ring Knutstorp igår och de blev tackade som att de sponsrade tillställningen om Kal P Dal. Det är väl inte sånt de ska hålla på med?
Citera
2025-08-10, 22:15
Avstängd
-GGs avatar
Ett så oerhört vidrigt fall.

Två föräldrar, som väljer ut och utstuderat utsätter ett av barnen för rå psykisk och fysisk misshandel och nedgradering, att det nästan saknar motstycke.

Ingen skyddar ett försvarslöst barn.

Själv får jag ont i hjärtat när jag hör om detta fall, därför undviker jag det så gott det går.

Föräldrarna förtjänar enbart tortyr och död.
Hur man kan behandla sitt eget barn på det viset, det är helt obegripligt.
Citera
2025-08-11, 04:28
Avstängd
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Lyssnar om på denna förfärliga rättegång, känner så mycket ilska till dessa föräldrar, jag tycker det är ganska tydligt att flickan var utsatt för någon form av sexuellt brott men visste dömdes dom ej för det?
Jag tror mamman har utfört mest misshandel på flickan och borde fått ett högre straff.

Jag hoppas verkligen att flickan har det bra och får ett bra liv.

Jag håller helt med dig.

I detta fall tror jag också helt klart att det är modern som har inlett misshandeln/övergreppen och varit mest drivande, och att fadern antingen låtsas som ingenting i början, och senare hängt på, för att inte skapa konflikt eller för att han trodde att flickan på något sätt förtjänade det eftersom modern sagt att hon var hjärnskadad och gjorde konstiga saker och måste bestraffas för det.

Fega kräk som inte kunde stå i rättegången för vad de gjorde emot barnet.

Jag vet några fall i USA där en mor har fryst ut ett av barnen i en syskonskara och behandlat barnet otroligt illa. Fadern har funnit sig i det även om han inte aktivt deltagit, för att han var rädd själv och inte ville orsaka bråk hemmet. I de fallen slutade misshandeln med att barnen dog.

Trådens moder är fullkomligt sjuk i huvudet och borde aldrig mer få vara i närheten av barn.
Senast redigerad av -GG 2025-08-11 kl. 04:31.
Citera
2025-09-04, 06:19
Medlem
Vill någon vara vänlig och ladda upp fup igen, ingen av länkarna fungerar.
Citera
2025-09-04, 09:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Vill någon vara vänlig och ladda upp fup igen, ingen av länkarna fungerar.
Vsg
temporär länk (direkt läsbar)
https://gofile.io/d/PWcu9o

fast länk
https://delafil.se/ecca5a6a96100b08/t3519689.zip
t3519689.zip 655.05 MB
Citera
2025-09-04, 09:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Ett lyckligtvis större plåster på ett sår som aldrig kommer att läka helt (åtminstone inte fysiskt). Bara tanken på att vara ett barn som upplever föräldrahat och diskriminering gör mig illamående och rasande. Här vore straffet "öga för öga, tand för tand" på sin plats!
(Google Translate fra dansk til svensk)
Åtminstonde inte fysiskt? Flickan har tillfogats irreparabel emotionell/psykisk skada vilket kommer ge sig tillkänna (senare i livet) när hon ska inleda stabila relationer.
Svårt att inte känna hat mot mamman som systematiskt under flera års tid plågat sin dotter.
Citera
2025-09-04, 09:38
Medlem
fonders avatar
Någon som har länken till Youtube-rättegången?
Citera
2025-09-04, 13:03
Medlem
LarryKoopas avatar
Senaste säsongen av Svenska Fall tar upp detta fallet i det senaste avsnittet som släpptes idag på Viaplay.
Inte ofta jag blir berörd så som jag blev när jag såg de inspelade förhören med flickan.
Fy fan vilket helvete den stackars tjejen haft.
Citera
2025-09-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Någon som har länken till Youtube-rättegången?

https://www.youtube.com/watch?v=6_iC6e2nWOo&list=PLBi1Vh1O3WiiNMD0Kbxh-vfdzzuz1U58l
Citera
2025-09-04, 21:51
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geminigirl
Ja jag lyssnade också på en podd i efterhand efter att jag skrev här. Fick pausa i omgångar då mammans röst var äckligt irriterande. Hon låter ju fan som Arbogakvinnan när hon pratar, samma tonläge. Det skar i mina öron. För övrigt riktigt vidrig människa och oerhört kall.

Vet att jag också hört pod men minns inte vilken. Minns du?
Morsan är helt sjukt störig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in