2025-09-03, 22:02
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Fungerar inte om man vill köpa en BMW R8:a på parkeringen utanför Skärholmens loppmarknad en sen kväll.

precis, hatar när det händer.
för det gör ju du ofta nog så det är ett problem.

idioti.
Citera
2025-09-03, 22:18
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur hanterar du betalningen av dessa för redan idag är det väl någon övre gräns på 100 000kr i Swish?

Jag har 150.000 kr som högst.
Ett par swishar från olika konton och mobilnummer vill till för att lösa det idag.
Citera
2025-09-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
precis, hatar när det händer.
för det gör ju du ofta nog så det är ett problem.

idioti.
Du förstod inte heller att jag överdrev för att tydligt belysa ett problem som finns även vid mindre köp. Men okej.
Citera
2025-09-04, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Jag har 150.000 kr som högst.
Ett par swishar från olika konton och mobilnummer vill till för att lösa det idag.
Haha, för mig skulle någon som swishar köpebeloppet från lite olika mobiler och nummer vara ett stort nono.
Citera
2025-09-04, 07:57
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jobbar på ett av Sveriges största IT företag. Så det går nog rätt enkelt om man vill.

Det sa ericsson med men tyvärr som vi alla vet var deras affär inte rena. Det jag vill säga är att banken kan gå hur långt som helst med att spärra folks konton.
Citera
2025-09-04, 12:00
Medlem
Citat:
Du förstod inte heller att jag överdrev för att tydligt belysa ett problem som finns även vid mindre köp. Men okej.

Jag förstod att det var fel. Och ett otydligt sätt att belysa ett ickeproblem. Det finns inga problem vid mindre köp. Gränsen går ändra själv så. Allt är fel.
Citera
2025-09-04, 14:18
Medlem
Citat:
Jag förstod att det var fel. Och ett otydligt sätt att belysa ett ickeproblem. Det finns inga problem vid mindre köp. Gränsen går ändra själv så. Allt är fel.
Så det stämmer inte att maxgränsen ändras till 10 000 sek? I så fall bygger tråden på någons felaktiga information.
Citera
2025-09-04, 15:32
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Så det stämmer inte att maxgränsen ändras till 10 000 sek? I så fall bygger tråden på någons felaktiga information.

Det är tydligen den icke-tillfälliga gränsen som har ändrats till max 10 000. Den tillfälliga gränsen som tidigare har sänkts till max 100 000 kommer att ligga kvar på max 100 000.

Detta var inte helt enkelt att förstå av det brev som Swedbank skickade ut, så ja - TS och massor av andra trodde felaktigt att det var den tillfälliga gränsen som skulle sänkas till 10 000.
Citera
2025-09-04, 15:48
Medlem
Ganonitos avatar
Kommer detta även gälla sparbankerna?
Citera
2025-09-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelpillutta
Banken bör väl fullständigt skita i vad jag gör med mina pengar ?
Både ja och nej.
Förväntar du dig liten eller obefintlig hjälp den dagen du blir rånad på dina konton eller kort, så borde banken skita fullständigt i det. Men dom flesta svenskar förväntar sig att banken tar ansvar och då behöver dom också skydda kunderna och genom detta även sig själva.

Sen är det bra att man gör livet svårare för kriminella. Alla sådana insatser är positiva även om det också gör livet marginellt svårare för hederliga människor.
Senast redigerad av Snarkomat 2025-09-04 kl. 20:13.
Citera
2025-09-04, 20:46
Medlem
Citat:

Du kan väl för i helvete logga in på din bank och klicka på Swish och läsa själv, för helvete?
Fan äre för fel på såna som dig. Läs på för i helvete. Du kan vara felaktig information, för helvete.
Citera
2025-09-04, 20:56
Medlem
Citat:
Du kan väl för i helvete logga in på din bank och klicka på Swish och läsa själv, för helvete?
Fan äre för fel på såna som dig. Läs på för i helvete. Du kan vara felaktig information, för helvete.
Nu var det ju inte mig det var frågan om. Har du ens läst tråden innan du svarade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in