2025-09-04, 18:41
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Till att börja med så är det väl enbart något som är trådsanning än så länge eftersom någon hävde ur sig ett random namn.
Det var väl nån som citerade VG.no?
Citera
2025-09-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Mot bakgrund av gripandet i Norge - vad säger det om motivbilden? Kan man anta att GM var grossist till BO:s nätverk, och inte fått betalt för hela leveransen..? Kanske skulle ha procent på försäljningen och tyckt sig lurad?
Ovanstående mer troligt än beef mellan norra och södra Biskop?
Vill tro att detta handlar om något internt i Norra, men samtidigt är det flera saker som säger emot, tillexempel som att morden var välskötta och att Norra faktiskt inte har tid att leka på bakgården då dom har typ minst 10 personer att hämnas och inte minst bara senaste åren. Så att Norra skulle anlita en torped och skjuta mot sina egna känns inte sannolikt då den resursen skulle kunna användas bättre.

Men jag tippar på att de handlar om Södra som fått tag på en klivare och väntat på en go, på vem som helst ur södra. Känns rimligare.
Citera
2025-09-04, 18:47
Medlem
hmm att en norrman grips får mig att lämna spåret för den lokala konflikten norra vs södra och istället tänka på några större aktörer som Den kurdiske räven och Jordgubbben.
Citera
2025-09-04, 18:55
Medlem
Kom igen nu vad fan, hur långt tid ska det ta att komma ut med namnen på offren. Hur jävla svårt kan det vara… skrollat förbi allt och sett hur många namn som helst!
Nu vet man iallafall att ett utav offren är somaliern Moh@med Ibr@him som dömdes för Grovt Vapenbrott 2021, med Omr@an Abd@llah och den numera avlidne Ali som sköts i lunden förra året. Moh@amed Ibr@him är dömd för exakt dessa brott media lagt upp och är sedan långt tillbaka knuten till Norra Biskop. Han är väll från Västerås i grund och botten men var tvungen att etablera sig hos sina kusiner i Biskop då han blev utvisad från sin stad…
Krimfup är helt ute och cyklar som länkar 3 olika personer som offer när det är 2 avlidna!
Citera
2025-09-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Det var väl nån som citerade VG.no?

En artikel från juli, om en person som gripits i Turkiet. Vad är det som säger att det är samma person? Än så länge ingenting.

https://www.nrk.no/norge/nrk-avslorer_-kobles-til-drapsplaner-og-bombeangrep-i-norge-_-dette-er__fjellreven_-1.17481050
Citera
2025-09-04, 19:05
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyttepaahytte
“Politiet visste ikke at mannen de jaktet på, var mistenkt for dobbeltdrap i Sverige. Ifølge TV 2s opplysninger måtte Tollvesenet avbryte jakten.”

Litt etter klokken 23 samme dag kom en svart Mercedes med britiske skilter kjørende mot norskegrensen på Svinesund.

Tollvesenet forsøkte å kontrollere bilen, men istedenfor å stoppe ga sjåføren gass.

Kjørte i over 200 km/t.

TV 2 får opplyst at bilen skal ha kjørt i godt over 200 kilometer i timen på E6 gjennom Østfold. Til å begynne med hadde han mannskap fra Tollvesenet kjørende etter seg.

Tollvesenet så seg imidlertid raskt nødt til å avbryte jakten. Istedenfor ble bilen etterlyst.”

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/matte-avbryte-biljakt-etter-drapsmistenkt-kjorte-i-over-200-km/t/18066119/

Inte så smart att åka ifrån tullens kontroll och väcka uppmärksamhet. Kunde han inte chillat lite?

Men då sköts offren lite innan 18-tiden? Dvs inte alls särskilt långt före de hittades?
Senast redigerad av JymdKjam 2025-09-04 kl. 19:37.
Citera
2025-09-04, 19:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Skäligen misstänkt bara, den lägsta graden, han kommer säkert att bli släppt snart.

Har han stått och viftat med en pistol mot poliserna vid gripande kan han nog bli sittande. Det är ofta lite stramare tyglar i Norge och pistolhota polisen är sällan en metod för att raskt bli frisläppt.
Eventuella mordmisstankar läggs kanske åt sidan, men mordhot mot polis kan snabbt ge ett år eller 2 på kåken.
Man undrar hur analyen såg ut?
"Om jag hotar polsierna med pistolen blir dom säkert rädda och lämnar mig ifred!"
Citera
2025-09-04, 19:17
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Måste skjutits innifrån bilen i sådana fall.

Detta var exakt min tanke också. Först tänkte jag att det eventuellt var med ljuddämpare på, men om det är i en bil med stängda dörrar så är det inte säkert att det hörs så mycket, framför allt inte från folk som är en bit bort.

Jag har för övrigt bott några år ungefär 70 meter från där de blev skjutna, dock ett bra tag sedan, men har god koll på området. Lunden är i normala fall väldigt sömnigt område, finns inga krogar nära, i så fall får man ta sig neråt redbergsplatsen. (Men reflektionen är väl att gängvåld förekommer lite varstans i stan, så tyvärr lite axelryckning över det hela).
Citera
2025-09-04, 19:18
Medlem
Mrflinks avatar
Norrman eller ”mörk norrman”
Citera
2025-09-04, 19:23
Medlem
Getkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramadolsniffare
Kom igen nu vad fan, hur långt tid ska det ta att komma ut med namnen på offren. Hur jävla svårt kan det vara… skrollat förbi allt och sett hur många namn som helst!
Nu vet man iallafall att ett utav offren är somaliern Moh@med Ibr@him som dömdes för Grovt Vapenbrott 2021, med Omr@an Abd@llah och den numera avlidne Ali som sköts i lunden förra året. Moh@amed Ibr@him är dömd för exakt dessa brott media lagt upp och är sedan långt tillbaka knuten till Norra Biskop. Han är väll från Västerås i grund och botten men var tvungen att etablera sig hos sina kusiner i Biskop då han blev utvisad från sin stad…
Krimfup är helt ute och cyklar som länkar 3 olika personer som offer när det är 2 avlidna!
Det står ju vilka offren är.
Citera
2025-09-04, 19:42
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyrian1
.Falskskyltad svart Merca... GMn är inga raketforskare. 😂

Engelska skyltar….men var bilen högerstyrd? Antar att en observant tulltjänsteman skulle notera en bil med ratten åt vänster, men med engelsk registrering.
Citera
2025-09-04, 19:42
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Detta var exakt min tanke också. Först tänkte jag att det eventuellt var med ljuddämpare på, men om det är i en bil med stängda dörrar så är det inte säkert att det hörs så mycket, framför allt inte från folk som är en bit bort.

Jag har för övrigt bott några år ungefär 70 meter från där de blev skjutna, dock ett bra tag sedan, men har god koll på området. Lunden är i normala fall väldigt sömnigt område, finns inga krogar nära, i så fall får man ta sig neråt redbergsplatsen. (Men reflektionen är väl att gängvåld förekommer lite varstans i stan, så tyvärr lite axelryckning över det hela).

Jag har fått reda på av boende i området att just de två parkeringsplatserna där händelsen skedde är ett känt område där droghandel bedrivs.

Polisen kan alltså ha en dold övervakningskamera som normalt är till för att filma registreringsnummer på de som rör sig där. Denna kamera kan alltså ha filmat eller fotograferat händelsen.

Denna kamera kan då ha filmat den mercedes vito med brittiska skyltar som norrmannen körde och passerade bla trängselskattekameror. Bilen verkar ha efterlyst sent på kvällen men tullen hann inte få efterlysningen innan han trängde sig igenom tullen. Han trodde dock att han var jagad av polis då och körde därför rakt genom.

Men jag tror också att morden inte var planerade utan att det är en knarkaffär som gått snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in