Citat:
Ursprungligen postat av
Harsmarley
Ja från den kommentaren samt andra men det är så otroligt luddigt för alla skriver olika hela tiden
Jag har aldrig påstått att A är ett svin och N är jungfru Maria. Jag känner ingen av dom utan bara läst denna tråd och sett på socialmedier då jag följt båda två.
Tycker absolut att N inte skött allt bra heller genom att A inte fått vara delaktig på förlossning och inte blivit kontaktad. Men det är ju bara sånt jag läst här.
Jag har verkligen inte någon koll på om A är biologisk pappa eller inte och om han gjort ett DNA test utan jag utgår från vad ni alla som verkar känna honom skriver. Och ni skriver ärligt väldigt mycket dubbelt. Ena dagen är han pappan och N är så elak och inte låter A vara delaktig, nästa dag är han kanske inte pappan. Så det är väldigt lätt för folk i denna tråd att bli förvirrade över vad som är sant eller inte. Har mycket svårt att tro att det inte är prioriterar av soc att fastställa faderskap på ett barn om A skulle vilja det för N påstår han är pappan. Men det är ju även dubbelt där med. För vissa skriver att N nekar att A ska få göra ett DNA test. Och det låter mycket konstigt att soc eller domstol skulle gå med på att N ska kunna bestämma sånt.
Men blir bara patetiskt pajkastning här inne att kasta så mycket skit på N om att hon inte låter A eller hans familj träffa barnet. Men om A inte tror han är pappan och inte skrivit på och sen sitter hans ”nära” här inne och skriver så otroligt sjuka saker och elaka saker om mamman och mammans familj. Och att klaga på Ns närvaro med C och vad hon gör och att hennes familj hjälper henne för hon inte prioriterar sin dotter. Men vad jag läst i tråden så flyttade A väldigt tidigt efter C fötts till Göteborg? Är det nått man gör om man vill vara närvarande förälder?
Jag fattar dock att det måste vara otroligt tufft och hemskt för A om det är så att han är pappa och inte får träffa sitt barn men är han pappan som har inte N någon laglig rätt att hindra honom från att göra det. Så jag antar att A polisanmält N för detta?
Men då har ju A ansett att han är pappa i 6 månader efter dottern fötts? Och förstår jag det rätt att N då inte har sagt till soc att A är pappan till C? Då borde väll soc gjort nått för att ”hitta” pappan för det gör dom ju när fader är okänd.
Som jag skrev ovan så antar jag att A har polisanmält N för både förtal samt allt med C. För barnet har rätt till båda sina föräldrar, föräldrar som sitter i fängelse får även de träffa sina barn, även de som sitter inne och inte ens förtjänar det.
Ja då ber jag om ursäkt om jag missuppfattat dig !
Sen för det andra vad har det för betydelse om folk nu känner A .
För min del gör det ingen skillnad då jag tar illa vid mig att litet barn går miste om sin pappa pga en konflikt mellan föräldrarna som urartade pga N .
Tycker inte alls det är konstigt att det blir mkt dubbelt ibland då vi är många som skriver och kanske halkar efter i att svara.
Folk skriver utifrån det dom vet , sett el hört och många tolkar saker olika så det har du en av förklaringarna varför det uppstår förvirring.
Eftersom N står som ensam vårdnadshavare och har nekat A att göra ett test så kan han inte begära att ett sånt test tas .
Utan det blir i såfall socialnämnden så får göra denna utredning.
Kan dom inte komma fram till något så går det vidare till ett domstolsbeslut.
Vad är det för pajkastning mot N tycker du ??
Då finns svart på vitt att N har gjort allt för att A ej ska få vara delaktig i Cs liv .
Vad är det för sjuka saker vi skriver om som du hakar upp dej på ??
Om jag var som du så kanske jag skulle börja kolla igenom saker och ting kring N vad hon gjort mot A som folk reagerar på och skriver om
Sen kanske du oxå bör gå igenom varför A flytta.
Han hade kollat på en lägenhet och skulle skriva på ett kontrakt för att bo nära din dotter. Då N helt plötsligt skriker ut att han "Stalkar henne " istället för att tänka efter varför han ville bo nära
Varför A står helt handfallen i det hela är för det ligger en polisanmälan mot han se vad som står längre upp i tråden
Tror nog att A från början trodde det var hans men pga alla turer lögner och tjafs så blev han osäker .
Nej vad man har fått fram så har N ej uppgett A som pappa till C då det fortfarande ej står nån fader .
Självklart har barnet rätt till båda sina föräldrar