2025-09-03, 21:17
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Håller med henne i sak angående persen och kurden.
Men hon borde veta att SD har hela mediaelitens ögon på sig och minsta lilla felformulering bemöts med en kärnvapenattack från vänsterblivet håll. Hon borde veta att detta enbart skadar partiet. Därför anser jag att hon gjort fel och förtjänar kritik.

Det var verkligen inte lägligt med detta, efter att Åkesson drog väldigt många bra poänger i sitt senaste tal som säkert fick en del att fundera på om de kanske ska rösta SD. Så störtdyker Jessica in som en fjortis som vill skapa drama.

Folk som redan är SD säger såklart att "hon har helt rätt", men vad spelar det för roll? Vill man växa som parti så är det nya röster som behövs.
Citera
2025-09-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Dina förnekelser är lika mycket värda som att jag skulle förneka att det är jobbigt att sitta i rullstol. Hur kan jag veta det när jag inte levt en dag så? Har du levt en dag i mina skor för att kunna bestämma vad jag känner och inte känner?

Du undviker återigen att svara på frågan. Hur många av dina stackars vänner fick sitta ensamma och hungriga i ditt rum medans du och din snåla familj käkade middag själva?
Exakt vad är det jag förnekar?
Citera
2025-09-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart hon sa sanningen. SD:are skiter i om du pratar perfekt svenska, är akademiker och har bott i Sverige hela ditt liv - om du är mörk så kan du aldrig bli svensk. Bra att hon inte hymlar. Väljarna ska veta vad de röstar på.

Ja dock intressant att hon väljer att vara tillsammans med iraniern Nick Alinia.
Citera
2025-09-03, 21:19
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Tänk, att detta ruttna folk lyckades bygga upp ett av världens mest framgångsrika länder inom alla mätbara områden som folk världen över haft som främsta drömland att fly och flytta över - dvs fram till den stora inflytten av utomeuropéer drog igång.

Vill du visa mig vart jag har sagt att svenskar inte är intelligenta eller liknande? Du kan vara världens smartaste folk och fortfarande vara det jag säger att ni är.

Det är fascinerande att se hur aggressiva ni blir i stället för att kanske försöka ta åt er och inse att inte ens ni är perfekta men nej det finns inte.

Snåla, kalla, själviska och rasistiska. Svensken i ett nötskal det vet alla som har haft oturen att bo här.

Just snålheten är något jag aldrig förstått, varför är ni så vansinnigt snåla? Min teori är att ni har haft det bra så länge så ni glömt bort hur det känns att behöva tänka på andra och dela med sig.

Riktigt äckligt drag det där med snålhet och svenskar är överlägset värst
Citera
2025-09-03, 21:19
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f9fc7361-9628-4481-9c84-57a766d4f0cc

Även Jessica Stegrud kommenterar inlägget, och menar att det var en ”spaning”.

– Min tweet var en spaning om vår samtid och handlade varken om kompetents eller rätt att delta i debatten.

Skrattretande vad dåliga ursäkter SD klämmer fram.

"Talande ändå att det är en svenskfödd kurd och en perser som debatterar en svensk kulturkanon i Aktuellt."

Det där är ju briljant!!
Skönheten ligger i betraktaren ögon....

Om V-ledaren hade sagt det så hade det hyllats....
..som en hyllning till att integrationen funkar eller nåt sånt.
Att vi har så många duktiga kunder och persikor i landet.
Citera
2025-09-03, 21:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Kanske på Tesla visserligen. Tills Elon blir arg och hon får åka hem.

Nej. Näringslivet har noll gemensamma nämnare med politiken, stat, kommun och region. Inom näringslivet premieras utbildning, praktisk erfarenhet, vidimerad kompetens, förmåga att producera och leverera. Inom näringslivet är det människor som kan producera som räknas. Vilket förklarar varför en sådan som Stegrud alltid är välkommen in i värmen, precis som de åsikter hon borgar för.
Citera
2025-09-03, 21:21
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Exakt vad är det jag förnekar?

Du försöker förneka det jag säger, överlag så är svenskar ett väldigt främlingsfientligt och rasistiskt folk.

Det säger jag utifrån 40 års interaktioner med svenskar som invandrare men du kommer och försöker göra dig lustig på mina erfarenheter och åsikter.

Vem tror du är bäst lämpad att avgöra om den genomsnittliga svensken är rasistisk - en blatte som mig som fått leva det i 40
År eller en svenne som du som alltid varit i ditt egna land?

Eller för att använda samma exempel igen - vem är bäst lämpad att avgöra hur det är att leva i rullstol. En rullstolsburen människa eller jag?
Citera
2025-09-03, 21:26
Medlem
Storstark68s avatar
SD är det enda partiet som talar rakt på sak utan att linda in politik i svammel och halvsanningar. Det är detta som saknas hos samtliga ministrar sedan demokratin infördes på 1920-talet. Därav hur vårt lilla land lider alla Hvetes kval för lång tid framåt. Men finborgarna som nu gråter som småbarn vet att efter nästa val sitter SD antingen i regeringen eller som opposition. Bara att svälja som flickan sa.
Citera
2025-09-03, 21:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Vill du visa mig vart jag har sagt att svenskar inte är intelligenta eller liknande? Du kan vara världens smartaste folk och fortfarande vara det jag säger att ni är.

Det är fascinerande att se hur aggressiva ni blir i stället för att kanske försöka ta åt er och inse att inte ens ni är perfekta men nej det finns inte.

Snåla, kalla, själviska och rasistiska. Svensken i ett nötskal det vet alla som har haft oturen att bo här.

Just snålheten är något jag aldrig förstått, varför är ni så vansinnigt snåla? Min teori är att ni har haft det bra så länge så ni glömt bort hur det känns att behöva tänka på andra och dela med sig.

Riktigt äckligt drag det där med snålhet och svenskar är överlägset värst

Hur lyckades du tolka in aggressivitet i det jag skrev? Jag gjorde ett enkelt och uppenbart konstaterande som tycks ha stört dig. Så, det är uppenbart att du inte gillar svenskar, och sannolikt beror det på att du inte är svensk. Jag gillar svenskar, jag älskar Sverige och därför vill jag bo i Sverige och umgås med svenskar. Din plan att flytta härifrån hedrar dig, det är det enda rätta att göra om man inte gillar svenskar och älskar Sverige, det vore så klart en dröm om alla som ogillar svenskar följde efter dig.

Citera
2025-09-03, 21:29
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
Det var verkligen inte lägligt med detta, efter att Åkesson drog väldigt många bra poänger i sitt senaste tal som säkert fick en del att fundera på om de kanske ska rösta SD. Så störtdyker Jessica in som en fjortis som vill skapa drama.

Folk som redan är SD säger såklart att "hon har helt rätt", men vad spelar det för roll? Vill man växa som parti så är det nya röster som behövs.

SD behöver inga röster från skitnödiga statsnationalister, för dessa väljare finns det KD, M och MED.
Citera
2025-09-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nu handlar det om två svenska medborgare som dessutom pratar perfekt svenska och som bott i stort sett hela sina liv i Sverige. Varför är det ”ironiskt” att de diskuterar svensk kultur?

Att det upplevs behövas en svensk kulturkanon beror på att svensk kultur förringats och förminskas under årtionden i en tro att att folk med annan bakgrund skulle kunna ta illa upp och uppleva det rasistiskt. Att nu två personer med annan bakgrund kulturapproprier den kulturkanon som tagits fram för att lyfta fram svenskhet är yttersta formen av ironi.

Att sedan dessutom förneka denna ironi gör att ironin snurrar ytterligare ett varv i denna förnekelscirkus.

Svensken förnekar sig inte i sin cuckoldighet. Jag ska fanimej messa Trädgårdehn att ta upp det i kanonen.
Citera
2025-09-03, 21:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Du fattar verkligen inte va? Du får inte heller ligga med nassehoran oavsett hur mycket du simpar för henne på flashback. Hon är rökt då hon brutit mot sds nolltolerans.

Jag är kvinna och den där nolltoleransen du tjatar om, det skulle alltså vara att hon lottat ut en keps till en högerextremist? Hade du grinat lika mycket om Stegrud hade lottat ut en keps till Lorena Delgado Varas, Daniel Riazat, Ali Hadrous, Greta Thunberg och Kristofer Lundberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in