2025-09-03, 21:11
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f9fc7361-9628-4481-9c84-57a766d4f0cc

Även Jessica Stegrud kommenterar inlägget, och menar att det var en ”spaning”.

– Min tweet var en spaning om vår samtid och handlade varken om kompetents eller rätt att delta i debatten.

Skrattretande vad dåliga ursäkter SD klämmer fram.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Det är dina värderingar. Hon konstaterade ironin att en kurd och en perser diskuterar svensk kultur, vilket är anledningen till utredningen om svensk kultur. Kan man inte se ironin i detta måste man vara dum i hela huvudet.

Nu handlar det om två svenska medborgare som dessutom pratar perfekt svenska och som bott i stort sett hela sina liv i Sverige. Varför är det ”ironiskt” att de diskuterar svensk kultur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Noterar att du undviker att svara på frågan .

Vi kommer inte hit pga er, vi kommer hit trots att ni finns här.

Snåla, själviska, kalla, rasistiska. What’s not to like?
Ja usch vad vi är rasistiska! Det är inte klokt vad ni får utstå för att få del av välfärden😂
Citera
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Följer och delar är två olika saker, eller?

Ja och nej, allt står och faller med syftet. Jag delar islamistskit, givet är att folk tolkar min delning på olika sätt beroende på deras egna tolkningsramar. Det man däremot kan diskutera är hur mycket man bör anpassa sig efter vad som står på spel just pga andras tolkningsramar och politiskt klimat.

Mina delningar är strategiska, kan mycket väl tänka mig att det är detsamma för Stegrud. En tvist vore om Stegrud skulle påstå att hon inte visste vad hon delade, det verkar ju vara en rätt populär ursäkt om man ser till alla nazistdelningar och symboliska halsdukar från vänstern.
Citera
2025-09-03, 21:12
Medlem
Oj, Rickard Sörman från Riks får vara med i aktuellt, brukar vara bara från "andra sidan"...
Citera
2025-09-03, 21:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=f9fc7361-9628-4481-9c84-57a766d4f0cc

Även Jessica Stegrud kommenterar inlägget, och menar att det var en ”spaning”.

– Min tweet var en spaning om vår samtid och handlade varken om kompetents eller rätt att delta i debatten.

Skrattretande vad dåliga ursäkter SD klämmer fram.

Ja, skrattretande, SD vinner mer mark.
Citera
2025-09-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Klart hon sa sanningen. SD:are skiter i om du pratar perfekt svenska, är akademiker och har bott i Sverige hela ditt liv - om du är mörk så kan du aldrig bli svensk. Bra att hon inte hymlar. Väljarna ska veta vad de röstar på.

Är det inte olyckligt att Svt väljer kulturtalesperson från just S. Ett parti som har förminskat svensk kultur som mindre spännande än den exotiska, främmande influensen som förbättrat Sverige. En talesperson som hellre försökte ta valpoänger än diskutera kanon i sak?
Blir det förvånande att någon lackar ut å klankar på svt?
Citera
2025-09-03, 21:14
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
hade jag vetat vad ni är för ruttet folk så hade jag aldrig kommit och jag kommer lämna inom inte allt för lång tid så oroa dig inte.

Tänk, att detta ruttna folk lyckades bygga upp ett av världens mest framgångsrika länder inom alla mätbara områden som folk världen över haft som främsta drömland att fly och flytta över - dvs fram till den stora inflytten av utomeuropéer drog igång.
Citera
2025-09-03, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja och nej, allt står och faller med syftet. Jag delar islamistskit, givet är att folk tolkar min delning på olika sätt beroende på deras egna tolkningsramar. Det man däremot kan diskutera är hur mycket man bör anpassa sig efter vad som står på spel just pga andras tolkningsramar och politiskt klimat.

Mina delningar är strategiska, kan mycket väl tänka mig att det är detsamma för Stegrud. En tvist vore om Stegrud skulle påstå att hon inte visste vad hon delade, det verkar ju vara en rätt populär ursäkt om man ser till alla nazistdelningar och symboliska halsdukar från vänstern.

Ger du bort kepsar till nazister i dina tävlingar på soc-medier som sen nazisten tackar dig för i en post där han poserar i samma keps?

Du kunde väl ha läst länken innan du uttalar dig?
Citera
2025-09-03, 21:16
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Ja usch vad vi är rasistiska! Det är inte klokt vad ni får utstå för att få del av välfärden😂

Dina förnekelser är lika mycket värda som att jag skulle förneka att det är jobbigt att sitta i rullstol. Hur kan jag veta det när jag inte levt en dag så? Har du levt en dag i mina skor för att kunna bestämma vad jag känner och inte känner?

Du undviker återigen att svara på frågan. Hur många av dina stackars vänner fick sitta ensamma och hungriga i ditt rum medans du och din snåla familj käkade middag själva?
Citera
Medlem
så var stormen i vattenglaset över. jag gjorde samma iakttagelse som hon gjorde när jag såg programmet. det krävs 2 infödda svenskar med svenska föräldrar för att diskutera svensk kultur. det är vi som vet vad det är. det kan ingen utifrån tala om för oss vad det är.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVarf
Är det inte olyckligt att Svt väljer kulturtalesperson från just S. Ett parti som har förminskat svensk kultur som mindre spännande än den exotiska, främmande influensen som förbättrat Sverige. En talesperson som hellre försökte ta valpoänger än diskutera kanon i sak?
Blir det förvånande att någon lackar ut å klankar på svt?

Det är väl inte konstigt att man väljer en företrädare för det största oppositionspartiet? Vem tycker du att de borde valt?

Sen var ”diskussionen” pinsamt dålig men det är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in