Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
7klövern har pratat om integration i årtionden. Det fungerar inte. Babbarna drömmer inte om att bli svenskar. De vill fortsätta leva med sin kultur och är bara här för bidragen.
Det är såklart inte så konstigt. Om jag flyttade till Somalia så skulle jag fortsätta vara svensk, vilja äta min mat och ha min kultur, fortsätta vara kristen, och besöka och bo hos andra landsmän som bosatt sig i Somalia. Människor trivs med sådana som är som dem. Så det är inte så konstigt att muslimerna inte vill integreras när de kommer hit.
Svenskarna har rätt till att ha ett eget land på jorden. Låt det vara Sverige. Återvandra dem som inte hör hemma här.
Citat:
Det är såklart inte så konstigt. Om jag flyttade till Somalia så skulle jag fortsätta vara svensk, vilja äta min mat och ha min kultur, fortsätta vara kristen, och besöka och bo hos andra landsmän som bosatt sig i Somalia. Människor trivs med sådana som är som dem. Så det är inte så konstigt att muslimerna inte vill integreras när de kommer hit.
Är det inte så att när svenskar historiskt sett har emigrerat till till exempel USA, har de blivit amerikanska medborgare som stöttat den amerikanska konstitutionen, och inte, likt muslimer i Sverige, har arbetat för att skapa ett nytt Sverige i USA med svenskt styre och konstitution?