2025-07-22, 17:02
Medlem
Tja,

Har ett för nytt konto för att skapa ett eget inlägg.
Vill gärna höra era tankar och om någon här har varit med om liknande, eller har några råd..

I februari 2020 körde jag en 4-veckors RAD140-kur på 20 mg/dag. Visste inte riktigt vad det är, fick det av en vän som garanterade bra med muskler och minimala biverkningar..

Problemet är att jag inte körde någon PCT efteråt, då jag inte var medveten om konsekvenserna..

Sedan dess har det varit ett rent helvete hormonellt..

Mina symtom sen dess:
• Trötthet, hjärndimma och låg energi
• Försämrat sexdriv / libido
• Svårt att få till pump och driv på gymmet trots hård träning
• Kronisk telogent håravfall (ca 90 % förlust på hjässan, men hårlinjen kvar)
• Fettet runt midjan och bröstet sitter kvar oavsett hur lågt jag gått i kroppsfett. Går upp i vikt enklare.
• Nervsymtom som domningar och stickningar i ben

Mina aktuella blodvärden (2025):

Testo- 16 nmol/L
Fritt Testo - 8.0 nmol/L
SHBG - 25 nmol/L
Östradiol (E2) - 166 pmol/L
Prolaktin - 201 mIE/L
DHEA-S - 7 µmol/L
Progesteron - 2.7 nmol/L
TSH - 1.4 mIE/L
Fritt T3 - 5.6 pmol/L
Fritt T4 - 19 pmol/L
FSH - 3.5 IE/L
LH - 2.5 IE/L

Vad jag gör nu:

Jag har precis påbörjat en PCT med Aromasin (10 mg var 3:e dag initialt) och Nolvadex (20 mg varje dag) som jag planerar köra över minst 12 veckor.

Har även lagt till P5P (aktiv B6), zink och magnesium för att hålla prolaktin i schack.

Mina frågor till er:
• Tror ni det är möjligt att lyckas återställa egenproduktionen såhär lång tid efter?
• Är det någon som har gjort en PCT flera år efter och faktiskt lyckats?
• Någon som känner igen sig i symtomen och har fått till det med liknande värden?

Alla svar eller erfarenheter uppskattas, både positiva och negativa.
Vill verkligen få tbx livet.

Tacksam för all hjälp..
Citera
2025-08-22, 01:36
Medlem
är på min första testo kur och blir lite orolig för ska sluta denna kuren snart och vet inte vart man kan skaffa pct! kan nån snäll människa hjälpa mig!
Citera
2025-08-22, 10:11
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka123xx
är på min första testo kur och blir lite orolig för ska sluta denna kuren snart och vet inte vart man kan skaffa pct! kan nån snäll människa hjälpa mig!

Sånt bör du redan ha hemma när du kör igång, (Något att tänka på till nästa gång).
Men nu är du där du är, du hittar clomid/nolva/hcg hos de flesta som säljer steroider, de flesta shopparna har även pct.

/Murphy
Citera
2025-08-22, 10:35
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka123xx

Jag har en rapport på Hushboard, kolla in den så får du lite vägledning vart du kan vända dig:

https://www.hushboard.biz/forum/viewtopic.php?f=143&t=94401&start=140

Lycka till! // Ivan
Citera
2025-08-22, 15:41
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadelycka7
Tja,

Vill gärna höra era tankar och om någon här har varit med om liknande, eller har några råd..

I februari 2020 körde jag en 4-veckors RAD140-kur på 20 mg/dag. Visste inte riktigt vad det är, fick det av en vän som garanterade bra med muskler och minimala biverkningar..

Problemet är att jag inte körde någon PCT efteråt, då jag inte var medveten om konsekvenserna..

Mina symtom sen dess:
• Fettet runt midjan och bröstet sitter kvar oavsett hur lågt jag gått i kroppsfett. Går upp i vikt enklare.

Testo- 16 nmol/L
Fritt Testo - 8.0 nmol/L
SHBG - 25 nmol/L
Prolaktin - 201 mIE/L
DHEA-S - 7 µmol/L
Progesteron - 2.7 nmol/L
TSH - 1.4 mIE/L
Fritt T3 - 5.6 pmol/L
Fritt T4 - 19 pmol/L
FSH - 3.5 IE/L
LH - 2.5 IE/L

Vad jag gör nu:

Jag har precis påbörjat en PCT med Aromasin (10 mg var 3:e dag initialt) och Nolvadex (20 mg varje dag) som jag planerar köra över minst 12 veckor.

Har även lagt till P5P (aktiv B6), zink och magnesium för att hålla prolaktin i schack.

Mina frågor till er:
• Tror ni det är möjligt att lyckas återställa egenproduktionen såhär lång tid efter?
• Någon som känner igen sig i symtomen och har fått till det med liknande värden?

Tacksam för all hjälp..

Hur gammal är du och vad hade du i testosteron innan din RAD140 kur? 16nmol är kanske inte något att hänga i granen, men det är inte särskilt dåligt heller.
Citera
2025-08-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Sånt bör du redan ha hemma när du kör igång, (Något att tänka på till nästa gång).
Men nu är du där du är, du hittar clomid/nolva/hcg hos de flesta som säljer steroider, de flesta shopparna har även pct.

/Murphy

Där jag köpte det fanns det inget alls och fortfarande inte. kollade på 2 olika sidor men verka inte hitta något tyvärr
Citera
2025-08-23, 12:22
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadelycka7
Tja,

Mina symtom sen dess:

Testo- 16 nmol/L
Fritt Testo - 8.0 nmol/L
SHBG - 25 nmol/L
Prolaktin - 201 mIE/L
DHEA-S - 7 µmol/L
Progesteron - 2.7 nmol/L
TSH - 1.4 mIE/L
Fritt T3 - 5.6 pmol/L
Fritt T4 - 19 pmol/L
FSH - 3.5 IE/L
LH - 2.5 IE/L

Vad jag gör nu:

Mina frågor till er:

Tacksam för all hjälp..

Har du mått så ända sen 2020?
Citera
2025-09-02, 19:24
Medlem
Dags att hoppa av min kur på t only, blir nolva 40/40/20/20. Insåg precis att min nolvadex gick ut för dryga året sedan. Någon med erfarenhet om just nolvadex som gått ut? Går det lika bra eller ska man köpa nytt?
Citera
2025-09-02, 19:59
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Dags att hoppa av min kur på t only, blir nolva 40/40/20/20. Insåg precis att min nolvadex gick ut för dryga året sedan. Någon med erfarenhet om just nolvadex som gått ut? Går det lika bra eller ska man köpa nytt?

Inga som helst problem, effekten kommer vara oförändrad. Läkemedel som förvarats korrekt har en extremt lång hållbarhet även om utgångsdatum passerats med råge.
Citera
2025-09-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Inga som helst problem, effekten kommer vara oförändrad. Läkemedel som förvarats korrekt har en extremt lång hållbarhet även om utgångsdatum passerats med råge.
Yes då kör jag på som tänkt. Tacksam för respons

Tills nästa gång!

//SM
Citera
2025-10-02, 20:00
Medlem
Hej, det är så att jag gjort bort mig, jag påbörjade min första kur, en kur på testo e för 8 månader sedan, det var tänkt att jag skulle köra i 4 månader men det slutade med att jag kört i 8 månader och jag behöver avsluta min kur nu. Jag började med 1ml(250mg) var 5e dag i 4 månader och efter det blev det 2ml(250mg) var 7e dag och nu har jag kört 0,5ml var 7e dag i tre veckor.

Nu till frågan, jag har köpt 60 stycken 20mg nolvadex då jag blev rekomenderat att använda det för pct men jag vet inte hur jag ska lägga upp det. I tråden rekomenderas tre olika upplägg och jag vet inte vilken som är bäst för mig. Vad tror ni om detta upplägg?

Nolva
Dag 1-7 40mg
Dag 8-30 20mg
Citera
2025-12-14, 11:40
Medlem
Damen101s avatar
Jag ska börja med min PCT idag. Och senare insåg att min Nolvadex är utgående sedan 2023. Kan jag fortfarande köra på det eller måste jag köpa nytt. Min tidigare kur var på 150mg/ew test e only.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in