2025-08-16, 14:09
Medlem
Senaste dårskaps-trenden är ju de här labubu-dockorna som inte går att få tag på.

Nån som har tips om var man får tag på en s.k. lafufu av OK kvalitet? Nån som provat att beställa från lafufu.se t.ex.?

Ungarna tjatar ihjäl mig.
Citera
2025-08-16, 14:21
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gehrman
Senaste dårskaps-trenden är ju de här labubu-dockorna som inte går att få tag på.

Nån som har tips om var man får tag på en s.k. lafufu av OK kvalitet? Nån som provat att beställa från lafufu.se t.ex.?

Är barn inte experter att lukta till sig kopior? Kan vara säkrast för husfriden att helt enkelt köpa äkta varan åt dom en gång och sen aldrig mer... alternativt som Bomb-CP säger: stå fast vid att dom får köpa det för sparade pengar eller nåt.

(Bomb-CP sa visserligen att dom ska "göra köttdjur i skogen" men tänker det var det han mena)
Citera
2025-08-16, 14:39
Avstängd
Citat:

lafufu.se är kopior
Citera
2025-08-16, 14:57
Medlem
FolkrepublikenKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
skulle aldrig i livet köpa dessa kommunist dockor med vetskapen att pengarna går direkt till kinesiska staten o dessutom så e de barn arbetare som tillverkar dom :P

I Pop Marts fabrik: https://www.youtube.com/watch?v=kBvEOfaNrs8

Det är ett privat företag.
Citera
2025-08-16, 15:51
Medlem
Adelsdams avatar
Ingen som kommer ihåg Beanie Babies? Be dina ungar kolla upp vad som hände där och fråga om de verkligen vill betala löjliga överpriser för något som kommer vara bortglömt om ett antal år.
Citera
2025-08-16, 16:25
Medlem
Jotack jag vet att det är dåligt på alla sätt att ge efter och köpa dessa dockor. Men en Lafufu (vilket jag vet är en kopia på originalet Labubu, och barnen vet det också och är OK med det) att hänga på skolväskan kändes ändå ok för att få husfrid.
Citera
2025-08-17, 18:07
Bannlyst
Testa blocket, såg nån som sålde där men priserna va rätt saftiga

Citat:

Citera
2025-08-22, 17:17
Bannlyst
Citat:

Bor du i en större stad? De säljs på marknader osv. Då köper man inte grisen i säcken
Citera
2025-09-02, 09:12
Medlem
Ringhals3s avatar
Sånahär hysterier bryter ut då och då, minns både Monchichi och Mylittle Pony och Barbie.
Citera
2025-09-02, 11:38
Medlem
LitenochSkrajs avatar
labubus är bara en ny propaganda för att dyrka satan

men om man vill köpa finns det på hötorget, för övrigt har brorsdottern sagt att lafufus har 9 tänder medans labubus har 10

ifall detta är sant är svårt att avgöra, hon är nio år gammal

men lycka till med kidsen!

long live labubus (LLL)
Citera
2025-09-02, 19:27
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Sånahär hysterier bryter ut då och då, minns både Monchichi och Mylittle Pony och Barbie.

Glöm inte Furbys som kom i slutet av 90-talet.
Folk slogs i butikerna i USA runt Jul för att få tag på en.

https://edition.cnn.com/videos/business/2023/06/23/furby-first-release-1998-and-revival-jg-orig.cnn

Jävla trams sånt där men kul för skaparna när en sådan hysteri uppstår.
De skrattar hela vägen till banken medans kinesungarna arbetar tjugo timmar om dygnet för att möta efterfrågan
Citera
2025-09-02, 19:32
Medlem
FolkrepublikenKinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
De skrattar hela vägen till banken medans kinesungarna arbetar tjugo timmar om dygnet för att möta efterfrågan

I Pop Marts fabrik: https://www.youtube.com/watch?v=kBvEOfaNrs8

Ser du några kinesungar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här