2025-05-27, 19:23
Medlem
Tjockapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Åh helvete. Stackars flicka som kommer få utstå kolossala mängder med hat.

Personligen så tycker jag alla tre känns klockrena. Alla tre är väldigt book accurate.

Hermione är väl vit i böckerna?
Citera
2025-05-27, 20:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockapan
Jo, visst är det så, men utöver det så är den nya skådisen faktiskt identisk med karaktären i boken. Rent utseendemässigt är hon extremt likt. Har personligen noll problem med att hon ser ut att vara mixed.

Överlag har de lyckats väldigt väl med castingen av the golden trio.
Citera
2025-05-30, 17:02
Medlem
C0ws avatar
Tycker castingen känns rätt. Så länge man kan försöka undvika att förknippa karaktärerna med OG skådisarna så tror jag att castingen är bra utvald, även Snape trots att han är svart. Men oavsett vad så kommer jag glo på det här inte minst för att jag har vuxit upp med HP-universumet och var största nörden, men även för att alla transfanatiker skriker sig hesa över hur alla måste bojkotta skiten, att de tycker synd om barnen som blev castade, att föräldrarna är onda som gick med på att deras barn ska vara med bla bla. Den här serien kan inte bli nåt annat än ren success.
Citera
2025-06-03, 19:26
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockapan

Jag är inte säker men tror inte att hudfärgen specificeras i böckerna. Hon har stort yvigt hår och stora framtänder. Skådisen är dessutom inte så mörk. Hon är mörkare än Emma Watson men serien bygge på böckerna och inte på filmerna. Hon kommer nog blir en bra Hermione.

När det kommer till valet av Snape däremot så är valet fruktansvärt dåligt. Snape beskrivas i böckerna som vit.
Citera
2025-07-17, 12:38
Medlem
peterZiipens avatar
Här finns ganska många roliga bilder från en av de första inspelningsdagarna. (Det är när Harry och Dursleyfamiljen besöker ett zoo):

https://www.dailymail.co.uk/tv/article-14913861/First-pics-set-Harry-Potter-TV-series-London-Zoo.html
Citera
2025-07-18, 17:21
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Åh helvete. Stackars flicka som kommer få utstå kolossala mängder med hat.

Personligen så tycker jag alla tre känns klockrena. Alla tre är väldigt book accurate.

Det är så sjukt. Jag tror att hon kommer att bli kanonbra. Snape är dock som sagt en ren katastrof.
Citera
2025-07-18, 18:04
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Jag tror att hon kommer att bli kanonbra. Snape är dock som sagt en ren katastrof.
Ja, verkligen, hon verkar helt klockren. Det här klippet seals the deal för mig: https://youtu.be/K2N4BCUmMlo?t=4 Blir inte mer Hermione Granger än så (och då är det inte ens den rollen hon gör en audition för där).

Exakt all casting känns suverän - förutom en viss Potions Master...
Citera
2025-07-23, 04:00
Medlem
jontehacks avatar
Ska verkligen bli kul att se hur mycket serien lever upp till storyn, med tanke på hur många år de snackas om att serien ska rulla!
Citera
2025-08-18, 13:50
Medlem
peterZiipens avatar
Lite nytt behind-the-scenes material från när Harry går med Hagrid på Londons gator:
https://www.dailymail.co.uk/tv/article-15009805/Harry-Potter-Hagrid-actor-Nick-Frost-Dominic-McLaughlin-filming-london.html

Harrys oversized kläder ser helt fantastiska ut! Fin detalj!
Citera
2025-09-01, 19:45
Medlem
Adelaides avatar
Tror på flopp tyvärr.

1. Valet av skådespelare för rollen som Snape säger sig självt. Hur tänkte de när de gjorde detta?

2. En av manusförfattarna har inte ens läst Harry Potter.

3. Första boken är ju inte så tjock, strax över 300 sidor bara. Det är för tunt för en hel säsong. Andra boken är inte så mycket tjockare. Kommer säkert bli utdraget med massa onödigt.

4. John Lithgow är lite för gammal för att spela Dumbledore nu. Han är 79 och är därmed redan äldre än Richard Harris, och Michael Gambon var 71 när han spelade sin sista roll som Dumbledore. Han kommer vara över 90, om han ens lever då, när serien förväntas vara klar. Jag tror dock inte att serien överlever så länge, men ändå.

Nej, detta blir en ny Rings of Power-flopp med största sannolikhet.
Citera
2025-09-01, 20:30
Medlem
Elementarts avatar
Tror också att det kommer bli en flopp, de första tre filmerna är riktigt bra och minnesvärda. David Yates var ett mindre bra val av regissör till de senare filmerna, och även original-filmerna blev ju sämre ju äldre karaktärerna blev. Förstår inte hur de tänkte med Snape och John Litgow. Warwick Davis ska återigen spela samma karaktär som han spelade i långfilmerna.
Citera
2025-09-01, 21:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
1. Valet av skådespelare för rollen som Snape säger sig självt. Hur tänkte de när de gjorde detta
Har med tiden blivit allt mindre orolig gällande detta. När den nya Snape presenterades så såg jag framför mig hur var och varannan karaktär skulle få ny hudfärg. Men allteftersom skådespelarna har presenterats, så har det blivit tydlitg att så inte är fallet. Inte ens små sidokaraktärer har blivit castade av svarta personer. Det är bara Snape.

Får känslan av att det inte bara handlar om wokeism - utan att de faktiskt har en tanke bakom castingen (t.ex. en helt ny take på karaktären, då Alan Rickmans Snape var ikonisk). Säger inte att det är optimalt, men får inte riktigt känslan av att det är samma PK-nonsens som Rings of Power och The Witcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
3. Första boken är ju inte så tjock, strax över 300 sidor bara. Det är för tunt för en hel säsong. Andra boken är inte så mycket tjockare. Kommer säkert bli utdraget med massa onödigt.
Det kommer absolut inte vara ett problem. Finns många scener och händelser som bara beskrivs i förbifarten i boken, som de kommer ge mer utrymme i serien. De har t.ex. redan filmat på Dudleys och Harrys mellanstadieskola. Så vi kommer förmodligen ha någon scen där man får se Harrys miserabla tid under den vanliga skolgången. Något som bara nämns i ett par meningar i boken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in