2025-02-25, 12:42
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Rylance i den rollen, och Adam Driver som Snape hade räckt långt. Men då får de anpassa inspelningarna med dem till några få veckor per år. Knappast att de skulle binda upp sig för att sitta i en trailer året om för en evighetslång tv-serie ...

Men hur hittar man barn som håller hela vägen? Bortsett från Radcliffe blev det inte så mycket av karriären för de andra ...

Största problemet numera är annars regissörer och manusförfattare: det handlar ofta om imitation numera, snarare än om originalitet. Till skillnad från filmerna, så är storyn nu redan färdig. Inga överraskningar.

Radcliffe var ju något av en barnstjärna redan innan Harry Potter. Sen tyckte jag och tycker inte han är någon vidare skådis längre.
Ron-skådisen tyckte jag var kul och bra, men han verkar nöjd med att bara glida runt.

Jag hoppas sol inte slaktar böckerna totalt bara som det blev med Wheel of time. Rings of power kan jag titta på eftersom jag tycker all Lore i Tolkiens värld är spännande. Men det är ju mycket som är riktigt uselt
Citera
2025-02-26, 16:06
Medlem
Make Dumbledore Great Again ??

Det blev inte gamle porrskpdisen Rocco S. som flöreskagits men kanske något än hemskare…..en amerikan som Dumbeldore.

John Lithgow har ett rätt prydligt skägg men inte någon imponerande längd är det inte till en av de viktigare karaktärerna utan tvekan
Det låter även att det var lite initial tvekan för den 79årige skådisen som insett detta är en livstidsdefinerande roll.
sista året har kan främst varit aktuell som en av de kandiderade kardinaler i Konklaven.

https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/john-lithgow-playing-dumbledore-harry-potter-series-1236147387/
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2025-02-26 kl. 16:13.
Citera
2025-02-26, 16:32
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Rylance i den rollen, och Adam Driver som Snape hade räckt långt. Men då får de anpassa inspelningarna med dem till några få veckor per år. Knappast att de skulle binda upp sig för att sitta i en trailer året om för en evighetslång tv-serie ...

Men hur hittar man barn som håller hela vägen? Bortsett från Radcliffe blev det inte så mycket av karriären för de andra ...

Största problemet numera är annars regissörer och manusförfattare: det handlar ofta om imitation numera, snarare än om originalitet. Till skillnad från filmerna, så är storyn nu redan färdig. Inga överraskningar.
De borde aldrig ha kända skådespelare i tv serier. Om inte karaktären är planerad att försvinna i säsong 1 , eller om det är en miniserie.

Kolla bara på Euphoria. De har endast lyckats producera 16 avsnitt under 6 år. Visst är Hollywood uselt på att släppa avsnitt nu för tiden, men man behöver inte garanterat göra det ännu segare.
Citera
2025-03-08, 09:23
Medlem
pulverhonungs avatar
Till ingens förvåning;

Snape som i boken blir retad för sitt vita bleka utseende ska alltså spelas av en svart skådespelare.
Citera
2025-03-08, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Till ingens förvåning;

Snape som i boken blir retad för sitt vita bleka utseende ska alltså spelas av en svart skådespelare.
Försvar mot svartkonster får en ny innebörd.
Citera
2025-03-08, 11:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Till ingens förvåning;

Ja, fyfan, hela dynamiken mellan Snape och "The marauders" lär ändras i.o.m. att Snape är svart. Kommer bara se ut som att James och Sirius är rasister när de mobbar Snape i tillbakablickarna.

Kommer också se märkligt ut när hela skolan avskyr den svarta Snape och hur Harry, Ron och Hermione konstant är misstänksamma mot svarta Snape...

Aja, grattis till Warner Bros som lyckas förstöra serien innan den ens dragit igång. Allt för diversity, equity, and inclusion...
Citera
2025-03-08, 18:03
Medlem
Adelaides avatar
Tycker det är konstigt att just Snape ska vara svart om nu syftet är att sprida antirasistisk propaganda. Snape är ju läraren som eleverna hatar mest, så det här blir krångligt.
Citera
2025-03-27, 21:55
Medlem
peterZiipens avatar
Börjar rulla in en hel del skådisar nu:

Nick Frost - Hagrid
Paapa Essiedu - Snape
John Lithgow - Dumbledore
Janet McTeer - MacGonagall

Utöver det... svarta fåret, så måste jag säga att det faktiskt ser riktigt lovande ut.
Citera
2025-04-14, 15:25
Medlem
peterZiipens avatar
Två till namn som är bekräftade:
Luke Thallon som Quirinus Quirrell
Paul Whitehouse som Argus Filch

https://metro.co.uk/2025/04/14/harry-potter-tv-series-officially-confirms-6-extraordinary-stars-joining-reboot-cast-22905771/
Citera
2025-05-27, 17:22
Medlem
diseuses avatar
Huvudrollerna har tillsatts.

Deadline.com (HBO’s Harry Potter Series Casts Harry, Ron & Hermione):
Citat:
Newcomers Dominic McLaughlin, Arabella Stanton and Alastair Stout have been cast as Harry, Ron and Hermione.
Citera
2025-05-27, 17:28
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Bu har HBO officiellt gått ut med att de kommer att spela in en Harry Potter TV-serie.

https://variety.com/2023/tv/news/harry-potter-tv-series-hbo-max-1235578295/

https://www.youtube.com/watch?v=o07u0uKkV_g

Varje säsong kommer att vara en harry Potter bok. Den första säsongen är redan beställd av HBO Max. Serien planeras att gå under cirka ett decennium. Rowling verkar nöjd över beslutet och kommer att vara delaktig i produktionen

Spännande det här. Jag trodde då inte att vi skulle få en Harry Potter serie så här tidigt efter filmerna. Undra om man kommer att vänja sig vid en ny look för trion och Snape m.m. Ända sen Game of Thrones så har jag fantiserat lite om en Harry Potter serie men nu när det blir verklighet så är det lite läskigt. Tänk som skiten floppar som fantastic beasts?
Trevligt,detta ser jag framemot.
Citera
2025-05-27, 17:29
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Huvudrollerna har tillsatts.

Deadline.com (HBO’s Harry Potter Series Casts Harry, Ron & Hermione):
Åh helvete. Stackars flicka som kommer få utstå kolossala mängder med hat.

Personligen så tycker jag alla tre känns klockrena. Alla tre är väldigt book accurate.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in