Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
För att det är OT. Försöker du tvinga mig till en OT-diskussion för att få mig avstängd eller? För jag har märkt att det är en strategi Palestinafalangen pysslar med.
Att det är svät i Gaza när det inte passar kriterierna i manualen och att man istället ändrar kriterierna så de passar datan ex.
Det faktum att ingen svensk journalist efter flera år fortfarande belyst det faktum att ordet vapenvila inte förekommer i de medier som de här påstådda "journalisterna" skriver i? Hur förklarar du det på annat sätt än att de är rädda att förlora jobbet eller bli hotade med våld? För de gör ju uppenbarligen inte sitt jobb.
Det är helt relevant för diskussionen och inte offtopic (du brukar ju inte några som helst problem att föra långa offtopic monologer annars) men ditt icke svar är ju också ett svar.
Vad som dock är offtopic är dina konspirationsteorier om vad " palestiniafalangen"
pysslar med
Du menar alltså att inga människor har dött i Gaza pga av undernäring. Utan dessa dödsfall beror på att man ändrat "kriterierna " , låt mig gissa att du inte har några som helst belägg för detta påstående heller?
Ditt sista stycket är svårt att förstå. Du menar alltså att frånvaron av vapenvila i Gaza gör att våra journalister inte skriver om denna hypotetiska vapenvila för att dom är rädda att förlora jobbet eller utsättas för våld om dom skulle skriva om en icke existerande vapenvila?
Journalister ska väl rapportera om det som faktiskt händer, varför ska dom då skriva om en vapenvila som inte finns? Ska dom skriva om andra saker som inte existerar menar du. Kanske ska dom skriva om kriget i Turkiet eller jordbävningen som inte inträffade i Enköping igår?