Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-09-01, 07:45
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Håller aldrig i domstol att säga vi vet du var utomlands pga av utländsk ip-adress, hävdar vederbörande att den satt hemma med hade vpn påslaget, och kan bevisa det så har af inget att hämta. Jimmie älskar att slösa skattepengar han påstår sig värna om.

Att komma från en ip-range från en irakisk mobiloperatör kan nog vara lite svårt att förklara med VPN.

Även om det inte går att bevisa fullt ut så kan man ju börja punktmarkera folk.
Citera
2025-09-01, 07:53
Medlem
Finns ingen anledning att lägga resurser på utredning. Stäng av dessa 4000 omgående från a-kassan. Bevisen finns ju redan.
Citera
2025-09-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Finns ingen anledning att lägga resurser på utredning. Stäng av dessa 4000 omgående från a-kassan. Bevisen finns ju redan.

Finns mobiloperatörer aktiva i Sverige där du kan få ett utländskt IP som standard via mobilsurfen, ett exempel är Lyca Mobile. "Bevisen" är således mycket tunna.

Likväl finns det eSIM som tunnlar på operatörssidan (Saily tex) - i det fallet kan du sätta vilket land du vill som källa och skavanken med BankID's DNS-uppslagningar, som eventuellt avslöjar plats/gör att det inte funkar någon tog upp kommer inte vara tillämplig.
Citera
2025-09-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Bra skrivet håller helt med. Folk är blinda

De är egentligen rädda. Eftersom de måste ha vakter på sina anläggningar. Om de verkligen ville ditt bästa så hade inte vakter behövts, de arbetslösa hade bara känt glädje av att komma dit dvs. om de hade velat hjälpa dig på riktigt.

Men de vill inte hjälpa dig på riktigt. De vill bara dra ut på tiden och mjölka kon så länge det går! Om t.ex de här "jobbcoacherna" hjälper dig på riktigt så förlorar de en deltagare vilket innebär lägre inkomst för deras företag.
Citera
2025-09-01, 08:13
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Utlänningar, speciellt ifrån vissa delar av världen är synkroniserade,
Får en redan på något så informera dom resten av klanen!
Moskéerna har en stor del i information flödet i den kulturen.
Tror du överskattar datorvanan som bidragsfuskare ifrån Mellanöstern har. Återigen, en metod måste inte fånga alla fuskare.
Citera
2025-09-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
Den myndigheten är bara till för kontroll och sociala studier, du är en försökskanin. De lyckas utmärkt med söndra och härska metoden.Det är egentligen rädda att alla arbetslösa ska gadda sig i en lynchmobb. Arbetsförmedlingen är bara en svulst av parasiterande låtsasjobbare, det är dit alla med hr-utbildning söker sig, speciellt i lågkonjukturer.
Vet du jag tänkte precis på detta
Jag är funktionshindrad har rullstol och kryckor och går väldigt dåligt
Är inskriven på AF sedan 5 juni och det har hänt nada
Jag har haft ett samtal med en på telefon och ett samtal på AF
Jag är från början kock och undersköterska men fixar inte dom jobben mer
Nu har jag hittat en arbetsgivare som kan ta emot mig men jag behöver en elrullstol för att utföra det arbetet
Nu har det gått en månad sedan jag var på arbetsintervju och det har hänt... ingenting....
Så jag ger dig rätt kontroll och sociala studier
Så dåligt
Citera
2025-09-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Om man bor i Malmö och befinner sig i Köpenhamn mestadels kan man ju fortfarande söka jobb i skåne. Eller räknas inte det?
Inte för att jag vet, men det låter väl rimligt? Det står ju vara att dom ska utreda, det betyder ju inte automatiskt att alla gör fel. Gissar att dom som loggar in från Danmark, Norge eller Finland är dom som kommer högst upp på listan över dom som kontrolleras vidare.
Citera
2025-09-01, 08:38
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Förstår du hur mycket skattepengar som skulle gå åt, åt att fysiskt ta emot en halv miljon arbetslösa varje vecka och registrera de?
Man ser verkligen hatet i tråden.
Vem bryr sig om fler jobb och svensk ekonomi? Vi måste kontrollera våra medborgare mer!!!
Vem bryr sig om de pillar sig i naveln och sitter i Sverige, eller hur? Det ska de få göra!!
Men man får inte pilla sig i naveln utomlands
Men det skulle ju innebära att många av de arbetslösa skulle kunna få jobb hos arbetsförmedlingen med att ta emot och registrera andra arbetssökande. Det skulle bli en win-win situation där dels fusket skulle minska och dels arbetslösa skulle få jobb.
Visst skulle det behövas lite skattemedel men det skulle också generera löner som skulle beskattas, och användas för konsumtion som också skulle beskattas. Dessutom skulle ju fuskarnas förlorade inkomster kunna räknas bort från kostnaden så i realiteten skulle det bli en vinst under förutsättning att fusket är så utbrett och kostsamt som det påstås.

Det är synd att så få av våra makthavare förstår ekonomi.
Citera
2025-09-01, 08:39
Medlem
Allt man behöver göra är att säga att man använder vpn. Därav de märkliga adresserna.

Sen om de får gå vidare och kolla hur bank och id-kort rört sig över landsgränser..
Citera
2025-09-01, 08:47
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Fan också. Å jag som har sommarhuset i norge

Förhoppningsvis börjar de med IPna från Irak, Egypten etc.
Citera
2025-09-01, 08:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan bli svårt att kolla då de flesta väl använder VPN idag? kanske inte de flesta, men väldigt många använder VPN. Särskilt yngre generationen.

Jo, men det här handlar inte om VPN-ip utan om ip som finns i irak, somalien osv. Det är inte många som kör mot vpn-noder där.
Citera
2025-09-01, 08:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Enkel lösning är att det krävs ett personligt möte med leg och biometrisk data (fingeravtryck etc så man inte kan skicka en bruscha) en gång i veckan. Kan lösas med automater för att spara personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in