En snubbe ville köpa min Land Cruiser. Trevlig, och inget prut.
Villkoret var att hanses brorsa skulle komma förbi en lördag kväll, och han hade ingen swish.
Så banköverföring. Och kunde inte låta bilen stå till måndag.
Jag tackade nej.
Jag förstår inte problemet. Man verkar ju kunna swisha 100 000 precis som innan?
Så vad är problemet?
Nä det lät ju som att den gränsen skulle ändras i första inlägget, men nu när jag själv kollar upp det så verkar inte enskilda stora belopp påverkas alls. Tråden är alltså helt onödig enligt min mening.
Gick ju bra med dylikt även innan Internet. Man gick in på myndighetens kontor och begärde att få ett "Bevis om avställnings upphörande". Sådant lämnades ut mot föreskriven avgift. Samtidigt erhölls även ett tillfälligt kontrollmärke att fästa på bilens registreringsskylt.
Mm och eftersom varje dag kostar så betyder detta att vanligt folk får betala nån extra dag för att ställa av ett fordon om detta skall göras manuellt. Detta kommer givetvis aldrig att ske. Vi backar ju inte i utvecklingen 😉
Mm och eftersom varje dag kostar så betyder detta att vanligt folk får betala nån extra dag för att ställa av ett fordon om detta skall göras manuellt. Detta kommer givetvis aldrig att ske. Vi backar ju inte i utvecklingen 😉
Finns heller inga lokala kontor att besöka för ett avställningsbevis. Ej heller finns sedan 15 år kontrollmärken.