Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Men det var ju så skönt med det kontantfria samhället, eller hur? ELLER HUR!?
Vi visste bara inte att det "kontantfria samhället" betydde "du får nu inte längre göra något med dina pengar".
Har jag missat något i tråden, finns det en förklaring till detta krångel? Är det kris på bedrägerifronten? 50 gamla tanter om dagen som busar ringer upp och som överför 100.000 kr? Är det rimligt att 50 gamla damer ska påverka 1M piggare kunnigare kunder?
Man kunde ha lägre gräns på alla över 65 år? Uppåt 85 år så kan de ha maxgränsen 35 kr så kan de köpa en glass.
När jag sålde min BMW fick jag 330.000 kr via swish. Hur bekvämt som helt. Banköverföring är inte i närheten. Dels tar det några timmar, dels sätts ju pengarna in "i blindo" eftersom man aldrig får se mottagaren i en banköverföring. Aldrig att någon som köpte en bil av mig skulle banköverföra till mig på dagen, då testar man 1 kr först och det tar 2 dagar.
Beloppsgränsen är satt så att man ska kunna köpa en HALV nyare cykel? Hur många av oss köper inte dyrare saker än 10.000 kr åtminstone någon gång per år?
Nä, det här är början på swish fall. Jag har annars älskat swish.
Tur min butik inte drabbas, medelköpet är 1000 kr och ytterst få köper för mer än 3000 kr.
Swedbank är iofs den mest galna bank som funnits i Sverige med total inkompetens i toppen, kanske att de andra bankerna inte inför detta.