Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
Kom på att diarienumret kan vara upplysande.
Ärende om hantering av vapen i dödsbo bör vara ett administrativt sådant, ett A-nummer.
I fallet gällande pistolen rör det sig om ett K-nummer, det vill säga att kriminalärende.
Det kan indikera att pistolen saknades. Möjligen antyder även att ärendet är från 2009 samma sak.
Edit:
Eftersom ingen utredning inleds, kan det vara så att vapnet visade sig inte saknas. Efter att ha sålts till och registrerats på en ny licensinnehavare av en pantbank exempelvis.
Som vanligt,excellent informationsinhämtande,Roerlig.
Vi vet alltså då att Hämmerlipistolen ligger som ett K nummer,dvs som ett kriminalärende.
Det ligger som ett kriminalärende eftersom pistolen vid tidpunkt bör vara försvunnen.
Sedan så vet vi inte vad som har hänt om jag förstår saken rätt?
Utredning bör här ha vidtagits naturligtvis,men vi har ju flera saker i utredningen runt Christer A som bör ha vidtagits med som inte har gjorts.
Hur länge har det dröjt från Christers frånfälle fram till det att Hämmerlin tilldelats sitt K nummer?
Har det ålagts Lennart G att eftersöka pistolen i dess fastslagna K nummer sammanhang?
Annan Polis?
Borde det inte finnas viss dokumentation rörande gjord utredning av i utgångspunkt försvunnet vapen tilldelat K nummer?
Finns ingen sådan dokumentation,vad säger det i så fall angående om utredning gjorts överhuvudtaget?
Hur länge har Hämmerlin varit tilldelad K nummer?
Har pistolen fortfarande K nummer i skrivande stund,eller finns det form av preskription gälllande eftersökning av i utgångspunkt försvunna vapen?
Frågor,frågor som måste ställas i realtid med utgångspunkt det material som föreligger.
Eftersom Hämmerlin tilldelats K nummer så innebär detta att vapnet varit eftersökt av Polisen.
Vi vet vidare att Kurt uppger sig inte ha funnit den i lägenheten.
Vi vet vidare att utredning nu bör ha genomförts,men någon dokumentation gällande denna utredning går inte att hitta ens med ficklampa.
Det är ju märkligt,kan jag tycka..givet jag sammanfattningsvis förstått läget rätt här.