2025-08-30, 19:51
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Som det är nu alltså.
Tycker du det fungerar bra? Tryggheten breder ut sig?

Det är inte ens i närheten av hur det ser ut i Sverige idag, utan liknar mera Portugals modell.

Jag personligen hade föredragit en legalisering av cannabis, framför en avkriminalisering av cannabis.

Övrig narkotika är jag inte så insatt i, så ska inte uttrycka mig gällande dessa allt för mycket, men en avkriminalisering hade nog fungerat bättre än dagens kriminalisering.
Senast redigerad av TongLongLC 2025-08-30 kl. 19:58.
Citera
2025-08-30, 19:57
Medlem
halaltarzans avatar
När jag var ung (är typ 60 nu) så var det lagligt att röka på och ha för eget bruk. Visst, en del rökte ner sig ordentligt och blev för alltid sega i kolan, men lite svinn får man väl räkna med. Dock så tror jag inte att langarna nuförtiden kommer att acceptera vadsomhelst. Nej, vid en avkriminalisering blir nog kommunerna tvungna att skjuta till för förlorad inkomst. Och det gör man nog bäst i, blir det kravaller i typ 180 utanförskapsområden så kan det mycket väl bli revolution också.
Citera
2025-08-30, 20:07
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Du hallucinerar. Coffeeshops får ha max 5gram.
All hantering över 5gram straffas med böter.
Fängelse döms inte ut för cannabis.

https://www.amsterdam.nl/en/policy/policy-safety/policy-coffeeshops/

Citat:
Selling more than five grams per day per person is prohibited.
The stock of cannabis kept in the coffeeshop must not exceed 500 grams.
Citera
2025-08-30, 20:34
Medlem
Legalisera gräs. Avkriminalisera bruket av resterande. Att man ska kunna torska på bruk är helt jävla sjukt. Jag kan gå med på att de kan beslagta innehav.
Citera
2025-08-30, 20:40
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
Ser ut som du blandar ihop avkriminalisering med en legalisering.

Nej jag blandar inte ihop.
Citera
2025-08-30, 21:22
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
jag brukar köpa på mig större mängder för att det blir billigare per gram, utan att för den sakens skull sälja det vidare

Där är alltid undantag… det säger sig själv…
Däremot handlar det om regler man bör sätta och ja 5g är väll det vanligaste skulle jag säga, men 10g är inte ovanligt heller men lågt ifrån majoriteten som köper 10g åt gången.
Citera
2025-08-30, 21:24
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
Citat:
Du hallucinerar. Coffeeshops får ha max 5gram.
All hantering över 5gram straffas med böter.
Fängelse döms inte ut för cannabis.

Då påstår du alltså att jag rensade lagret hos Bulldog när jag köpte en femma? Jo tjena! Kom in i matchen och gör din research…

Som konsument så döms du inte till fängelse nej, men om du säljer och odlar så gör du… för fan, sätt på en dokumentär om cannabis historian i Nederländerna eller vet du vad, gör en googling, det fungerar lika mycket sen kan du ju dela resultatet som stämmer med vad du har tagit från röven!
Citera
2025-08-30, 21:31
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nej jag blandar inte ihop.

Säger du det så...
Citera
2025-08-30, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Då påstår du alltså att jag rensade lagret hos Bulldog när jag köpte en femma? Jo tjena! Kom in i matchen och gör din research…

Som konsument så döms du inte till fängelse nej, men om du säljer och odlar så gör du… för fan, sätt på en dokumentär om cannabis historian i Nederländerna eller vet du vad, gör en googling, det fungerar lika mycket sen kan du ju dela resultatet som stämmer med vad du har tagit från röven!

Tror personen blandade ihop lite, de får inte sälja mer än 5g per person om dagen, och shopsen får max ha 500 gram på lagret. Detta enligt amsterdam.nl
Citera
2025-08-30, 22:21
Medlem
Lavas avatar
Fria stickprovskontroller för arbetsgivare och vid positiva tester slopat rehabiliteringstvång och rätt att säga upp den anställde.
Citera
2025-08-30, 22:22
Medlem
SysterMorbids avatar
Jag tycker man kan legalisera det mesta men att man som brukare får ta konsekvenserna. Inga skattemedel till att ta hand om eventuella missbruk, skador, ekonomiska missöden etc.
Citera
2025-08-30, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stadatskrivbord
Jag brinner för narkotikapolitik och tycker att frågan är så viktigt, framförallt för alla som kämpar där ute men även gemene man.

Jag känner själv att jag inte vet bäst eftersom det ör obeprövad mark i ett land som Sverige men förhoppningsvis kommer våra grannländer visa på lite olika alternativ och dess resultat.

Det finns ju nämligen flera alternativ att välja på om en avkriminalisering skulle ske.

Ska det vara fritt fram för en 20 åring att inneha och berusa sig på alla för närvarande narkotikaklassade substanser? Eller ska polisen om de upptäcker narkotika över en viss mängd få beslagta den?

Jag är helt enkelt nyfiken på vad ni anser vore det bästa alternativet!
Även om du är emot att narkotika avkriminaliseras så är jag nyfiken på vad du anser vore bästa alternativet om det skulle ske.
Ja, som fri individ ska du få ta vad du vill. Ingen tar skada och du äger din egna kropp.

Vill du dra en lina koks? Kör på! Cannabis, ja tack! Svampar! Ja!

Låt folk få njuta av den korta stund de har på denna jord. Vår hårda lagstiftning ligger till grund för förtryck av individen samt europas högsta dödlighet i narkotika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in