2025-09-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Sverige behöver mindre knark, inte mer. Samhället är redan nerknarkat som det är. Märks i politiken och överallt. Alldeles uppenbart att någon makt vill överflöda Europa och USA med knark för att avväpna oss och göra oss sårbara. Ungefär som då Kina överflödades med opium på 1800-talet av britterna.

Mvh en som aldrig någonsin provat något än (i värsta fall) koffein, nikotin eller alkohol? Eller hur?
Citera
2025-10-04, 13:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Sverige behöver mindre knark, inte mer. Samhället är redan nerknarkat som det är. Märks i politiken och överallt. Alldeles uppenbart att någon makt vill överflöda Europa och USA med knark för att avväpna oss och göra oss sårbara. Ungefär som då Kina överflödades med opium på 1800-talet av britterna.
Dock har förbudet skapat denna ökning av droger, och det mer komiska är att där man legaliserar det, så minskar konsumtionen av andra droger än cannabis.
Och inte heller blir det överdriven konsumtion av cannabis.

Så om du vill ha mindre droger, så gäller det att legalisera cannabis främst och då kommer man se en hel del problem minska under de närmaste decennierna.
Men du inbillar dig att förbudet fungerar, eller än mer komiskt hårdare lagar skulle fungera.
Men surprise, det har vi lärt oss inte fungerar redan.

Så varför fortsätta med något vi redan vet om är fallerat för?
Och din variant ökar ju drogerna, så verkar som det är det du vill....
Citera
2025-10-05, 16:08
Medlem
Att användningen av andra droger än cannabis minskar kan jag tycka är ganska logisk.

Trots att cannabis aldrig varit min grej, tror jag att jag eventuellt hade tagit en spliff någon gång per månad om det blev lagligt.
Att jag aldrig uppskattat cannabis beror på att jag är ganska paranoid som det är och utan polisnojja tror jag det kunde vara ganska trevligt med en öl eller någon flaska vin och en eller två spliffs, det tillsammans med lite god mat och tillsammans med en vän en kväll i månaden hade gett väldigt mycket av det jag idag saknar. Varit nykter länge nu, men tidigare varit heroinist och egentligen ganska förtjust i de flesta droger i olika perioder.
Troligtvis skulle jag känna att det räcker gott och väl med lite röka någon gång ibland snarare än att få för mig saker som att köpa tyngre droger om jag skulle få drogsug, speciellt om jag kunde handla det på Systembolaget eller motsvarande och slippa springa och träffa langare som man allra helst hade sluppit träffa om det inte vore just för att de säljer det man är sugen på.
Men mitt engagemang i denna frågan handlar mindre om mig själv och mer om andra som just nu far väldigt illa pga Sveriges narkotikapolitik, därför är jag också mest engagerad i en avkriminalisering av narkotika snarare än en legalisering av cannabis eller cannabis och fler droger.
Men det allra bästa vore såklart om man kunde legalisera alla droger men på något vis garantera att inga fler än de som redan skulle få för sig att ta droger testade men det är nog en omöjlighet!
Poängen är väl mest att staten inte behöver uppmuntra (eller säga det är okej) till drogbruk bara för att dem tillåter att dem själva eller butiker säljer dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in