Citat:
Det finns även lajv-streamers som låter både Live-streamen i sin helhet lika kvar och dessutom publicerar "Highlights" som komplement. Sedan finns det såna som inte låter något ligga kvar, utan istället använder småklipp från lajvs för att klippa in i annat och bygga helt nytt content, som inte har så mycket med lajven att göra egentligen.
Som jag uppfattar det vill Anjo hålla sin Youtube-kanal ren från dötid, helt o hållet, och det är den preferens jag själv personligen har, då jag är en sällan-tittare, och det sättet att ombesörja sin kanal som jag föredrar.
Vad jag som enskild tittare föredrar är dock inte styrande för en Youtuber. Det som styr är vad youtubern bedömer att majoriteten av sina tittar vill ha. Och till sin hjälp har Youtubern analytics-verktyg. Har man som Anjo över 200.000 prenumeranter så ser han enkelt i analytics-verktygen att de flesta tittar bara på ett klipp fram tills att det blir "tråkigt". Så det är desto viktigare för en stor Youtuber att inte tråka ut sin publik.
Skilleras har förmodligen gjort bedömningen att hans egna tittare är av sådan natur att de orkar härda ut långa, tråkiga och händelselösa moment, som normala människor somnar av, och därför publicerar han mycket av det.
Anjo har en bred publik medan Skilleras har raka motsatsen en ytterst smal - i sitt intresse - publik. Anjos publik kräver att det är både humor, spänning och intressant medan Skilleras publik bara kräver att någon blir attackerad, hånad och att Skilleras själv kallar någon han streamr om, eller någon i sin egen chatt, för horunge då och då. Gör Skilleras det, så håller han sin publik nöjd.