2025-08-29, 17:20
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larssvensk
Skilleras lägger ut allt i sin helhet och klipper inte sina highlights så att den som tittar får se helheten.

Det finns även lajv-streamers som låter både Live-streamen i sin helhet lika kvar och dessutom publicerar "Highlights" som komplement. Sedan finns det såna som inte låter något ligga kvar, utan istället använder småklipp från lajvs för att klippa in i annat och bygga helt nytt content, som inte har så mycket med lajven att göra egentligen.

Som jag uppfattar det vill Anjo hålla sin Youtube-kanal ren från dötid, helt o hållet, och det är den preferens jag själv personligen har, då jag är en sällan-tittare, och det sättet att ombesörja sin kanal som jag föredrar.

Vad jag som enskild tittare föredrar är dock inte styrande för en Youtuber. Det som styr är vad youtubern bedömer att majoriteten av sina tittar vill ha. Och till sin hjälp har Youtubern analytics-verktyg. Har man som Anjo över 200.000 prenumeranter så ser han enkelt i analytics-verktygen att de flesta tittar bara på ett klipp fram tills att det blir "tråkigt". Så det är desto viktigare för en stor Youtuber att inte tråka ut sin publik.

Skilleras har förmodligen gjort bedömningen att hans egna tittare är av sådan natur att de orkar härda ut långa, tråkiga och händelselösa moment, som normala människor somnar av, och därför publicerar han mycket av det.

Anjo har en bred publik medan Skilleras har raka motsatsen en ytterst smal - i sitt intresse - publik. Anjos publik kräver att det är både humor, spänning och intressant medan Skilleras publik bara kräver att någon blir attackerad, hånad och att Skilleras själv kallar någon han streamr om, eller någon i sin egen chatt, för horunge då och då. Gör Skilleras det, så håller han sin publik nöjd.
Citera
2025-08-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denied
Det finns även lajv-streamers som låter både Live-streamen i sin helhet lika kvar och dessutom publicerar "Highlights" som komplement. Sedan finns det såna som inte låter något ligga kvar, utan istället använder småklipp från lajvs för att klippa in i annat och bygga helt nytt content, som inte har så mycket med lajven att göra egentligen.

Som jag uppfattar det vill Anjo hålla sin Youtube-kanal ren från dötid, helt o hållet, och det är den preferens jag själv personligen har, då jag är en sällan-tittare, och det sättet att ombesörja sin kanal som jag föredrar.

Vad jag som enskild tittare föredrar är dock inte styrande för en Youtuber. Det som styr är vad youtubern bedömer att majoriteten av sina tittar vill ha. Och till sin hjälp har Youtubern analytics-verktyg. Har man som Anjo över 200.000 prenumeranter så ser han enkelt i analytics-verktygen att de flesta tittar bara på ett klipp fram tills att det blir "tråkigt". Så det är desto viktigare för en stor Youtuber att inte tråka ut sin publik.

Skilleras har förmodligen gjort bedömningen att hans egna tittare är av sådan natur att de orkar härda ut långa, tråkiga och händelselösa moment, som normala människor somnar av, och därför publicerar han mycket av det.

Anjo har en bred publik medan Skilleras har raka motsatsen en ytterst smal - i sitt intresse - publik. Anjos publik kräver att det är både humor, spänning och intressant medan Skilleras publik bara kräver att någon blir attackerad, hånad och att Skilleras själv kallar någon han streamr om, eller någon i sin egen chatt, för horunge då och då. Gör Skilleras det, så håller han sin publik nöjd.

Kortfatta utifrån ditt inlägg vissa gillar att se allt och vissa bara korta videos. Att vi alla är inte olika. Vissa föredrar att ta del av allt. Vissa nöjer sig med vad youtube vill banka in i deras ärthjärna.
Citera
2025-08-29, 18:16
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denied

Helt fel. Skilleras är från början en politisk agitator. Jag håller inte med honom i många av hans politiska övertygelser. Men att påstå att han når en smalare publik än Anjo, är otroligt fel. Det finns en politiskt intresserad publik, men det finns även en publik som törstar efter internetdrama. Anjo kör bara drama.

Rätt ska vara rätt.
Citera
2025-08-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
1. Du har inte kunnat se liven men fick inte uppfattningen av att Anjo var hög eller full.
2. Du har inte kunnat se liven men skriver att Anjo har berättat vilka konton på Instagram som har publicerat paret Medvikts bilder.

Hur gick punkt 1-2 till om du inte kunde se liven? Kanske jag har fått problem med min läsförståelse.

Jag såg första halvtimmen sen var jag tvungen att sova pga tiden.
Citera
2025-08-29, 23:36
Medlem
denieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Helt fel. Skilleras är från början en politisk agitator. Jag håller inte med honom i många av hans politiska övertygelser. Men att påstå att han når en smalare publik än Anjo, är otroligt fel. Det finns en politiskt intresserad publik, men det finns även en publik som törstar efter internetdrama. Anjo kör bara drama.

Rätt ska vara rätt.

Jag pratade inte om vilka Anjo eller Skilleras var - jag pratade om deras tittare.
Anjos publik är bred, de väljer att titta på Anjo av vitt skilda anledning och dem är väldigt många, och då är det viktigt med såna detaljer att det inte får förekomma "dötid" på det som läggs upp. Det får dessutom vara begränsat med content som ställer krav på alla tittare att de känner till all historik och bakgrund. En tittare, som aldrig förr har sett Anjo, ska kunna se en video och känna att de får ut något av värde från det och tycka det är intressant. Anjo måste fånga alla nytillkomna tittares intresse.

För att härda ut en "highlight" från en Skilleras-lajv måste tittarna vara en speciell sort, de måste stå ut med "dötid", de måste stå ut med att Skilleras går loss på nån slumpmässig chattare i lajv-chatten och kallar denne horunge och annat. Det är mängder av krav Skilleras ställer på sina tittare. Han gör inga roliga saker, han bara gnäller på folk, det är outhärdligt för de flesta förutom för den lilla smala klicken som är Skilleras målgrupp. Det är omöjligt för Skilleras att tilltala en bred publik om han kör på likadant, det kommer aldrig kunna bli 50.000 prenumeranter. Tvivlar på att han någonsin kommer nå 10.000, helt ärligt, såvida han inte byter till en helt annan sorts content. Han producerar egentligen inget content just nu, det enda han gör är att streama sina egna kommentarer och åsikter och han är allmänt tråkig och sur och gnällig och fram för allt barnslig hela tiden.
Citera
2025-08-30, 06:07
Medlem
miapetters avatar
En sak jag funderat över är hur mycket Anjo redan nu begränsar sina barn?
Om jag hade barn i samma ålder skulle jag inte vilja ha dem i samma klass/skola/förskola/sportlag som hans. Hans barn skulle inte få komma hem till mig o leka, eller, Gud förbjude...mina barn vara hemma hos honom.
Likadant med Lundells även om jag iaf tror att Jocke haft/har den goda smaken att lämna förfrågningar innan han fått för sig att filma hejvilt på skolor etc.
Anjo har inte den spärren. Han skulle göra precis vad som helst för content i sann "I dont give a fakk" anda. O vem vill ha sina barn filmade o figurerande på en kanal som hans?

O ju äldre barnen blir, ju mer snackas det. Deras farsa blir, iaf i siffror äldre men allt han gjort på tuben lever kvar - även om hans kanal skulle försvinna i framtiden.
Att vara 14-årig tonårstjej o se att klasskompisens farsa uppvisat så otroligt misogyna drag, yack!
Citera
2025-08-30, 08:37
Medlem
GreenBatterys avatar
Så han la upp live:n i alla fall.

Varför? Han bevisar ju bara hur dålig koll och hur skör och butthurt han är.

”Mest bollar har PR haft!”
Anjo menar att när han dundrar fram och förtalar och ljuger så ska man bara ta det som PR. Han förstår inte varför det inte är lämpligt att Medviktarna reagerar på hans senaste förtalsvideo.

Han förstår inte.

Han kommer förstå. Tråkigt bara att han offrar hela sin familj när han är en kränkt skör horunge på YouTube.

Det kommer ta tid men det beror på att han envisas med att göra bort sig ännu mer så utredningarna måste kompletteras.

Återigen: Han förstår inte.

Ridå.

EDIT: ”Jag anmäler inte förtal! Jag är ingen tönt!”
Men lille vän, du har inte blivit förtalad så det hade inte spelat någon roll om du hade gjort det men det förstår du inte heller.
Senast redigerad av GreenBattery 2025-08-30 kl. 08:44.
Citera
2025-08-30, 12:04
Medlem
Är det sant att Anjo som lajvar kanske en gång om året fick mer tittare än "Sveriges största streamer" trots att han körde lajven mitt i natten?
Anlitade min analytiker och matematiker i frågan och fick som svar att det måste betyda att Anjo nu har tagit över denna hedersvärda titel från sveriges numera näst största streamer
Citera
2025-08-30, 12:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av meastro
Är det sant att Anjo som lajvar kanske en gång om året fick mer tittare än "Sveriges största streamer" trots att han körde lajven mitt i natten?
Anlitade min analytiker och matematiker i frågan och fick som svar att det måste betyda att Anjo nu har tagit över denna hedersvärda titel från sveriges numera näst största streamer

Anjo är inte en politisk/dramastreamer så du kan inte jämföra med Axel.

Även när du undviker Axels namn så kan du inte låta bli att "prata" om honom.

Patetiskt...
Citera
2025-08-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meastro

333+333+333 nytillkomna följare bidrog förhoppningsvis till antalet visningar för den gode Pontus? I skrivandets stund 213 932...
Citera
2025-08-30, 12:46
Medlem
GreenBatterys avatar
Skulle han inte göra en disstrack när han nådde 215000?
Det lovade han för en månad sen. Det verkar gå så där…
Citera
2025-08-30, 13:35
Avstängd
Tarmstuvnings avatar
Fortsättning på liven..
RASK HAR BEGÅTT EKOBROTT!

Vad anser jag om Rasks ekobrott? Njah.. Går inte att jämföra med C.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in