2025-08-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
En sak är lite märklig. Bor man i SaltsjöBoo så åker man knappast över Farsta-bron om man ska in till jobbet i stan. Då åker man över Skurubron, närmare stan.
Men han hade kanske en kran i Gustafsberg. Alternativt sovit över hos älskarinna. Vad vet man?

Jag kollade upp hans bolag, han hade ett ihop med en kvinna med samma efternamn. Hon är 74 år gammal och bor på Värmdö. Mamma kanske?
Detta gör det mindre konstigt att åka den vägen.
Citera
2025-08-29, 16:02
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Om du tror att dieseldrivna fordon är säkrare så kan du kolla in denna olycka. Här handlar det om en explosionsartad brand. Dessutom var det en personbil som var orsaken till olyckan. Snarlikt olyckan på Värmdö.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...explosionartad

Fast det är ju inte riktigt sant. Problemet vid en olycka med brand i en biogasbuss är att brandkåren inte kan gå in i bussen och försöka få ut skadade. Konsekvenserna riskerar därmed att bli mycket allvarligare.

Det hela diskuterades i SVT:s Aktuellt:

https://www.svtplay.se/klipp/jJyybZ5...ra-bussolyckan
Citera
2025-08-29, 16:07
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De får man verkligen hoppas, spydig och otrevlig typ.

Va? Berätta mer
Citera
2025-08-29, 16:11
Medlem
Mangelmassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Hittade detta efter en snabb sökning:
Olycksdrabbad tunnel
Minst fyra bussolyckor har skett i Klaratunneln på bara några år, visar en genomgång som Mitt i har gjort.
I maj 2013 fastnade en biogasbuss med gasflaskor på taket i tunneln. En av tuberna läckte ut gas på marken och tunneln spärrades av på grund av explosionsrisken.
Sommaren 2015 skedde två olyckor, den ena gången fastnade en lokaltrafikbuss vid infarten vid Mäster Samuelsgatan. Ett par dagar senare fastnade ännu en buss, då i norrgående riktning, en turistbuss som körde fel.
Ovanstående är från 2019.

Du vill verkligen måla fan på väggen!! Olyckan 2013 kan möjligen betraktas som "allvarlig", men ingen brand eller explosion inträffade vid någon av dessa olyckor. De från 2015 säger inget om att det ens var fråga om gasbussar... Du har lyckats skrämma upp dig själv ordentligt...
Citera
2025-08-29, 16:11
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Varför kör ni Stockholmarna så JÄÄÄÄÄÄÄVLA fort?!?

Vad är ert problem egentligen?

Varför har ni så bråttom med allt i livet?

Känner sympati för busschauffören. Han hade inte ens en enda chans att undvika det där.

I Stockholm betyder 70 -automatiskt 80 och 100 betyder minst 120.

Jag fattar inte.

Jag ska inte ljuga, jag kör lite snabbare än hastighetsbegränsningen men det är på motorvägen för det mesta. Men jag håller mig oftast inom hastighetsbegränsningen. Och om jag kör lite fortare så gör jag det med god omdöme. Beror helt på hur vägarna ser ut osv. Jag kommer aldrig köra 80 på en 50 väg till exempel.
Citera
2025-08-29, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomat
Bron har tre filer. Varav 2 som går in mot stan från Värmdö. Det är ingen tydlig delning (fundament, staket, pinnar eller liknande) utan bara heldraget mellan motsatta körfält, så folk som är svagbegåvade eller gamla förstår inte och kör i motsatt körfält. Det är livsfarligt.

Hänt flera gånger.

Fast bron i sig är inte problemet. Tidigare händelser har handlat om att bilar har kört upp på motorvägen på fel ställe. Alltså på en avfart istället för påfarten. Därav att bilar har hamnat på fel sida.
Det är därför Trafikverket har förtydligat skyltar.

Ingen vet riktigt varför detta hände men känns ändå mest troligt att det skulle vara sjukdomsfall?

Så jävla mycket olyckor har inte varit, jämför man med andra ställen så är det inte så många men att det ökat på senare år kanske beror på fler icke värmdöbo som åker hit / hem.
Värmdö har alltid varit perfekt för badisar etc och på senare år så har trafiken ökat markant.
Tycker att varje person som skriver här bör ta sig hit och åka över bron och se själva. Det är inte svårt att missa att det är 2 filer in mot stan och 1 fil ut mot Värmdö.
Citera
2025-08-29, 16:25
Medlem
Ducadreams avatar
Vi kan spekulera hur mycket som helst, men kommer vi någonsin få veta sanningen? Killen kan inte ha mått bra om han körde så fort som det påstås. Det har ju nämnts att han har gått igenom en skilsmässa sen början av året.
Citera
2025-08-29, 16:26
Medlem
Det finns en skarv mellan bro och väg som gör att det blir en liten smäll och att bilen kränger till lite när man kör på bron, så har man tillräckligt hög hastighet så kan det vara tillräckligt för att tappa kontrollen alt. få punktering. Samtidigt, om man vill ta livet av sig genom att fronta ett tungt fordon på 222:an så är ju farstabron från värmdöhållet den bästa/enda möjligheten då man kan hålla en extremt hög hastighet, det saknas mitträcke och det mötande fordonet inte kan svänga åt sidan.
Citera
2025-08-29, 16:27
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja speciellt om de var hon som lämnade honom, idiot som drog med sig en oskyldig med i döden

De låter jag vara osagt, kanske nån små kid

Jo de har barn. Hennes Insta är fortsatt öppen
Citera
2025-08-29, 16:27
Medlem
Om det nu är Chri*toffer Mar*
(*s ) så är han förmodligen förhållandevis nyskild. Hans ex bor i lägenhet sedan i januari i år och han i ett mindre småhus. Deras då nybyggda villa korades till årets hus i Nacka 2018 https://www.facebook.com/share/p/175...ibextid=wwXIfr
Citera
2025-08-29, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SSRI
Han avled igår, 28e augusti, i en bilolycka. Han bor nära den bron, jobbar på Rådmansgatan och kör en Porsche Taycan.
Det kan såklart ha varit i en annan bilolycka, men troligtvis var det ju denna.

Hur vet du? Kände du honom?
Citera
2025-08-29, 16:32
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSRI
Som chokladen.
Aha, japp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera