Citat:
Ursprungligen postat av
ReverseFlash
Många skumma saker.
Hur uppstod elden?
Hade hon vård i hemmet eftersom hon inte kunde röra sig?
Brandmännen slår sönder fönster och ger syre åt elden istället för att skicka in rökdykare och rädda kvinnan.
Polisen menar senare att dödsorsaken är okänd.
Trygg med svenska myndigheter man känner sig nu då ..
Lite off topic men ändå inte.
Lyssnade precis på senaste avsnittet av podden ”Den sista måltiden”, där man går igenom hur Polisen väljer att presentera fakta på ett vis som gör att det ser bättre ut i statistiken, istället för att göra det faktiska jobbet att skydda allmänheten och lösa brott.
Jag kan bara tänka mig att det borde fungera på samma sätt inom 112 och brandkåren, att om man har två val så väljer men enklaste utvägen, även om människor dör på vägen..
Jag har läst att det var så mkt sly att det inte gick att komma åt baksidan huset, där fönster+kvinna befann sig.
Jag kan ju säga att jag har gjort lumpen som brandman, samma sorts lastbilar som brandmännen har idag men såklart i mkt renare/enklare form.
Vi fick iallafall lära oss att träd upp till 10cm i tjocklek (inte diametern alltså) bara är att sänka med bilen.
Det gick åt en del spräckta framrutor men vi släckte ju bränder så det var en billig kostnad att ta.