2025-08-28, 20:00
Avslutad
Äter mycket ägg och kött för tillfället ihop med ris eller potatis främst som kolhydratskälla och steker i smör ihop med massa lök men missar jag saker i min matlagning som behövs när man tränar?

Hur ser erat matschema ut vad äter ni i proteinform, kolhydratfrom, val av fetter etc?
Citera
2025-08-28, 20:02
Medlem
kalkryggars avatar
Fisken lyser med sin frånvaro som det verkar i din text. Ät mycket sill och fisk.

Sen skriver du inte om nötter, bär eller grönsaker. Det måste du klämma i dig varje dag också.
Citera
2025-08-28, 20:24
Avstängd
Rött kött, fisk och grönsaker (broccoli, spenat) osv.

Kokt potatis om du behöver lite kolhydrater.
Citera
2025-08-28, 20:27
Medlem
Som namnet ditt.
Högst oklart vad du vill uppnå.

Delta i speed jerk off 2025 swe edt?
Citera
2025-08-28, 20:30
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oklararen
Äter mycket ägg och kött för tillfället ihop med ris eller potatis främst som kolhydratskälla och steker i smör ihop med massa lök men missar jag saker i min matlagning som behövs när man tränar?

Hur ser erat matschema ut vad äter ni i proteinform, kolhydratfrom, val av fetter etc?

Det beror väl på vad ditt mål är. Vill du gå ner i vikt eller förbättra din hälsa? Om hälsan är viktigast och du inte vill dö i förtid i en hjärtinfarkt bör du nog byta ut ditt mättade fett (rött kött och smör) mot bättre fetter som olivolja, avokado, nötter och fet fisk. Vill du motverka cancer bör du få in mer fibrer i din diet. När det gäller protein äter jag mest kyckling- och kalkonbröstfile, men även magert nötkött.
Citera
2025-08-28, 20:44
Avstängd
MarcoStar är en cuck, det är sen gammalt, glöm inte rött kött!

Gott som fan, nyttigt med mycket protein.
Citera
2025-08-28, 22:07
Medlem
Sladdarens avatar
Om du inte har mycket tid på laga mat så allt blir indelat, så är det tallriksmodellen som gäller eller mer protein och mer grönsaker och lite mindre kolhydrater. Dvs du steker och kryddar köttet och varierar köttet, kör med en varierad sallad varje dag som stekes å i vissa fall (frys in) variera kolhydrater och sås till såklart .. utan sås blire inget kul men variera såsen

Komplettera med Zink och Magnesium, Elektrolyter

Håll det enkelt men varierat om inte tid finnes att laga finare svårare rätter som tar längre tid
Citera
2025-08-28, 22:12
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nötfärs, ägg och mjölk. Kyckling ibland. Omega-3 ist för fisk. Inga jävla grönsaker, det är 95 % vatten.
Citera
2025-08-28, 23:15
Medlem
Bodybuilder sedan 20 år

Frukost
Proteinbar, 3 riskakor och jordnötssmör

Mellanmål
Proteinshake med banan

Lunch
300g kycklingfilé med 1 dl ris och rotfrukter

Mellanmål
Proteinshake med äpple

Middag
Samma som lunch eller annat med samma makros

Kvällsmål
300g kvarg med 70g havregryn och bär

Kopiera min diet så kommer du växa som ett hus
Citera
2025-08-31, 22:09
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oklararen

Ät nyttig mat som du tycker är god.
Citera
2025-09-01, 00:38
Medlem
En kebabrulle i timman när du är vaken. Om du vill bli en framtida maratonlöpare host..
Citera
2025-09-01, 00:41
Medlem
mikaelss avatar
Det beror väl på vad du tränar?
Ska du springa en mara, åka Nordensköldsloppet, vinna en crossfit-tävling, bli bodybuilder eller börja golfa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in