2025-08-28, 12:40
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Det är det dom ska diskutera kl 13.00 på sammanträdet idag, hur länge det blir förlängt samt ifall eventuellt reseförbud och anmälningsplikt ska kvarstå.

Jag tror att anledningen till att det fortsätter att bli förlängt gång på gång, är att åklagaren inte har ett tillräckligt starkt case ÄN, och hoppas hitta mer skit på honom.
Vore ju extremt pinsamt för åklagaren om detta efter så lång tid blir nedlagt.

Personligen tror jag inte Chrippa är skyldig till så mycket han blivit anklagad för, och att de flesta brott han står anklagad för handlar om saker polis och eko fått ”tips” om och ännu inte kunnat styrka, och det är just det åklagaren sysslar med just nu = försöka styrka det som dom fått om.

Så tror inte jag. Då borde det blivit nedlagt. Ja, tror han drar på sig mer skit.
Nedlagt kommer det inte bli. Det tror jag inte. Han skuttar runt som en hare nu
men fri är han ju inte.
Citera
2025-08-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Att åklagaren önskar mer tid och att sammanträde gällande det ska ske idag kl 13.00

Gissar på förlängning till slutet av Oktober då 👌👍

För DIN skull hoppas jag att det blir så. För oss som gillar tanken på att han inte hela tiden ska komma undan får vi väl bara inse att vi betalar för att han inte vill betala.
Citera
2025-08-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Ja så är det ju, i eftermiddag vet vi betydligt mer. Men av vad jag har läst mig fram till så är han häktad, för annars behövs inte förlängning ske så här pass..

Eftersom jag är trög tar jag bort meddelandet.
Senast redigerad av 111-111 2025-08-28 kl. 13:19.
Citera
2025-08-28, 13:19
Medlem
Citat:
Av vad jag kan läsa mig fram till angående att väcka åtal , förlängning osv osv.. så är det bara ett spel.. jag tror dom häktat honom för något nytt o därav behöver dom förlängning för att kunna styrka detta nya plus med allt annat..

Men då borde det väl finnas i dagboksbladet om han är häktad.

Dom kan ju spela ett spel också för att vi ska undra vart han är och ikväll ploppar han upp på Instagram och säger att det inte finns något på honom allt kommer läggas ner.
Citera
2025-08-28, 13:20
Avstängd
Reseförbud och anmälningsplikt är restriktioner/tvångsåtgärder liksom häktning där det krävs ett domstolsbeslut för förlängning.

Man kan inte begränsa människors liv utan laga stöd i Sverige.

Det är alltså inte en fråga om häktning eftersom det då hade blivit en häktningsförhandling.
Citera
2025-08-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Dom kan ju spela ett spel också för att vi ska undra vart han är och ikväll ploppar han upp på Instagram och säger att det inte finns något på honom allt kommer läggas ner.

Det tror jag är ett scenarier som ksn stämma. Jag tror att advokaten blev helt förfärad av det Chrippa höll på med och gav stopporder.
Svettigt att vara hans advokat!
Citera
2025-08-28, 13:22
Medlem
Citat:
Av vad jag kan läsa mig fram till angående att väcka åtal , förlängning osv osv.. så är det bara ett spel.. jag tror dom häktat honom för något nytt o därav behöver dom förlängning för att kunna styrka detta nya plus med allt annat..

Hmm det är ju intressant. Om det är så låtsas Linnéa att han är med fast inte visar sig. Det ska tex vara jättestora måltider. Lagar köttfärssås som han brukar göra osv.

Vi får se om några timmar.
Citera
2025-08-28, 13:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det tror jag är ett scenarier som ksn stämma. Jag tror att advokaten blev helt förfärad av det Chrippa höll på med och gav stopporder.

Vad menar du att Chrippa höll på med som hans advokat borde förfäras av?
Citera
2025-08-28, 13:25
Avslutad
Citat:
Hmm det är ju intressant. Om det är så låtsas Linnéa att han är med fast inte visar sig. Det ska tex vara jättestora måltider. Lagar köttfärssås som han brukar göra osv.

Vi får se om några timmar.

Ja alltså någon har ju satt munkavel på honom annars när hon livear,snapar,instagrammar osv.. för de är helt tyst i hennes närvaro när hon lägger upp storys.. man hör inte ett knak liksom. Så därav min stora undran, hotell känns långsökt.. häktad mer troligt
Citera
2025-08-28, 13:28
Medlem
Baron21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123

Ja, det tror jag också att dom gör

Och han kommer att skrika:
Catch me if you can...era pajasar
Citera
2025-08-28, 13:29
Medlem
Citat:

Så kan det vara, men det kan också vara så att han håller på med serien som ska sändas på bästa sändningstid så han vill skjuta på åtalet en månad till.
Citera
2025-08-28, 13:31
Medlem
NeXXors avatar
Citat:
Ja alltså någon har ju satt munkavel på honom annars när hon livear,snapar,instagrammar osv.. för de är helt tyst i hennes närvaro när hon lägger upp storys.. man hör inte ett knak liksom. Så därav min stora undran, hotell känns långsökt.. häktad mer troligt

Hade han varit häktad så hade väl det framkommit i dagboksbladet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in