2025-08-28, 11:55
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ok - Tack.
Tycker du att det är bra att det blir förlängt? Varför?
Men han har fortf anmälningsplikt & reseförbud?

Nej de är klart inte hen gör då hen hela tiden försvarar clownen.
Citera
2025-08-28, 11:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Det är det dom ska diskutera kl 13.00 på sammanträdet idag, hur länge det blir förlängt samt ifall eventuellt reseförbud och anmälningsplikt ska kvarstå.

Jag tror att anledningen till att det fortsätter att bli förlängt gång på gång, är att åklagaren inte har ett tillräckligt starkt case ÄN, och hoppas hitta mer skit på honom.
Vore ju extremt pinsamt för åklagaren om detta efter så lång tid blir nedlagt.
Personligen tror jag inte Chrippa är skyldig till så mycket han blivit anklagad för, och att de flesta brott han står anklagad för handlar om saker polis och eko fått ”tips” om och ännu inte kunnat styrka, och det är just det åklagaren sysslar med just nu = försöka styrka det som dom fått om.

Läs min tidigare kommentar, så är de för att han är snarare häktad ännu en gång och säkerligen fått mer på sig...

För att
(Person som ej är häktad finns ingen åtalstid som behöver förlängas. Enbart tillämplig när person är häktad. En person som ej är häktad kan åklagare väcka åtal närsom när utredning är klar oavsett tidsgräns)
Citera
2025-08-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Oftast för en häktad person.. är han häktad då?

(Person som ej är häktad finns ingen åtalstid som behöver förlängas. Enbart tillämplig när person är häktad. En person som ej är häktad kan åklagare väcka åtal närsom när utredning är klar oavsett tidsgräns)

Citat:
Vad säger det där bladet då?
Fattar inte

Herr Lundström behöver mer tid, en månad till. Läser han låååångsamt, kanske?

Citat:
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid. Christofer Berg har begärt ytterligare tid för slutdelgivning av förundersökningen. Förlängning begärs därför till den 25 september 2025.

Citat:
Linköpings TR B 5294-24 Aktbil 84, Framställan om förlängning av åtalstid
https://pixeldrain.com/l/RDRgWi6a

Troligen önskar åklagaren att restriktionerna fortsätter. Saken avhandlas i dag kl 13, så i eftermiddag vet vi hur det blir.
Citera
2025-08-28, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstaistrash
Det är det dom ska diskutera kl 13.00 på sammanträdet idag, hur länge det blir förlängt samt ifall eventuellt reseförbud och anmälningsplikt ska kvarstå.

Jag tror att anledningen till att det fortsätter att bli förlängt gång på gång, är att åklagaren inte har ett tillräckligt starkt case ÄN, och hoppas hitta mer skit på honom.
Vore ju extremt pinsamt för åklagaren om detta efter så lång tid blir nedlagt.
Personligen tror jag inte Chrippa är skyldig till så mycket han blivit anklagad för, och att de flesta brott han står anklagad för handlar om saker polis och eko fått ”tips” om och ännu inte kunnat styrka, och det är just det åklagaren sysslar med just nu = försöka styrka det som dom fått om.

Dream on... Din idol har inte hunnit läsa FUP än - trots åtta jävla veckor. Han behöver en månad till.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Troligen önskar åklagaren att restriktionerna fortsätter. Saken avhandlas i dag kl 13, så i eftermiddag vet vi hur det blir.

Ja så är det ju, i eftermiddag vet vi betydligt mer. Men av vad jag har läst mig fram till så är han häktad, för annars behövs inte förlängning ske så här pass..
Citera
Medlem
Citat:
Läs min tidigare kommentar, så är de för att han är snarare häktad ännu en gång och säkerligen fått mer på sig...

För att

Du menar att han fick byta sitt hotellrum? Näääh! Sitter han häktad nu?
Citera
2025-08-28, 12:02
Avslutad
Citat:
Du menar att han fick byta sitt hotellrum? Näääh! Sitter han häktad nu?

Av vad jag kan läsa mig fram till angående att väcka åtal , förlängning osv osv.. så är det bara ett spel.. jag tror dom häktat honom för något nytt o därav behöver dom förlängning för att kunna styrka detta nya plus med allt annat..
Citera
2025-08-28, 12:04
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Tack som vanligt för ditt förtydligande och att du ser lögnerna som andra kommer med här!
Citera
2025-08-28, 12:05
Medlem
Citat:
Av vad jag kan läsa mig fram till angående att väcka åtal , förlängning osv osv.. så är det bara ett spel.. jag tror dom häktat honom för något nytt o därav behöver dom förlängning för att kunna styrka detta nya plus med allt annat..

Ok. Ja skit drar han ju på sig.. Han har lekt pajas här på nätet.
Känns nästan lite för bra för att vara sant. Vi får se.. Helt tyst från dom båda så
något är det ju.
Citera
2025-08-28, 12:07
Avslutad
Citat:
Ok. Ja skit drar han ju på sig.. Han har lekt pajas här på nätet.
Känns nästan lite för bra för att vara sant. Vi får se.. Helt tyst från dom båda så
något är det ju.

Hon springer runt på stan ,gymmar.. men OM han hade vart med överallt med henne så hade han aldrig kunnat täppa sin mun så länge inte någon gett honom en munkavel... och av bilder filmer o shorts av dömma så är han inte i närheten av L. Så därför mina misstankar höjs ännu mer, även om de kanske är för bra för o vara sant.. men jag hoppas att de stämmer då jag som sagt läst på en del.
Citera
2025-08-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ja så är det ju, i eftermiddag vet vi betydligt mer. Men av vad jag har läst mig fram till så är han häktad, för annars behövs inte förlängning ske så här pass..

Han har idag reseförbud, anmälningsplikt och indraget pass. Åklagaren önskar att restriktionerna kvarstår, och det kräver domstolsbeslut. Det avhandlas kl 13.

Om det rörde häktning hade åklagaren istället lämnat in en framställan om det. Det har ej skett.
Citera
2025-08-28, 12:21
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Evig väntan denna dag. Men det är väl bara att hålla ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in