2025-08-27, 23:21
Medlem
Jag ska köpa en spelautomat av en kille i USA. Han vill ha betalt i XMR (monero wallet). För att fylla på den behövs det köpas in Bitcoin och "växla över det till XMR. Skapade konto på Binance enligt tips på jur man gör. Dock när man ska slutföra sin identitet så behövs giltigt pass eller giltigt ID-kort. Jag har bara ett giltigt körkort, mitt pass gick ut för ett par månader sedan och jag kommer inte resa på länge så det har jag inga planer på att förnya bara för denna affären.
Kan man köpa Bitcoin utan legitimation för att edan överföra till XMR? Jag ät helt novis i detta ämne....
Vill bara få in "pengarna" på något vis på Monero wallet.....
Citera
2025-08-27, 23:39
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Skojar du om det där med spelautomat? För om inte så håller du på att bli lurad.
Citera
2025-08-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Skojar du om det där med spelautomat? För om inte så håller du på att bli lurad.
Nej det är en känd säljare, jag har följt honom länge på medier. Så jag vet att han är seriös. Du har inga tips med andra ord?
Citera
2025-08-28, 00:15
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Du skulle ju kunna köpa Bitcoin på valfritt sätt, sedan gå till en sida som erbjuder "crypto swap", och sedan skickar du BTC till en adress och sedan kommer denna sida skicka dig XMR åter. Det finns nog några som inte kräver KYC.
Citera
2025-08-28, 00:18
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag ska köpa en spelautomat av en kille i USA. Han vill ha betalt i XMR (monero wallet). För att fylla på den behövs det köpas in Bitcoin och "växla över det till XMR. Skapade konto på Binance enligt tips på jur man gör. Dock när man ska slutföra sin identitet så behövs giltigt pass eller giltigt ID-kort. Jag har bara ett giltigt körkort, mitt pass gick ut för ett par månader sedan och jag kommer inte resa på länge så det har jag inga planer på att förnya bara för denna affären.
Kan man köpa Bitcoin utan legitimation för att edan överföra till XMR? Jag ät helt novis i detta ämne....
Varför inte säga åt honom att du struntar i vad han ”vill” ha betalt i. Du gör en banköverföring och om han inte accepterar det får han behålla sin spelapparat. Jag skulle aldrig i livet hållit på att krångla såhär bara för att säljaren vill undgå skatt. Jag erbjuder giltlig valuta, passar inte det så goodbaj.
Citera
2025-08-28, 00:29
Medlem
Citat:

Om du har bank-ID så kan du köpa bitcoin på en svensk handelsplats, t.ex. Safello.com, Trijo.co eller bt.cx.

Om du inte vill identifiera dig överhuvudtaget kan du nyttja hodlhodl.com.
Citera
2025-08-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Om du har bank-ID så kan du köpa bitcoin på en svensk handelsplats, t.ex. Safello.com, Trijo.co eller bt.cx.

Om du inte vill identifiera dig överhuvudtaget kan du nyttja hodlhodl.com.
Tack för tipset, ska kolla upp det i morgon.
Citera
2025-08-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Varför inte säga åt honom att du struntar i vad han ”vill” ha betalt i. Du gör en banköverföring och om han inte accepterar det får han behålla sin spelapparat. Jag skulle aldrig i livet hållit på att krångla såhär bara för att säljaren vill undgå skatt. Jag erbjuder giltlig valuta, passar inte det så goodbaj.
Det är pga skattemässiga själ...har du inget att tipsa med så ge tusan i att svara i tråden tack!
Citera
2025-08-28, 01:15
Medlem
Citat:
Nej det är en känd säljare, jag har följt honom länge på medier. Så jag vet att han är seriös. Du har inga tips med andra ord?
Citat:
Det är pga skattemässiga själ...har du inget att tipsa med så ge tusan i att svara i tråden tack!
Seriös men "skattemässiga" skäl? Låter aningen motsägelsefullt ändå....
Citera
2025-08-28, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Seriös men "skattemässiga" skäl? Låter aningen motsägelsefullt ändå....
Jag skiter i vad du tror! Det är en känd person i våra kretsar, vill bara ha tips inte en massa skitsnack!
Citera
2025-08-28, 05:30
Medlem
GertBennys avatar
Citat:

Gå med på någon börs som inte kräver KYC så som Coinex.com eller köp p2p på någon sida.
Citera
2025-08-28, 07:45
Medlem
Det finns ingen sida som tillåter insättning av USD/SEK/EUR utan KYC.

Rekommenderar att du skaffar Revolut. Köper BTC via Revolut och sedan flyttar BTC till extern wallet. Växlar sedan BTC via en exchange som MEXC.com där KYC inte krävs. Där köper du sedan XMR.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in