Citat:
Ursprungligen postat av
HugoStieglitz
Är det en rimlig jämförelse?
Betyder det att en femåring kan lämna rummet när en transvestit kommer in? När det gäller små barn så blir det alltid knepigt med samtycke.
Jag tror barnen blir tvungna att lyssna på transvestiten oavsett vilket, möjligen kan föräldrarna säga att de vägrar lämna ungen till sådan dagis.
Föräldrar bestämmer över femåringar i alla sammanhang, så det är upp till föräldrarna att göra en bedömning och väga in barnets önskan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Jag kan däremot bedöma hur pass omfattande lagstiftningen är och det är som jag just beskrev.
Att du ogillar yttrandefrihet är uppenbart. Själv anser jag att yttrandefriheten ska stå över transors känslor.
Om jag i egenskap av förälder är jävligt obekväm med arrangemanget då?
Det är komplicerat att bedöma hur mycket yttrandefrihet kontra skydd mot hat ett samhälle ska ha. Inget samhälle har hundra procent yttrandefrihet. Åk till Asien och smäda ett kungahus, åk till MÖ och smäda profeten, till Ryssland och smäda Putin, det funkar inte. Och det funkar inte i Väst heller att smäda diverse saker.
Jag har kommenterat det flera ggr i tråden redan, bl a till dig. Se svar ovan till HugoStieglitz.