Resultat: Ska transvestiter få läsa sagor för barn under 12 år?
Ja
51,52%
17 röster
Nej
42,42%
14 röster
Vet ej
0%
0 röster
Hur gammal är du?
6,06%
2 röster
2025-08-24, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Ok, även pedofili, kannibalism och incest alltså? Är du för en legalisering av det också?

Trannies är legala, transfobi är illegalt. Du får ta och uppdatera dig om detta.

Det är du som inte förstår begreppet naturligt och använder det felaktigt, skyll inte det på mig och försök klistra en massa konstiga och ovidkommande saker på mig, utan uppdatera dig istället även om detta.

Så om vi nu förutsätter att du uppdaterat dig om saken, vidhåller du då fortsatt att trannies inte ska få existera eftersom de enligt dig inte är "naturliga"?
Citera
2025-08-24, 20:36
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Debatter om män som klär ut sig till sagotanter (drag queens) väcker mycket känslor hos många. Vid vissa tillfällen händer det att det dyker upp högerjournalister på dessa aktiviteter och ifrågasätter varför vuxna män klär ut sig till kvinnor med smink och kvinnokläder när de ska umgås med barn.

De som är för fenomenet säger att barnen får en mer fri och avslappnad syn på könsroller, samt att barnen kommer att vara mer toleranta mot andra barn som ägnar sig åt könsöverskridande uttryck. Det blir då ett sätt att förebygga mobbning och att bekämpa transfobi.

De som är emot fenomenet anser att det kan leda till ökad risk för könsdysfoi och att det har en bidragande inverkan till att barn vill genomgå kösnbyten mer hormonbehandling, pubertetsblockerare och könskirurgi. Vissa menar också att transvestiterna söker sig till ställen där de kommer i kontakt med barnen och att vuxna män med sexualiserad framtoning har någon form av latent pedofili om de vill umgås med barn.

Om det rör sig om barn som är större så förstår de kanske vad det handlar om. Det blir ofta mer upprörda känslor om det handlar om små barn. I Ryssland har argumentet "skydda barnen" använts som ursäkt för att förbjuda alla former av HBTQIA-yttringar i offentliga sammanhang, vilket innebär en slags censur mot att ens diskutera sådana frågor (i annat än slutna cirklar). Många beskriver Ryssland som ett land fast i medeltiden pga. dess lagstiftning i dessa frågor.

Bör transvestiter få läsa sagor för barn som är yngre än 12 år i offentlig miljö?
Svar:
Ja
Nej
Vet ej.
JA!

Barn ska givetvis få en smidig ingång till vår mångkultur, Jokkmokks Jocke i all ära men världen är inte svartvit längre.
Hur diktaturen Ryssland gör, tycker, agerar saknar relevans för ämnet i ett öppet samhälle, ta dina mediciner.
Citera
2025-08-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReverseFlash
Trannies är legala, transfobi är illegalt. Du får ta och uppdatera dig om detta.

Det är du som inte förstår begreppet naturligt och använder det felaktigt, skyll inte det på mig och försök klistra en massa konstiga och ovidkommande saker på mig, utan uppdatera dig istället även om detta.

Så om vi nu förutsätter att du uppdaterat dig om saken, vidhåller du då fortsatt att trannies inte ska få existera eftersom de enligt dig inte är "naturliga"?

"Transfobi" är i sig inte illegalt, det beror på hur den tar sig uttryck. Vidare har jag aldrig påstått att de "inte ska få existera". Däremot bör de hålla sig borta från småbarn.
Citera
2025-08-25, 17:09
Avslutad
Citat:
"Transfobi" är i sig inte illegalt, det beror på hur den tar sig uttryck. Vidare har jag aldrig påstått att de "inte ska få existera". Däremot bör de hålla sig borta från småbarn.

Transfobi omfattas av Hets mot folkslag-lagstiftningen. Huruvida man kan runda lagstiftningen el. hur pass omfattande lagstiftningen överhuvudtaget är kan jag inte uttala mig om.

Att trannies läser sagor för små barn är helt ofarligt, och bör fortgå så länge alla inblandade är bekväma med arrangemanget.
Citera
2025-08-25, 22:29
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Den där snuskiga fantasin kommer från ditt eget huvud, hoppas du vet det.

Det var paralleller, inte fantasier. Men eftersom du saknar argument så gör du exakt som alla andra som du och säger den som sa det han var det. Tragiskt att att vara en person som har det där som främsta argument.

Citat:
Transfobi ingår i lagen "hets mot folkgrupp".

Jag syftar på lagar mot transfobi i länder som Brasilien och UK. I Brasilien utdömdes nyss ett 25-årigt fängesestraff för transfobi. Jag menar att lagstifningen där går för långt, och förordar själv att man inför ett tredje kön.

(FB) Brasiliansk kvinna ”felkönade” transpolitiker – är nu flykting

De lagar du nämner är exakt vad socialliberalism innebär i praktiken, auktoritär och censur.
Citera
2025-08-25, 22:33
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Att trannies läser sagor för små barn är helt ofarligt, och bör fortgå så länge alla inblandade är bekväma med arrangemanget.

Barnen förstår inte vad en transa är och att den är där för att normalisera en sexuell fetisch. Det är såklart sinnessjukt att utnyttja barn för ett sexuellt motiv.
Citera
2025-08-25, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
De lagar du nämner är exakt vad socialliberalism innebär i praktiken, auktoritär och censur.

Jag förstår att du vill ha fritt utlopp för vulgärt hat mot saker som hotar dig och din sexualitet, men si det får du inte, det finns mycket riktigt lagar mot sådant lilla gubben.

Citat:
Barnen förstår inte vad en transa är och att den är där för att normalisera en sexuell fetisch. Det är såklart sinnessjukt att utnyttja barn för ett sexuellt motiv.

Man undrar hur du mår som läser in en massa sexualitet i detta? Dragdrottningarna är där för att ha en autentisk och mysig stund med barnen inget annat, och detta ska naturligtvis få fortskrida ostört.

Föreslår att du låter föräldrarna själva avgöra vad som är bäst för deras barn och att du håller dig så långt borta från allt vad barn heter med tanke på att du redan förklarat att du tänder på barn i smink.
Citera
2025-08-25, 23:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Jag förstår att du vill ha fritt utlopp för vulgärt hat mot saker som hotar dig och din sexualitet, men si det får du inte, det finns mycket riktigt lagar mot sådant lilla gubben.

Väldigt logiskt att du använder din yttrandefrihet till att försvara censur.

Citat:
Man undrar hur du mår som läser in en massa sexualitet i detta? Dragdrottningarna är där för att ha en autentisk och mysig stund med barnen inget annat, och detta ska naturligtvis få fortskrida ostört.

När en hetrosexuell läser sagor för barn så nämner man inte deras sexualitet, eftersom aktiviteten inte har med sexualitet att göra, till skillnad från när transvestiter läser sagor för barn.

Det är väldigt enkelt att argumentera mot dig.
Citera
2025-08-25, 23:32
Avslutad
Citat:
Väldigt logiskt att du använder din yttrandefrihet till att försvara censur.

Väldigt logiskt att försvara yttrandefrihet mot intoleranta censurivrare. Väldigt enkelt att argumentera mot dig.

Citat:
När en hetrosexuell läser sagor för barn så nämner man inte deras sexualitet, eftersom aktiviteten inte har med sexualitet att göra, till skillnad från när transvestiter läser sagor för barn.

Det är väldigt enkelt att argumentera mot dig.

https://skillingaryd.nu/nyheter/den-som-forvantar-sig-nagot-sexigt-pa-vara-sagostunder-kommer-bli-mycket-besviken/

Citat:
– Den som förväntar sig något sexigt på våra sagostunder kommer bli mycket besviken. Liksom våra övriga program är denna sagostund anpassad för målgruppens ålder. Sagostunderna handlar om läsfrämjande och att man ska bli nyfiken på böcker och läsning.

Petra Olofsson menar att barn tids nog upptäcker sexualitet, och att det inte är vuxna som ska sätta normen för barnen.
– Jag ser inte den kopplingen. Denna sagostund är högläsning ur barnböcker, säger Cecilia von Strokirch och fortsätter:
– Att ha ett varierat utbud är motsatsen till att sätta normer.

En del har reagerat på uttrycket ”vidga världen” i informationen kring evenemanget. Vad innebär det?
– Just drag handlar om att klä ut sig. Att klä ut sig är inget konstigt för barn, att prova olika roller en stund. Kanske vara prinsessa, enhörning, robot eller tiger eller varför inte en tigerrobot? Det är en variant av barndomens maskeradlåda, där kreativiteten kan få flöda. Det är ju inget jättenytt.

Ni ur den lägre arbetarklassen som har svårt med era egna drifter och därför måste hålla er hårdare ser förstås något annat - som speglar erat eget inre. Det ska dock inte tillåtas styra utan samhället ska vara fritt med högt i tak (samtidigt som det bör vara intolerant mot intolerans).
Citera
2025-08-25, 23:39
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det var paralleller, inte fantasier. Men eftersom du saknar argument så gör du exakt som alla andra som du och säger den som sa det han var det. Tragiskt att att vara en person som har det där som främsta argument.

OK, men då drar jag paralleller medan dagisfröknar som läser medan de visar sin fitta.
Citera
2025-08-26, 11:25
Medlem
Citat:
Transfobi omfattas av Hets mot folkslag-lagstiftningen. Huruvida man kan runda lagstiftningen el. hur pass omfattande lagstiftningen överhuvudtaget är kan jag inte uttala mig om.

Vad fan snackar du om? Det är, tack och lov, inte förbjudet att ogilla transor, vilket du försöker göra gällande.
Citera
2025-08-26, 11:53
Avslutad
Citat:
Vad fan snackar du om? Det är, tack och lov, inte förbjudet att ogilla transor, vilket du försöker göra gällande.

Med tanke på din goddag yxskaft-kommentar så kommer vi nog inte längre. Tack och hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in