2025-08-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Det är väldigt längesedan jag åt polarbröd, men då märkte jag att det möglade fort

polarbröd har massa olika bindemedel, men trots detta blir de hårda efter timmar hemma. dessa tinas ju upp på morgonen i butikerna. äter inte polarbröd pga av alla onödiga tillsatser och helt enkelt för det inte är nyttigt.
Citera
2025-08-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Varför skulle den vara det? Papper måste ju produceras? Bröd som blir dåligt slängs. Det bästa är väl de där påsarna som ser ut som plast, och har samma egenskaper som plast, men som görs av majsstärkelse.

Tror bara att det är godhetssignalering. Idioter tror att det är bra för miljön och därför används det.

Vanlig plast läcker biljoner patiklar in i naturen och dricksvattnet=stannar sen kvar i hjärnan och kroppen och skapar sjukdomar+ gör män mer feminina.

hampaplast ska det vara men de snåla globalisterna vill inte tillverka det för de vill fortsätta sälja olja.

majsplastpåsarna är skit. Tillverkas av giftig gmo majs och ska inte spidas roundup och annat här.
Citera
2025-08-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skynet-bot
På finare bagerier får man alltid brödet i en papperspåse vilket gör det stenhårt om det inte konsumeras inom några få timmar. Vill man kunna äta det senare får man omedelbart byta till plastpåse själv.

Vad är anledningen till att de envisas med papperspåse? Anses det finare eller finns det en logisk tanke bakom valet? Ger papperspåsen någon fördel?

Finare bagerier? LIDL, ICA och WILLYS kör samma på deras egenbakat.
Citera
2025-08-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Vanlig plast läcker biljoner patiklar in i naturen och dricksvattnet=stannar sen kvar i hjärnan och kroppen och skapar sjukdomar+ gör män mer feminina.

hampaplast ska det vara men de snåla globalisterna vill inte tillverka det för de vill fortsätta sälja olja.

majsplastpåsarna är skit. Tillverkas av giftig gmo majs och ska inte spidas roundup och annat här.

Du låter påläst. Varför är hampaplast så bra då? Kan hampaplast ersätta all annan plast?

Kan man göra en vettig plastpåse av enbart hampaplast?
Senast redigerad av Trumputin 2025-08-27 kl. 16:54.
Citera
2025-08-27, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Du låter påläst. Varför är hampaplast så bra då?

Miljövänligt och helt nedbrydbart och att den inte gör män mer feminina som vanlig plast som läcker miljarder plastpartiklar av den vanliga skiten in i vattenflaskan är ett extra stort plus.

Såvitt jag vet så kan man tillverka det mesta av hampaplast som idag tillverkas av vanlig plast.
Citera
2025-08-27, 16:56
Medlem
Citat:
Miljövänligt och helt nedbrydbart och att den inte gör män mer feminina som vanlig plast som läcker miljarder plastpartiklar av den vanliga skiten in i vattenflaskan är ett extra stort plus.

Kan man göra en vettig plastpåse av enbart hampaplast? Hur används 100% plast tillverkad av hampa?
Citera
2025-08-27, 16:57
Medlem
Citat:
Kan man göra en vettig plastpåse av enbart hampaplast? Hur används 100% plast tillverkad av hampa?

Det kan man absolut göra.
Citera
2025-08-27, 16:59
Medlem
Citat:
Det kan man absolut göra.

Oj det visste jag inte, har du några exempel på plastpåsar med 100% hampa? Jag vill köpa plastpåsar av hampaplast för miljöns skull men jag hittar inga. Jag har tom frågat chatgpt.
Senast redigerad av Trumputin 2025-08-27 kl. 17:03.
Citera
2025-08-27, 17:06
Medlem
Citat:
Oj det visste jag inte, har du några exempel på plastpåsar med 100% hampa? Jag vill köpa plastpåsar av hampaplast för miljöns skull men jag hittar inga. Jag har tom frågat chatgpt.

Nä eftersom det är några rika personer,länder som vill fortsätta sälja mer olja och tjänar ofantliga pengar på att fortsätta tillverka plastflaskor och plastförpackningar,kläder och tillverka allt i plast och de kontrollerar en hel del och kan köra med påtryckningar gentemot globalistföretagen om de försöker börja byta ut mot massa hampaplast produkter på storsäljarna.

Det har gått så långt att tillåme statliga systembolaget manipulerar folk att köpa alkohol i plastflaska och nästintill tvingar företag att lansera produkterna i plast vilket är extra olämpligt då alkohol är så starkt och absolut ska förvaras i glas och ej plastflaska eller aluminiumburk med plastcoating på insidan.
Senast redigerad av Blatteman 2025-08-27 kl. 17:10.
Citera
2025-08-27, 17:10
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Canvas. Fråga chatgpt var det ordet kommer ifrån.
https://en.wikipedia.org/wiki/Canvas
Citera
2025-08-27, 17:13
Medlem
Citat:
Nä eftersom det är några rika personer,länder som vill fortsätta sälja mer olja och tjänar ofantliga pengar på att fortsätta tillverka plastflaskor och plastförpackningar,kläder och tillverka allt i plast och de kontrollerar en hel del och kan köra med påtryckningar gentemot globalistföretagen om de försöker börja byta ut mot massa hampaplast produkter på storsäljarna.

Åhh jag älskar konspirationsteorier, speciellt idiotiska sådana. Berätta mer!
Citera
2025-08-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Canvas. Fråga chatgpt var det ordet kommer ifrån.
https://en.wikipedia.org/wiki/Canvas

Canvas är inte plast, vad är din poäng?

Det går såklart även att ersätta plastpåsar med lerkrukor. De kan dock inte ersättas med plast gjord från 100% hampa.
Senast redigerad av Trumputin 2025-08-27 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in