Citat:
Ursprungligen postat av
fb35
Sjukt ändå att samtliga GMP-objekt tycks vara så illa utredda. Bilden man får är att polisen inte gått till botten med någon av dessa individer. Förvånad någon?? Jag ser CA som högst sannolik, men varje gång jag går tillbaka och läser om de andra GMP-objekten känns det som att de också är rätt heta. Blir tokig över att det finns så många frågetecken.
Tre individer som fångas upp av GMP:n och sedermera kvalificeras till så kallade GMP-objekt är eller har varit av större intresse.
TT/GF utreds en hel del och är den ende i trojkan som officiellt avförts, om än inte i kraft av någon konkret omständighet utan efter en samlad bedömning. Jag har aldrig upplevt denna individ som het, utan mer som någon som likt VG tycks befinna sig i alla möjliga sammanhang i vilka han snackar på. VG hade för övrigt även han kvalificerats till GMP-objekt om han fortsatt varit aktuell.
Det objekt som får alla mina, men inte så många andras, varningsklockor att ringa är MV/GC. Denna för folkflertalet okända individ är het på samma nivåer som CA/GH. Såvitt känt aldrig avförd. Förtjänar repetitionsutbildning:
-Har med revolver skjutit en person mitt på Avenyn i Göteborg och lugnt avvikit från platsen.
-Närde ett dokumenterat hat mot Palme.
-Har 1984 hotfull och förmodligen beväpnad besökt regeringskansliet i något ärende relaterat till Palme.
-Lämnar den av allt att döma oriktiga uppgiften att inte ha ha satt sin fot i Sverige under 1986.
-Är enligt PU identifierad på mordplatsen dagen efter attentatet och betedde sig udda där.
-Hade tillgång till vapen och har rört sig beväpnad på stan.
-Verkar varit likgiltig inför sin framtid.
-Vid tiden för mordet försörjde han sig på ströjobb på restauranger i Stockholms city. Ska även haft anknytning till Gamla stan.
-Framstår tydligt som förväxlingsbar med CP.
Att två så pass intressanta figurer som CA och MV parallellt kan förekomma i ärendet manar till återhållsamhet med tvärsäkerhet. Och leder tanken till vad kan det måhända kan finnas för förmågor i skuggorna som aldrig ringats in.
Angående utredningarna av dessa tre, så är frågan vad man rimligen kan förvänta sig. Saker kommer till vägs ände. Det är också så att har man väl konstaterat att någon är i högsta grad intressant, så leder det inte vidare att fortsätta samla omständigheter. Åtminstone vad gäller CA, så gick åklagarna inte med på några ytterligare åtgärder bortsett från sådana som syftade till att lokalisera hans vapen. Detta kritiserades av GrK.
Vad gäller TT verkar han blivit ganska grundligt utredd vilket förmodligen gäller även MV. Att komma vidare med det uppslaget närmast omöjliggjordes bland annat av att MV befann sig i det krigshärjade och sammanfallande Jugoslavien.