2025-08-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Appropå din prisgraf så finns det gott om utrymme nedåt innan majsens uppåttrend på HT är hotad. Vi skulle kunna korrigera hela vägen ner till ca 85K och fortfarande ha en bullish prisgraf framför oss.

Visst är det så.
Citera
2025-08-25, 22:45
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Nu är det lite REA verkar det som. Någon som fyller på så här lagom till löning?
Citera
2025-08-25, 23:39
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Nu är det lite REA verkar det som. Någon som fyller på så här lagom till löning?

Rea? Ska ner 30% till för klassas som rea.
Citera
2025-08-26, 07:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Adam and Eve stil in play, för den som letar hopium.
https://imgur.com/a/1EKV2AL
RIP på den kortsiktiga förhoppningen.

Börjar närma oss översålda nivåer på dagen och det finns mycket stöd i form av ungefär 1 års price action på dessa (92k-110k) nivåer (VPVR) som bör vara tungt för bears:en att försöka tugga igenom. Kortsiktigt neutral.

Det har inte diskuterats, men absolut värt att uppmärksamma, var att den snabba dumpen häromdagen var en val som sålde 24k Bitcoin (typ 0.2% av ALLA Bitcoin som finns) efter Powel pumpen.
Orderböckerna tog den på kinden, men reste sig väldigt fort. För några år sedan hade en sådan försäljning skickat Bitcoin ner i avgrunden.
Citera
2025-08-26, 08:23
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr

Börjar köpa på 80-90k igen, absolut inte på dessa nivåer
Citera
2025-08-26, 09:00
Medlem
hazenectars avatar
BTCUSD 1D
Vi förlorade 112K som stöd igår och vi parkerade ljuset längre ifrån svart stigande diagonal än vad jag hade velat, men än är veckan långt ifrån slut och mycket kan hända.
Jag har hämtat in alla relevanta nivåer och den närmaste trendlinjen under oss på 1W. Alla är breddade och markerade i lila. Stochen befinner sig i ett läge som kan gynna en kontratrend här. Men med det sagt måste man luta bearish här så länge blå fallande diagonal står outmanad. Tills den är korsad står det priset fritt att ta sig an nivåerna under oss, och dom är många!
Har tillfälligt blockerat ut nivåer och trendlinjer över svart stigande diagonal.

Graf 1D: https://ibb.co/tkvQ1CP
Citera
2025-08-26, 09:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
RIP på den kortsiktiga förhoppningen.

Börjar närma oss översålda nivåer på dagen och det finns mycket stöd i form av ungefär 1 års price action på dessa (92k-110k) nivåer (VPVR) som bör vara tungt för bears:en att försöka tugga igenom. Kortsiktigt neutral.

Det har inte diskuterats, men absolut värt att uppmärksamma, var att den snabba dumpen häromdagen var en val som sålde 24k Bitcoin (typ 0.2% av ALLA Bitcoin som finns) efter Powel pumpen.
Orderböckerna tog den på kinden, men reste sig väldigt fort. För några år sedan hade en sådan försäljning skickat Bitcoin ner i avgrunden.

Delar din uppfattning här, det finns många gedigna stödnivåer precis under oss i det här området så det här kan definitivt bli en utmaning för björnarna. Ska bli intressant att se hur saker och ting utvecklar sig härifrån.
Citera
2025-08-26, 10:37
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Börjar köpa på 80-90k igen, absolut inte på dessa nivåer
Jag säger inte att priset inte kan nå de nivåerna, men vad får dig att tro att så blir fallet?

Tittar jag på det fundamentala:

Inflödet av Bitcoin bakom ETF:erna fortsatt stort med ett nettoinflöde på hundratals Bitcoin dagligen samtidigt som Microstrategy och andra institut scoopar up tusentals Bitcoin varje vecka. Bara 450 Bitcoin mine:as dagligen, så utbudet blir mindre och mindre för varje dag.

Räntesänkningar i USA är runt hörnet. Jeromy Powell förväntas ersättas med någon som kommer premiera Trumps önskan om låga räntor.

Penningprintern har redan startat globalt, och det är oundvikligt att USA måste låta sin gå på högvarv någon gång under vintern för att få igång sin ekonomi.

I stort sett hela USAs regering är pro Bitcoin. Larry Fink vart precis vald till medordförande för World Economic Forum, som därmed nu har en uttalad Bitcoinvänlig ordförande.

Stablecoins är på stor frammarsch i USA, vilket kommer sätta krypto i spotlighten.

...osv osv.
Senast redigerad av Leaston 2025-08-26 kl. 10:55.
Citera
2025-08-26, 10:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tittar jag på det fundamentala:

Inflödet av Bitcoin bakom ETF:erna fortsatt stort med ett nettoinflöde på hundratals Bitcoin dagligen samtidigt som Microstrategy och andra institut scoopar up tusentals Bitcoin varje vecka. Bara 450 Bitcoin mine:as dagligen, så utbudet blir mindre och mindre för varje dag.
Tror du verkligen att "utbudet" är begränsat till det som kommer från miners?

För kännedom så handlar ingenting av det du beskriver ovan om "det fundamentala".
Citera
2025-08-26, 14:49
Medlem
Om nu denna cykel är annorlunda och det gömmer gå stegvis i 20-30% ökningar följt av pulkaback, då blir det svårt att sälja.

Liksom, ser vi pulkabacken nu nån månad fram och sen går vi från typ 110k till 140k i slutet av hösten är man just frestad att sälja allt.
140 kan mycket väl bli toppen precis som att många förra cykeln ropade 100k.
Har sett flera son tror på 200k redan i år och visst håller jag med att det är möjligt men ändå måste man tänka på hur det sett ut innan med price prediction.
Citera
2025-08-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Om nu denna cykel är annorlunda och det gömmer gå stegvis i 20-30% ökningar följt av pulkaback, då blir det svårt att sälja.

Liksom, ser vi pulkabacken nu nån månad fram och sen går vi från typ 110k till 140k i slutet av hösten är man just frestad att sälja allt.
140 kan mycket väl bli toppen precis som att många förra cykeln ropade 100k.
Har sett flera son tror på 200k redan i år och visst håller jag med att det är möjligt men ändå måste man tänka på hur det sett ut innan med price prediction.
Om 100k inte håller tror jag 124k var toppen. Annars tror jag runt 140k, +/- 10k.
Citera
2025-08-26, 18:51
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Om 100k inte håller tror jag 124k var toppen. Annars tror jag runt 140k, +/- 10k.

Hur motiverar du ovanstående Taxi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in