2025-08-24, 09:11
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Varför tror du att militärer, brandmän, poliser, sjukvårdare osv skulle varit inblandade i planeringen?
Inte i planeringen. I utförandet.
Citera
2025-08-24, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Inte i planeringen. I utförandet.
Varför skulle dom vara informerade om nånting angående konspirationen?
Citera
2025-08-24, 09:57
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Varför skulle dom vara informerade om nånting angående konspirationen?
Det där har tagits upp här flera gånger.

Hur tror du t.ex. gick till när man kraschade orginalplanet på annan plats och flyttade döda människor och flygplansdelar till Pentagon?
Du kanske inte tror de flyttade människor och flygplansdelar, isåfall måste alla brandmän och annan räddningspersonal vara införstådda så att de inte rapporterar in att det inte finns nån 757 och några offer på olycksplatsen.

Alla brandmän i New York som måste låtsas att det finns flygplansdelar och döda passagerare vid tornen när tornen rasades med hjälp av missiler och sprängämnen.

Hur många gick det åt för att placera ut sprängämnen i tornen?

Vilka placerade ut flygplansdelar och människodelar på gatorna i New York?

Osv.

Återigen, listan kan göras hur lång som helst.
Citera
2025-08-26, 12:25
Bannlyst
Citat:
Alla brandmän i New York som måste låtsas att det finns flygplansdelar och döda passagerare vid tornen när tornen rasades med hjälp av missiler och sprängämnen.
Menar du att brandmännen kunde se skillnad på liken från dom som var i byggnaderna och dom som ska ha suttit i flygplanen?
Citera
2025-08-26, 13:16
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Menar du att brandmännen kunde se skillnad på liken från dom som var i byggnaderna och dom som ska ha suttit i flygplanen?
Vad jag menar är att när brandmän kommer till en plats där de fått reda på att en Boeing 757 med runt hundra passagerare kraschat och det inte finns några vrakdelar från en 757 så kommer de se det.

Huruvida de med ögonen direkt på plats kan skilja på vem som var i byggnaden och vilka som var i flygplanet kan jag inte svara på, men antalet kroppar måste stämma med vad som fanns i byggnaden och i flygplanet.

Sen efteråt reder kriminalteknikerna ut vem som är vem.
Citera
2025-08-26, 15:40
Bannlyst
Citat:
Vad jag menar är att när brandmän kommer till en plats där de fått reda på att en Boeing 757 med runt hundra passagerare kraschat och det inte finns några vrakdelar från en 757 så kommer de se det.

Huruvida de med ögonen direkt på plats kan skilja på vem som var i byggnaden och vilka som var i flygplanet kan jag inte svara på, men antalet kroppar måste stämma med vad som fanns i byggnaden och i flygplanet.

Sen efteråt reder kriminalteknikerna ut vem som är vem.
Pratar du om Pentagon eller om WTC?
Citera
2025-08-26, 15:47
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Pratar du om Pentagon eller om WTC?
Pentagon.
Citera
2025-08-26, 16:26
Bannlyst
Citat:
Pentagon.
Fanns det några stora bitar från ett flygplan liggandes vid platsen för kraschen?
Citera
2025-08-26, 17:15
Medlem
Citat:
Fanns det några stora bitar från ett flygplan liggandes vid platsen för kraschen?

Definiera ”stora bitar”….

Och sen kan du ju ta dig en funderare på om det alltid annars ligger ”stora bitar” väl synliga på alla andra ställen när flygplan kraschat.
Citera
2025-08-26, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Definiera ”stora bitar”….

Och sen kan du ju ta dig en funderare på om det alltid annars ligger ”stora bitar” väl synliga på alla andra ställen när flygplan kraschat.
Varför skulle jag fundera på det?
Frågan jag fick var angående hur brandmännen upplevde vrakbitarna.
Citera
2025-08-26, 18:12
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Tillräckligt stora för att synas på bilderna som finns på sidor som länkats till tidigare i tråden.
Citera
2025-08-26, 18:47
Bannlyst
Citat:
Tillräckligt stora för att synas på bilderna som finns på sidor som länkats till tidigare i tråden.
Och togs dom bilderna av brandmännen direkt efter kraschen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in