Citat:
Ursprungligen postat av
Salorm
Finns ju inte på kartan att vi säljer Gullik, Tokmac och Priske just nu. Det vore som att spola precis allt. Det är väl typ 17 av våra 24 gjorda mål. Om även Kosugi försvinner så har vi ju förfan inget lag ens.
Gulliksen, Nguen och Siltanen är nog absolut out. Bosse är inkonsekvent med mycket men inte med att släppa spelare som vill bort kommer han alltid göra så vill Priske och Kosugi lämna de med så kommer det ske.
Kontraktet är säkrat och det är på sommaren man cashar in.
Vi har alldeles för stor trupp som det är och Bosse har gett tränarna ganska dåliga förutsättningar både inför och under säsong där han tagit in massa medelmåttor som tar upp platser i truppen och väntar in i det sista med att banta från 28-30 gubbar till 25, när tränarna uttryckt att de vill ha runt 20 man. Det skapar då en dålig träningsvardag under hela transferfönstrena när nyförvärv kommer in och inga spelare försvinner. Han sätter dessutom tränarna i en skitsits med utlänningskvoten där de får ta skiten för att han inte kan planera ordentligt.
Tyvärr är det inga som står i kö för medelmåttor som Ståhl, Finndell, Stensson, Une, Tenho, Haarala och Sawo utan ska truppen bli mindre så är det nyckelspelarna som får försvinna. Dessutom har ju Bosse helt gett upp att värva unga svenska spelare, något som var lite av ett adelsmärke för honom, utan kör på utländska 22-27 åringar som utfyllnad i truppen, vilket gör medelmåttorna ovan till nödvändiga truppspelare trots att de gör noll och ingenting när de spelar.
Jag hoppas givetvis att det finns en plan för att ersätta de gubbarna som lämnar men jag litar inte en sekund på att Bosse Andersson ska ersätta nyckelspelare sent i fönstret. Sannolikheten att han kastar 50 miljoner på spelare som är borta inom ett år för att de inte håller måttet är oändligt mycket större än att han skulle pricka rätt.
Kontraktet är säkrat. Göra sig av med spelare som ändå inte är kvar till nästa år och börja lägg planen för 2026 tror jag är vettigt, sett till avföringen till trupp Bosse har byggt.