Citat:
Ursprungligen postat av
Fleuch
Om man tänker en båt som ligger förtöjd vid en brygga. Och jag ska mäta avståndet mellan båten bryggan. Och jag vet exakt vilken siffra jag bör komma fram till. Då är det ju bara att vänta.. båten driver fram och tillbaka.. NU är avståndet 50 cm, eller nåt.
Om någon annan gör experimentet och inte lyckas mäta upp 50 cm räknas det som "misslyckat".
Ungefär så förhåller det sig med Cavendish "experiment", är jag rätt övertygad om.
Ja du är rätt övertygad om att det förhåller sig så, eftersom du är rätt dum ihuvudet.
Det handlar inte om någon jävla båt eller brygga.
Det handlar om att hundratusentals studenter har gjort en laboration vid olika universitet. Och du tror på fullt allvar att samtliga av dessa studenter fått felaktiga mätresultat, och samtliga av dessa har valt att ljuga om deras laborations utfall och skrivit in ett uppdiktat mätvärde i laborationsrapporten.
Vidare tror du att varje fysiklärare som medverkat och kontrollerat dessa tusentals laborationer inte lagt märke till någonting alls av detta, utan istället glatt godkänt samtliga laborationsrapporter trots att ingen utförde laborationen enligt instruktionerna.
Sannolikheten för att detta skall ske är precis 0. Du är på allvar helt dum i huvudet, och saknar förstås helt förmåga till rationellt tänkande.
Precis allt du tänker om jordens form är därför helt meningslösa tankar, eftersom du är så gravt hjärnskadad.