2025-08-24, 20:16
Medlem
Det var under lördagskvällen som en man larmade polisen efter att ha blivit rånad av två maskerade män på Limhamn i Malmö.

Rånarna ska enligt offret ha fått med sig två märkesväskor av märkena Chanel och Louis Vuitton, värda totalt 100 000 kronor.

– De ska ha varit maskerade och kört upp mot honom i en bil, hoppat ut och hotat honom med vassa föremål, säger Evelina Olsson vid polisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/man-ranades-pa-markesvaskor-varda-100-000-kronor
23 augusti 22.00, Rån, Malmö
Man rånad, Limhamn.

En man i 30-årsåldern larmar polis och berättar att han har blivit rånad på två märkesväskor. Rånet ska ha skett på Packhusgatan. Två för målsägande okända och maskerade gärningsman ska ha kommit fram till honom, visat upp ett vasst tillhygge och fått med sig godset. Målsägande har inte skadats fysiskt i samband med händelsen.

Ingen misstänkt finns i ärendet i nuläget.

Godsvärdet uppskattas till 100 000 kronor.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/augusti/23/23-augusti-22.00-ran-malmo/

Någon som vet mer? Hur viste rånarna att mannen hade de dyra väskorna på sig?
Citera
2025-08-24, 20:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Bra fråga! Å vem fan köper ens såna dyra väskor å går med en lördagskväll?! Nu vet ju inte jag om området i sig är säkert eller inte..
Citera
2025-08-24, 20:25
Medlem
StonedMonkeys avatar
Försäkringsbedrägeri kanske? Eller så har han instagrammat sitt jetset liv och dom visste att han var påväg hem efter en resa.
Citera
2025-08-24, 20:27
Medlem
triptykens avatar
Hände inte rånet tidigare? När han fick släpp och köpte två väskor för 100 tusen?
Citera
2025-08-24, 20:35
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Ingen normal svensson går runt med två väskor för den summan.

Polisen borde kolla upp ''offret'', tror inte han jobbar vitt och sparat till dessa väskor.
Citera
2025-08-24, 21:02
Medlem
Frågan är vad han presenterat för bevis att han ens innehaft sagda väskor, kvitton?
Citera
2025-08-24, 21:23
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Det var under lördagskvällen som en man larmade polisen efter att ha blivit rånad av två maskerade män på Limhamn i Malmö.

Rånarna ska enligt offret ha fått med sig två märkesväskor av märkena Chanel och Louis Vuitton, värda totalt 100 000 kronor.

– De ska ha varit maskerade och kört upp mot honom i en bil, hoppat ut och hotat honom med vassa föremål, säger Evelina Olsson vid polisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/man-ranades-pa-markesvaskor-varda-100-000-kronor
23 augusti 22.00, Rån, Malmö
Man rånad, Limhamn.

En man i 30-årsåldern larmar polis och berättar att han har blivit rånad på två märkesväskor. Rånet ska ha skett på Packhusgatan. Två för målsägande okända och maskerade gärningsman ska ha kommit fram till honom, visat upp ett vasst tillhygge och fått med sig godset. Målsägande har inte skadats fysiskt i samband med händelsen.

Ingen misstänkt finns i ärendet i nuläget.

Godsvärdet uppskattas till 100 000 kronor.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2025/augusti/23/23-augusti-22.00-ran-malmo/

Någon som vet mer? Hur viste rånarna att mannen hade de dyra väskorna på sig?
Haha, jo stackarn… går runt i Limhamn med Chanel- och LV-väskor för hundra papp och blir förvånad att någon hugger dem. Antingen är han dummare än genomsnittet – eller så är det här klassisk “oj då, rånad” och försäkringsbolaget ska hosta upp lite shoppingpengar. Luktar mer försvunnen Gucci än blod, om man säger så.
Citera
2025-08-24, 21:34
Medlem
Är det någon influenser som varit på resa till Malmö? Några har fått syn på detta och agerat därefter. Låter oerhört märkligt.

Sånt här ska naturligtvis inte få förekomma och en gång i tiden var det så men Sverige har förändrats. Vid den här tiden när mörkret börjat lägga sig.
Citera
2025-08-24, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ingen normal svensson går runt med två väskor för den summan.

Polisen borde kolla upp ''offret'', tror inte han jobbar vitt och sparat till dessa väskor.

Tror inte personen hade ringt polisen om väskorna är inköpta tack vare egen brottslig verksamhet.
Citera
2025-08-25, 03:26
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Bra fråga! Å vem fan köper ens såna dyra väskor å går med en lördagskväll?! Nu vet ju inte jag om området i sig är säkert eller inte..

Området heter Limhamns sjöstad. Men har i folkmun fått namnet 'Rosengård by the sea'.
Två väskor värda 100 tusen! Jag förstår inte grejen. Jag misstänker att det är två väskor köpta på en bazar utomlands. Värderingen kan nog BO ha gjort själv.
Själv hade jag hellre gått med en ICA-kasse innehållande 100 tusen i kontanter.

Oron växer – hyresgäster flyttar in i rika stadsdelen
https://www.expressen.se/kvallsposten/oron-vaxer-hyresgaster-flyttar-in-i-rika-stadsdelen/

Området har många trådar på FB. Några exempel:
(FB) Man rånades i garage i Limhamns sjöstad Malmö (2023-12-07)
(FB) Skottlossning mot lägenhetshus, Malmö, Limhamns Sjöstad (2023-03-11)
(FB) Skottlossning i Malmö, Limhamns sjöstad (2023-03-05)
(FB) Skottlossning mot lägenhet i Malmö (Limhamns sjöstad) 2021-07-08
(FB) Malmö Limhamn: 16-åring åtalas för vapenhot vid gymnasium (2025-03-06)
(FB) 15-åringar skulle mörda i Malmö/Limhamn. Avslöjade (2024-03-04)
(FB) Skadad man anträffad utomhus avliden, Gjutformsgatan Malmö (2023-11-24)
(FB) Limhamn Sjöstad. Misstänkt farligt föremål visade sig vara skarpt. (2020-02-18)
Senast redigerad av Drooid 2025-08-25 kl. 04:21.
Citera
2025-08-25, 03:35
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Överhuvudtaget, vem i hela världen lägger sådana summor på väskor utan att vara mycket rik? Borde vara pinsamt att lägga pengarna på väskor istället för något som kan öka såsom en tavla, och bli rånad på det om man inte har ekonomi som är särskilt god. Jag tittar på väskor och tycker att över 2000 är för mycket för en väska. 1200 är väl max om man ska riskera rån då det iallafall är mindre än vad mobiler och hörlurar kostar.
Citera
2025-08-25, 07:16
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Området heter Limhamns sjöstad. Men har i folkmun fått namnet 'Rosengård by the sea'.
Två väskor värda 100 tusen! Jag förstår inte grejen. Jag misstänker att det är två väskor köpta på en bazar utomlands. Värderingen kan nog BO ha gjort själv.
Själv hade jag hellre gått med en ICA-kasse innehållande 100 tusen i kontanter.

Oron växer – hyresgäster flyttar in i rika stadsdelen
https://www.expressen.se/kvallsposten/oron-vaxer-hyresgaster-flyttar-in-i-rika-stadsdelen/

Området har många trådar på FB. Några exempel:
(FB) Man rånades i garage i Limhamns sjöstad Malmö (2023-12-07)
(FB) Skottlossning mot lägenhetshus, Malmö, Limhamns Sjöstad (2023-03-11)
(FB) Skottlossning i Malmö, Limhamns sjöstad (2023-03-05)
(FB) Skottlossning mot lägenhet i Malmö (Limhamns sjöstad) 2021-07-08
(FB) Malmö Limhamn: 16-åring åtalas för vapenhot vid gymnasium (2025-03-06)
(FB) 15-åringar skulle mörda i Malmö/Limhamn. Avslöjade (2024-03-04)
(FB) Skadad man anträffad utomhus avliden, Gjutformsgatan Malmö (2023-11-24)
(FB) Limhamn Sjöstad. Misstänkt farligt föremål visade sig vara skarpt. (2020-02-18)
Hemskt att säga men, han får nästan skylla sig själv som utsatte sig..

Kan det vara ett försök till försäkrings bedrägeri tro? 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Överhuvudtaget, vem i hela världen lägger sådana summor på väskor utan att vara mycket rik? Borde vara pinsamt att lägga pengarna på väskor istället för något som kan öka såsom en tavla, och bli rånad på det om man inte har ekonomi som är särskilt god. Jag tittar på väskor och tycker att över 2000 är för mycket för en väska. 1200 är väl max om man ska riskera rån då det iallafall är mindre än vad mobiler och hörlurar kostar.
Ja precis, jag som inte skrev tillräckligt tydligt. Det är galet på riktigt att lägga dom pengarna på...Väskor 😯

Dyraste väskan jag köpte var för typ 1000 vill jag minnas å drygt 2 decennier sen. Tyckte det var dyrt men hade samtidigt råd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in