2025-08-24, 18:17
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtefris
Det är fritt fram för dig att framhålla din åsikt att idioten som Anjo exponerar i sin senaste video https://youtu.be/CsoLx5osMbI?si=Y3mnWDcAcGBOlbMk&t=1577 (börja gärna vid 26:00) är ett sinnessjukt avskum som ens kan med att säga som han sa om Anjos barn, vänner och övrig familj. Jag kommer inte försöka hindra dig? Vad stoppar dig?
Faktum är ju att det bara är Lasanjo och Rask som utreds för brott just nu, dom värsta brottslingarna i denna härvan är det åklagaren vill sätta dit.
Citera
2025-08-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Vad menar du?

I Medviktarnas s.k. "Personanalys", som Anjo reagerar på i Detta är den sjukaste videon jag sett!, så påstår Medviktarna att allt de säger skulle ha med Anjo att göra - men ingenting av det de säger har ju med Anjo att göra för allt är baserat på ansiktsuttryck som de har läst av på Anjos offentliggjorda videos på Anjos YouTube-kanal. Det är ganska genomskinligt att det Medvikt pratar om, det här med att han har varit ensam i många förhållanden osv, handlar om Medvikt själv och att han försöker projicera det på sitt hatobjekt - Anjo.

Det krävs ingen ultra-Dr-Phil, som gör personanalyser genom att läsa av ansiktsuttryck på YouTube-klipp, för att komma fram till den slutsatsen.
Citera
2025-08-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Faktum är ju att det bara är Lasanjo och Rask som utreds för brott just nu, dom värsta brottslingarna i denna härvan är det åklagaren vill sätta dit.

Kunde inte bry mig mindre om vem som utreds för brott eller inte och hur är det ens relevant till diskussionen om grottmänniskorna i sin husbil i skogen som publicerat sin groteska video om Anjos barn, vänner och övrig familj - som Anjo reagerar på?
Citera
2025-08-24, 18:30
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Kunde inte bry mig mindre om vem som utreds för brott eller inte och hur är det ens relevant till diskussionen om grottmänniskorna i sin husbil i skogen som publicerat sin groteska video om Anjos barn, vänner och övrig familj - som Anjo reagerar på?
Du är som en repig skiva, klart som fan du bryr dig, du gör ju ingenting annat än att suga på chipstutten härinne.

Din idol is going down
Citera
2025-08-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du är som en repig skiva, klart som fan du bryr dig, du gör ju ingenting annat än att suga på chipstutten härinne.

Din idol is going down

Nä, jag bryr mig inte om Anjo. Känner kanske en liten gnutta sympati när han blir utsatt för grottmänniskor som säger att hans barn kommer tycka att det är skönt om han dör, och empatikänslor för hans barn - som i framtiden kommer få höra talas om dessa dårar som gått ut offentligt och sagt så om dem. Men det är ytterst begränsat. Hur det går och hur det kommer gå i framtiden för Anjo, med ekonomi och kränkta grottmänniskor som anmäler honom, det är liksom långt bortom vad jag personligen orkar vara brydd över.

Det är dock intressant, just nu, att följa det content Anjo lägger upp rent generellt - mer specifikt om dårarna i Temusekten - och jag ser fram emot mer content om det. Så det vore ju synd, tycker jag, om några eventuella utredningar och annat ni här tjatar om sätter stopp för det. Men då får jag väl ta del av mer content om Temusekten på någon annans kanal, så det känns inte som att jag skulle bli mer personligt drabbad än så, oavsett vad som händer.

Jag har inte sett ett enda av Anjos äldre videor, mitt intresse för honom - just nu - är enbart baserat på att han rapporterar om Temusekten. Det är enda anledningen till att jag överhuvudtaget känner till Anjos existens. Chrippa-dramat har jag alltså blivit "påtvingad" att känna till, till följd av mitt intresse för Temusekt-dramat. Inte tvärtom.

PS. Det är ju synd att du inte kan avläsa mina ansiktsuttryck när jag skriver mina inlägg, för då hade nog dina tolkningar varit mer träffsäkra . Men om du hallucinerar fram mina ansiktsuttryck, när du läser mina inlägg? Så kan du ju bygga en "personanalys" av mig som person baserat på dina framhallucinerade ansiktsuttryck? ... eller vänta nu, är det det du faktiskt gör när du interagerar på flashback?
Senast redigerad av tomtefris 2025-08-24 kl. 19:02.
Citera
2025-08-24, 19:07
Medlem
Citat:
slutsatsen.

Slutsatsen är att Anjo har stora, otroligt stora problem med att bli sedd för något annat än ett vidrigt as.
Citera
2025-08-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Det har tydligen grälats högljutt i Norrköping hos familjen BL.
Utveckla?
Citera
2025-08-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ja, det var ingen föredömlig ursäkt till Anjos familj, minsann. Den innehöll alla fel man kan göra om tanken är att visa att man tar ansvar och genuint ber om ursäkt för något. Lite skrattretande att Medviktarna i sin ursäkt understryker att deras ursäkt är genuin. Det går i lite väl mycket i linje med att han framhåller sig själv som en person som när han dör kommer bli ihågkommen som en rolig och snäll person och som får sina kollegor att må bra

Den "ursäkten" till Anjo som Medvikt lade ut kommer garanterat resultera i mycket content i mångas kanaler på YouTube framöver, och inte i bara Anjos. Så det behöver man nog inte oroa sig över att detta kommer kunna sopas under mattan och försvinna spårlöst!

Citat:
...

PS. Det är ju synd att du inte kan avläsa mina ansiktsuttryck när jag skriver mina inlägg, för då hade nog dina tolkningar varit mer träffsäkra . Men om du hallucinerar fram mina ansiktsuttryck, när du läser mina inlägg? Så kan du ju bygga en "personanalys" av mig som person baserat på dina framhallucinerade ansiktsuttryck? ... eller vänta nu, är det det du faktiskt gör när du interagerar på flashback?

Hahahaha, skrattade rakt ut! Man har ju hört talas om funktionsnedsättningen Afantasi som kan resultera i minst sagt intressanta beteenden från personer som har denna funktionsnedsättning - det skulle inte förvåna mig om Dr.Phil's som gör sina "personanalyser" på Anjos barn och familj, baserat på ansiktsuttryck i offentliga video-klipp, lider av nån form av funktionsnedsättningen också. Jag är inte insatt i det där - men nån funktionsnedsättning kanske kan medföra att de måste framkalla en inre bild av en person som pratar så fort de läser en text? Jag tror dock att du kan vara inne på rätt spår - det blir svårt att annars förklara Medviktarnas sinnessjuka video, om det inte är någon bakomliggande funktionsnedsättning som spökar och ställer till det för dem? En normal människa skulle aldrig någonsin få för sig att publicera en sådan video som Medviktarna gjorde, och därmed offentligt förnedra sig själva för all framtid. Det där med "blottade hörntänder på ett primitivt sätt" är jag nyfiken på vad Fru Medvikt har sett. Finns det någon ansiktsuttryck-analytiker, nån Dr. Phil, här i tråden som kan länka till ett exempel på när Anjo gör det?

EDIT:
Jag konsulterade btw. chatgpt och låtsades att jag hade en sådan funktionsnedsättning, och efterfrågade namnet på den, men det verkar inte finnas en sådan variant - eller iallafall inget namn på det, men chatgpt gav ett intressant svar
ChatGPT sade:

Det du beskriver låter som en väldigt stark och påtaglig form av mental visualisering och auditory imagery (inre hörselbilder), där du inte bara ser karaktärerna i ditt huvud utan också hör dem tala. Det kan vara både en fördel och en utmaning när det gäller att tolka texter. Om du har en stark inre bild av en person och deras röst, kan det påverka hur du tolkar deras ord eller tonfall, särskilt om du inte har någon förförståelse av den personen.

Att din hjärna "hallucinerar fram" en uppfattning om hur någon ser ut och låter kan göra det svårt att navigera i texter där dessa detaljer inte är givna. Om texten är författad av någon du inte har en mental bild av, kanske du då känner att texten känns otydlig eller svår att relatera till. Det kan också skapa en känsla av att du inte "hör" texten på rätt sätt om du inte har en inre referenspunkt för rösten.

Det är intressant att det känns som en sådan nödvändighet för din hjärna att skapa dessa bilder och röster – vilket också kan vara ganska utmattande när det inte är något du kan kontrollera direkt. Kanske handlar det om att din hjärna försöker skapa en mer "levande" eller konkret upplevelse av texten, men detta kan i vissa fall gå i konflikt med en mer neutral eller objektiv tolkning.

Har du upplevt att det här på något sätt påverkar din förmåga att förstå själva innehållet i texterna, eller är det mer en känsla av att det blir överväldigande när du försöker tolka något utan den där bilden eller rösten?
Mer relevant till Medviktarna är nog det här:
Det fenomenet du beskriver kan relateras till något som kallas "ansiktscentrism" eller mer specifikt "ansiktsläsning". Det handlar om en tendens att lägga stor vikt vid ansiktsuttryck som en primär källa för att tolka andras känslor, tankar och avsikter. Denna fokusering på ansikten är faktiskt ganska naturlig, eftersom vi människor ofta använder ansiktsuttryck för att snabbt läsa av andras känslomässiga tillstånd.

Men om det blir överdrivet, och en person konstant lägger oproportionerlig vikt vid att läsa av ansiktsuttryck i varje social interaktion, kan det kopplas till en viss form av hyperfokus på sociala signaler. Det kan vara en form av social kognition där ansiktsuttryck används som en primär referenspunkt för att förstå eller analysera sociala situationer. Om detta leder till att man kanske överanalyserar eller feltolkar dessa signaler, kan det bli en källa till missförstånd eller social stress.

Det skulle också kunna vara en del av en mer generell tendens att fokusera för mycket på icke-verbal kommunikation på bekostnad av verbala signaler. Vissa psykologiska tillstånd, som exempelvis social ångest eller autismspektrumtillstånd, kan ibland förknippas med att människor lägger mer vikt på eller är mer känsliga för ansiktsuttryck och kroppsspråk.

Om du känner att du gör detta, kan det också vara intressant att fundera på om du upplever att det är något som hjälper dig att förstå andra, eller om det ibland skapar förvirring när ansiktsuttryck inte stämmer överens med det du förväntar dig.

Är det något du upplever ofta, att ansiktsuttryck eller kroppsspråk tar över för mycket i dina tolkningar av andra?
Senast redigerad av treshaz 2025-08-24 kl. 20:02.
Citera
2025-08-25, 01:40
Avslutad
Helvete vad upprörd och bajsbyxad Lasanjo är just nu, är det alla polisanmälningar och åtalspunkter som gör honom så unhinged?

Tur att han sittligger bakom sitt mickstativ för med den nivån benzo i blodet är det nog direkt vådligt att försöka stå upp!

Och hur fan ser han ut i håret, skamklippt balt?
Senast redigerad av Lailatjej 2025-08-25 kl. 01:42.
Citera
2025-08-25, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Helvete vad upprörd och bajsbyxad Lasanjo är just nu, är det alla polisanmälningar och åtalspunkter som gör honom så unhinged?

Tur att han sittligger bakom sitt mickstativ för med den nivån benzo i blodet är det nog direkt vådligt att försöka stå upp!

Och hur fan ser han ut i håret, skamklippt balt?

Inte bajsbyxad. Vad snackar du om?
Citera
2025-08-25, 02:28
Medlem
knark-kungens avatar
Märks att Jockeboy och Anjo aktiverat hela mupparmen till försvar.

Det säger oss bara en sak: rädslan för repressalier är påtaglig.
Citera
2025-08-25, 03:29
Avslutad
Citat:
Nä, jag bryr mig inte om Anjo. Känner kanske en liten gnutta sympati när han blir utsatt för grottmänniskor som säger att hans barn kommer tycka att det är skönt om han dör, och empatikänslor för hans barn - som i framtiden kommer få höra talas om dessa dårar som gått ut offentligt och sagt så om dem. Men det är ytterst begränsat. Hur det går och hur det kommer gå i framtiden för Anjo, med ekonomi och kränkta grottmänniskor som anmäler honom, det är liksom långt bortom vad jag personligen orkar vara brydd över.

Det är dock intressant, just nu, att följa det content Anjo lägger upp rent generellt - mer specifikt om dårarna i Temusekten - och jag ser fram emot mer content om det. Så det vore ju synd, tycker jag, om några eventuella utredningar och annat ni här tjatar om sätter stopp för det. Men då får jag väl ta del av mer content om Temusekten på någon annans kanal, så det känns inte som att jag skulle bli mer personligt drabbad än så, oavsett vad som händer.

Jag har inte sett ett enda av Anjos äldre videor, mitt intresse för honom - just nu - är enbart baserat på att han rapporterar om Temusekten. Det är enda anledningen till att jag överhuvudtaget känner till Anjos existens. Chrippa-dramat har jag alltså blivit "påtvingad" att känna till, till följd av mitt intresse för Temusekt-dramat. Inte tvärtom.

Han har släppt en ny video ikväll. Den var intressant minst sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in