Citat:
Ursprungligen postat av
Olivoljetorsk
Jo, jag vill bli politiker, men mina betyg är inte imponerande och jag, trots min ålder, uttrycker mig fortfarande som jag gjorde på min ungdoms-och förortstid.
En fin sak med vår demokrati är att du kan jobba politiskt oavsett studienivå. Att engagera sig i kommunpolitiken kräver engagemang och att du är beredd att avsätta tid, men ingen kommer att ifrågasätta din bildning.
Sedan måste jag påpeka att det finns en stor grupp vänsterröstare (däribland jag) som är för en restriktiv invandringspolitik och är helt ointresserad av hbtq-frågor. Vanliga knegare och industriarbetare som inte tycker att privatisering hör hemma i allmännyttan och infrastruktur (eller åtminstone bör begränsas), att vi måste betala EU-priser för vår egen el, att vi förväntas "fondspekulera" om vår pension eller att bankerna fortsätter att håva in pengar när vi andra tvingas spara och skära ned.
Sorry, för att jag hijackar tråden (då jag inte hör till den gruppen du bad svara), men "batik-vänstern" är inte alltid representativ för vänstern ute i landet. Möjligen hörs, syns och luktar de mest.
Självfallet är gängkriminalitet ett reellt problem, men för mig personligen är det ett större problem att företaget tar in rumänska entreprenörer som jobbar för skitlön, bor i baracker och slipper ta ansvar för resultatet när de åker hem - vilket i slutändan resulterar i lönedumpning och en sämre arbetsmiljö för mig.
Detta (precis som börsnoterade skolor eller att Jordgubben Abdo kan driva apotek) möjliggörs av en liberal politik och gör många av oss mer upprörda än nåt storstadstjafs om unisextoaletter.