2025-08-24, 11:36
Medlem
Slopad matmoms tycker jag är en utmärkt idé: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...nader-for-rika
Citera
2025-08-24, 11:42
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Nej är det korta svaret.

Allt V gör är marxism och ett sätt att döda skaparglädje, sammanhållning, ekonomisk tillväxt och nationella identiteter som inte är blatte-identiteter.

Det värsta med V är att man samlar många av de värsta människorna som finns under ett paraply (resten tar Centern hand om). Den grupp som man däremot borde representera, och den grupp som är svagast i samhället - dvs de som hamnat helt fel, haft föräldrar som hamnat ännu mer fel, de som är sjuka, skadade, handikappade osv OCH är riktiga svenskar - denna grupp blir istället förbisedd när man nu iklär sig en jävla palestinasjal i vårat rikes lokaler!!! Om Vänstern verkligen var ett renodlat parti för de som hör till detta landet och även vill uppnå ett mer balanserat samhälle så skulle jag kunna tänka mig att låta dem existera.

Sant. Jag förstår inte varför de är så förälskade i Palestina och världen där utanför.
De bor i Sverige, får partibidrag eller vad det heter från Sverige och ändå är de enda svenskar de kämpar för regnbågsfjollorna.
De sistnämnda är också människor men vill de ha sina drag queen-fester kan de ha dessa privat nånstans ( dock så att polisen vet vart ) där de inte stör oss normala.

Jag hade kunnat respektera dom om de verkligen kämpade för Sveriges gamla, sjuka och utsatta.
Samt gjorde nåt åt korruptionen i sitt parti.
Palestinarna får skylla sig själva som knullar fram tretton barn per familj trots att de bor i en krigszon.
Rått sagt men tyvärr sant, menar jag.

Jag försöker leta fram nåt där V faktiskt skulle ha gjort nåt bra för svenskar i svag position i livet.
Citera
2025-08-24, 11:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Hur mycket man än hatar detta efterblivna, orealistiska, vimsiga virrpanneparti så måste man ändå medge att NÅGOT, åtminstone EN sak kanske de trots allt har rätt i.

Jag kan hålla med V om att abort ska vara en mänsklig rättighet samt att man inte får ta hur mycket pengar som helst för mat och hyra.
Det jag inte kan hålla med V om är worshippandet av och daltandet med våldsamma kriminella.
Jag kan heller inte hålla med V om att vilka ideologier och religioner som helst ska få finnas i Sverige.

Jag menar, så gott som varenda människa har rätt i något och fel i något.
Jag skulle gärna ha en dialog med vänsterpartister men detta har genom åren varit totalt omöjligt eftersom dessa inte vill ha en dialog med icke-vänsterpartister.

Ni andra icke-Vänsterpartister, kommer ni på något som V har rätt i ?
För min del får ni gärna även skriva ner saker som V har fel i.
Hoppas moderatorerna är med på detta.

Är inte V det enda partiet som vill förbjuda religiösa friskolor? Det tycker jag är bra.
Citera
2025-08-24, 11:49
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:

Det jag inte kan hålla med V om är worshippandet av och daltandet med våldsamma kriminella.
Jag kan heller inte hålla med V om att vilka ideologier och religioner som helst ska få finnas i Sverige.

Trams, V har aldrig ingått i regeringen så hur kan det vara Vs fel att det daltas?
Sedan är både svenska och engelska tillåtet på Flashback men det innebär inte att du får skapa nya ord som blandar dessa språk, ex worshippandet?
Citera
2025-08-24, 11:51
Medlem
Oftast så upprepar vänstern en väldigt bra lösning, som liksom har en förmåga att liksom lösa alla problem i samhället, på något förbluffande sätt och det är förebyggande arbete då främst i form av fritidsgårdar.

Detta krav kan komma fram som ett svar på nästa alla typer av frågor.
Citera
2025-08-24, 12:03
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Är inte V det enda partiet som vill förbjuda religiösa friskolor? Det tycker jag är bra.

Va? Och alla andra vill tillåta dom ???
Citera
2025-08-24, 12:08
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Trams, V har aldrig ingått i regeringen så hur kan det vara Vs fel att det daltas?
Sedan är både svenska och engelska tillåtet på Flashback men det innebär inte att du får skapa nya ord som blandar dessa språk, ex worshippandet?

Mitt språkbruk är väl ett av Sveriges mindre problem, va?

Ja, varje röst räknas och vänsterpartister vill inte sänka straffmyndighetsåldern, vad jag vet.
Och inte förlänga straffen heller.
Och så har vi skräckexemplet Södertälje:

Men i oktober 2022 stod det klart att två ledamöter från Kristdemokraterna röstade mot förslaget till styre. Istället blev den styrande koalitionen Centerpartiet, Miljöpartiet, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. Boel Godner kunde således sitta kvar som kommunstyrelsens ordförande.
Citera
2025-08-24, 12:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Va? Och alla andra vill tillåta dom ???

Tror det var så för några år sen i alla fall. Vet inte om nåt parti har ändrat sig nu.
Citera
2025-08-24, 12:12
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Slopad matmoms tycker jag är en utmärkt idé: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...nader-for-rika

Vid kris åtminstone.
Ska läsa om den. Intressant länk.
Citera
2025-08-24, 12:14
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Detta är något du fantiserat ihop. Våldsamma kriminella finns det betydligt fler av i SD. Skulle V dyrka SD för det?
Citera
2025-08-24, 12:14
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Tror det var så för några år sen i alla fall. Vet inte om nåt parti har ändrat sig nu.

Det vore ju fint av V om de inte tog emot mutor från svinrika SaudiArabien för att tillåta religiösa muslimskolor i Sverige.
Men men,,,,,,,,,,,,,
Citera
2025-08-24, 12:15
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Detta är något du fantiserat ihop. Våldsamma kriminella finns det betydligt fler av i SD. Skulle V dyrka SD för det?

Ok så V vill sänka straffmyndighetsåldern, förlänga voltorna och utvisa utländska kriminella på livstid?
Det vore fint av V.
Hoppas det stämmer också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in