2025-08-23, 10:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ta dig en ordentlig titt på Total 2 och Total 3. Hur ser dom ut tycker du? Du gillar ju horisontella nivåer, vad tror du händer när dom trar förbi tidigare ath? Vad hände förra marknadscykeln?
Som jag misstänkte, inte ett ord om fundamentat som diskuterades och som du citerade. Håll dig till dina intetsägande streckgubbar som på sin höjd konstaterar nuläget.
Senast redigerad av Leaston 2025-08-23 kl. 10:12.
Citera
2025-08-23, 10:13
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som jag misstänkte, inte ett ord om fundamentat som diskuterades och som du citerade. Håll dig till dina intetsägande streckgubbar som på sin höjd konstaterar nuläget som alla ändå har koll på.

Du har bevisligen noll koll på nuläget med tanke på att du tror att en altwinter är på ingång. Vad gäller fundamenta så tänker jag inte spela med i dina hallucinationer. Om det löser världsliga problem eller inte? Vem bryr sig.
Citera
2025-08-23, 10:40
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ganska toppiga ljus på veckografen och kanske snart på månadsgrafen. Indikerar korrigering. Om vi ska korrigera mer än vi redan har gjort låter jag vara osagt.

Vad gör ljusen toppiga och på vilket sätt indikerar dom en korrigering?
Citera
2025-08-23, 10:49
Medlem
Citat:
Vad gör ljusen toppiga och på vilket sätt indikerar dom en korrigering?

Jag bryr mig inte så mycket om ljusen egentligen, då priset vid "stängning" är tämligen godtyckligt. Men jag avsåg att veken gick högt uppåt och ljuskroppen var relativt kort. Folk som bryr sig mer om ljusen brukar se det som toppigt, och det ligger säkert något i det, ehuru ingalunda tvingande.
Citera
2025-08-23, 10:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Jag bryr mig inte så mycket om ljusen egentligen, då priset vid "stängning" är tämligen godtyckligt. Men jag avsåg att veken gick högt uppåt och ljuskroppen var relativt kort. Folk som bryr sig mer om ljusen brukar se det som toppigt, och det ligger säkert något i det, ehuru ingalunda tvingande.

Okej.

Hur ser du på dom lägre tidsramarna nu med tanke på att din orangea linje korsades igår?
Citera
2025-08-23, 10:55
Medlem
Citat:
Okej.

Hur ser du på dom lägre tidsramarna nu med tanke på att din orangea linje korsades igår?

Vi har fått en ny lokal botten vid 112k. Jag är försiktigt positiv inför den nära framtiden, men det kan gå i båda riktningar eller sidledes. Bara att ligga all in som vanligt och se vad som händer.
Citera
2025-08-23, 11:00
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vi har fått en ny lokal botten vid 112k. Jag är försiktigt positiv inför den nära framtiden, men det kan gå i båda riktningar eller sidledes. Bara att ligga all in som vanligt och se vad som händer.

Haha jag gillar din inställning Stopp.
Och du har givetvis helt rätt i alla dina grundantaganden om Bitcoin som tillgångsklass. Dina prisgrafer igår i form av SPX och OMX prissatta i BTC illustrerar precis vad det är som håller på att hända över tid.

Sen är vi inte helt överrens om dekorrelationer och shitcoins osv men det är en annan femma.
Citera
2025-08-23, 15:40
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Någon som fyller på eller är det fattiga tider för dem flesta?
Citera
2025-08-24, 04:49
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bda7
Snyggt, men köper du på dig igen? Min poäng var inte att kritisera vad du gör, utan snarare hur du uttrycker vad du nu gör. Det blir svårt att följa. Jag ser detta ofta och jag tror det är en vanlig (delvis undermedveten) strategi att uttrycka sig förvirrat så att man aldrig riktigt kan ha fel. Man får förstås aldrig rätt heller...
$120K säljen ser snygg ut nu men $100k och $110K säljen ser ju inte lika snygga ut.

Jag har avsatt en del av min stack som jag gör DCA ut nu helt enkelt. Sen får vi se hur högt vi går.

Tesen är att vi får en ny bear market och det kommer nya tillfällen att köpa in sig igen på iallafall $50k inkom kommande åren. Det kan förstås slå HELT fel och jag får äta upp det. Men många grafer visar att vi är i slutfasen i bullmarknaden nu, som kan ta slut i höst/vinter.
Citera
2025-08-24, 05:27
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
$120K säljen ser snygg ut nu men $100k och $110K säljen ser ju inte lika snygga ut.

Jag har avsatt en del av min stack som jag gör DCA ut nu helt enkelt. Sen får vi se hur högt vi går.

Tesen är att vi får en ny bear market och det kommer nya tillfällen att köpa in sig igen på iallafall $50k inkom kommande åren. Det kan förstås slå HELT fel och jag får äta upp det. Men många grafer visar att vi är i slutfasen i bullmarknaden nu, som kan ta slut i höst/vinter.

Presentera dom graferna tack.
Citera
2025-08-24, 10:25
Medlem
hazenectars avatar
Bitcoindominansen in the shitter denna vackra söndagsmorgon. Getingen surrar av välbehag.

BTC.D 1W: https://ibb.co/twXK13S1
Citera
2025-08-24, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer

Tycker din analys är rimlig, även om det inte nödvändigtvis behöver bli så, som du sjäv påpekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in