Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
Citat:
Ursprungligen postat av
Lunkan531
Varför citerar du min post, men - sov vanligt - inte svarar på något av det jag skrev? För att du inte har några vettiga argument emot?

Även Usa har ju DÅLIGA siffror. I din förra post höll du ju med om det!
Trump kan ju RETA UPP alla...
Kommer inte ihåg om Carl Bildt var med då Sverige och Norge fick till fredsavtal i Israel-Palestina.
Fick några kronor idag på börsen, det är vad jag är orolig för med ekonomin, idag vid början gick Usa börsen upp på all time high, får själv inte riktigt ihop det o vågar inte satsa för länge, just för detta Usa i topp, även sverige nästan i topp, Börserna visar alltså allt går över förväntan.
Ska motsatsen bevisas ska börser gå ner, men det verkar vara lite glädjerus över Putin o Ukraina, och detta glädjerus är något Trump ensamt har skapat, han kan alltså trissa upp börserna, o ändå köra med sina tullar, bevisa första dippen på börsen med tullarna var skapad av personer som jobbar på börsen och inte taget ur verkligheten, menas att nu verkar alla ha accepterat trums tullar och konjunkturen kommer inte drabba Usa så hårt.
Ska motsatsen bevisas ska börser gå ner, men det verkar vara lite glädjerus över Putin o Ukraina, och detta glädjerus är något Trump ensamt har skapat, han kan alltså trissa upp börserna, o ändå köra med sina tullar,
Nu gjorde du det igen, citerade mig men svarade inte på vad jag skrev...
Nej det visar börserna INTE att det du säger. Som jag - och amerikanska storfräsare - har sagt är börsen INTE ett mått på om Trump lyckas - hur mycket misslyckas

- eftersom börsen domineras av TAidioter som inte begriper hur man värderar företag.
De viktiga siffrorna visar att det går DÅLIGT t ex nya jobb. Totala förlorade jobb verkar de inte ens våga tala om... TVÄRT OM sparkade Trump statistikchefen som om det skulle göra siffrorna bättre
Citat:
Ursprungligen postat av
hjorten16
bevisa första dippen på börsen med tullarna var skapad av personer som jobbar på börsen och inte taget ur verkligheten

Nu dillar du igen.
Personalen på börsen kan såklart INTE ha gjort raset på börsen, så mycket pengar har de inte

DÅ vid det raset reagerade USAbörsen RÄTT, men sedan tog TAidioterna över igen...