2025-08-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inga avtal finns, inga är ratificerade.
Sluta kämpa, för det tar dig ingenstans.

Och överenskommelser är inte ett skit värda lärde vi oss av Schweiz.
Dock komiskt du ändrar orden i tron det skulle hjälpa, du är helt körd nu på avtalen som inte än finns.
Jag tar mig ingenstans jag bor här i Europa o är en av förlorarna med tullarna, det är Trump som tar sig fram.
Det är inte ens säkert man skriver något avtal då det inte behövs, det räcker med handels överenskommelsen, vi har inte haft något tullavtal förut heller bara ett handelsavtal, det är för att Usa själva sköter vad som ska tullas eller inte, dvs det är inget europa har o säja till om, då behövs inte heller något avtal.
Citera
2025-08-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Jag tar mig ingenstans jag bor här i Europa o är en av förlorarna med tullarna, det är Trump som tar sig fram.
Det är inte ens säkert man skriver något avtal då det inte behövs, det räcker med handels överenskommelsen, vi har inte haft något tullavtal förut heller bara ett handelsavtal, det är för att Usa själva sköter vad som ska tullas eller inte, dvs det är inget europa har o säja till om, då behövs inte heller något avtal.
Du har ändå tur att du slipper bo i USA.
Skatterna mot befolkningen som tullarna är slår väldigt hårt.
Citera
2025-08-20, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Med 36 triljoner i skuld
Så är de redan på väg mot konkurs
Vad man kan göra är att minska utgifter och höja skatten . Vilket är just det Trump har gjort
Men han är duktig på att måla upp utlandet som orsaken. och få Amerikaner att tro att
han inta har höjd skatten eller sparat in på utgifter .
likväl är det här ett steg mot mer Europäsk ekonomisk Politik
dock med det undantag att avarage joe får betala för ingenting
Bästa är kanske o se sanningen, går Usa i konkurs kan du räkna med att hela världsekonomin faller, vi kommer inte få det speciellt mycket bättre än Usa.
Citera
2025-08-20, 20:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
INGA tullavtal finns, ingen överenskommelse heller, och donalds sade att avtal ska skrivas.
Loser
Citera
2025-08-20, 20:51
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
=Amaratto|92744999]
Du har ändå tur att du slipper bo i USA.
Skatterna mot befolkningen som tullarna är slår väldigt hårt.

Inte alls, vi har reallöneökningar i USA under Trump.

Under Biden hade vi reallönesänkningar.

I Europa känner jag inte till utvecklingen så noga med nog upplevs det överlag att lönerna definitivt inte hängt med prisökningarna dom senaste 4 åren.

Det är Europa som det är synd om som lever under tryck av en haltande industri samt ett systemhotande folkutbyte med miljoner oanställbara grupper med en kultur som inte vill integreras och som måste försörjas som kommer leda till ekonomisk kollaps förr eller senare.
Citera
2025-08-20, 21:00
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

I Europa känner jag inte till utvecklingen så noga med nog upplevs det överlag att lönerna definitivt inte hängt med prisökningarna dom senaste 4 åren.

Det är Europa som det är synd om som lever under tryck av en haltande industri samt ett systemhotande folkutbyte med miljoner oanställbara grupper med en kultur som inte vill integreras och som måste försörjas som kommer leda till ekonomisk kollaps förr eller senare.
Jag Tycker att det finns likheter med 70 talets Palme politik .
Vi ser skattehöjning tullskydd devalvering prisstegring och Realönehöjning
Citera
2025-08-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

Ja, stagflation är bra.

USA står inför en ekonomisk kollaps.
Citera
2025-08-21, 06:17
Medlem
Från och med den 23 augusti 2025 pausar PostNord tillfälligt postförsändelser som innehåller varor till USA och Puerto Rico. Anledningen är de nya tullregler som utannonserades den 30 juli 2025. I dessa har De Minimis-undantaget för inkommande varor tagits bort.
Citera
2025-08-21, 06:48
Medlem
Citat:
INGA tullavtal finns, ingen överenskommelse heller, och donalds sade att avtal ska skrivas.
Loser
Jojo nu har du lagt dig på folkölsnivå gnäll hos regeringen o eu i att vi har ingen handels överenskommelse med Usa, för uppenbart nämner dessa det finns en överenskommelse.
Citera
2025-08-21, 07:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jojo nu har du lagt dig på folkölsnivå gnäll hos regeringen o eu i att vi har ingen handels överenskommelse med Usa, för uppenbart nämner dessa det finns en överenskommelse.
Sluta ljug mer nu, det är bara så tragiskt att vi sett lögnen avslöjat din lögn och hur du krampaktigt försöker fortsätta lögnen.

Och donalds sade avtal skulle skrivas, detta försökte du få till det bara var muntligt, men nope, avtal skulle skrivas, kanske orden är för svåra för dig att greppa?

Och överenskommelser vet vi är inte en flugskit värd för donalds, så där har du ingenting heller.
För donalds har en gigantisk svans av stämningar bakom sig av brutna överenskommelser och här pratar vi om många många tusen.
Och om man hade haft en tull överenskommelse, så hade inte donalds ändrat dom hela tiden.

Så sluta ljug, ingen går på det, inte ens du själv går på skräpet du skriver.

Det finns inga påskriva avtal, inga avtal är ratificerade och avtal skulle skrivas enligt donalds, menar du att donalds är en sketen lögnare också?
Citera
2025-08-21, 07:36
Medlem
Citat:
Sluta ljug mer nu, det är bara så tragiskt att vi sett lögnen avslöjat din lögn och hur du krampaktigt försöker fortsätta lögnen.

Och donalds sade avtal skulle skrivas, detta försökte du få till det bara var muntligt, men nope, avtal skulle skrivas, kanske orden är för svåra för dig att greppa?

Och överenskommelser vet vi är inte en flugskit värd för donalds, så där har du ingenting heller.
För donalds har en gigantisk svans av stämningar bakom sig av brutna överenskommelser och här pratar vi om många många tusen.
Och om man hade haft en tull överenskommelse, så hade inte donalds ändrat dom hela tiden.

Det finns inga påskriva avtal, inga avtal är ratificerade och avtal skulle skrivas enligt donalds, menar du att donalds är en sketen lögnare också?
LOL. Det finns avtal. Hahhahahhaaa

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyqV4d/usa-och-eu-overens-om-nytt-avtal

Trump is our KING
Citera
2025-08-21, 07:47
Medlem
Citat:

Det är Trump som styr vilken nivå tullen ska ligga på, skulle inte Eu gått med på 15% hade den kunnat ligga kvar på 27,5%, von der Leyen kom överens med Trump om 15% istället och det är överenskommelsen, svårare är det inte.

Förstår du är lessen att Eu inte kunde vara tuffare i sin förhandling, men Eu våga inte riskera något när Trump använde Taco taktiken även mot eu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in