Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Nu i podden Förhörsrummet.
Lyssnade på ett avsnitt från Rättegångspodden idag, via Poddtoppen. Eftersom det är gratis så antar jag att man inte kan höra alla avsnitt på en gång, finns bara ett ute än så länge.
Är inte så insatt i det här fallet, men i första avsnittet får man höra Felix beskrivning av det hela. Jag reagerade på att han nästan lät som en röstskådis, som att någon övat in ett manus och inte riktigt fått känslorna i det han säger att kännas äkta. Under ganska lång stund kan han berätta om händelsen, ovanligt detaljerat också, utan några problem. Han nämner en del fruktansvärda saker som jag som lyssnare mådde dåligt över att höra. Men han berättar om det utan några känslor alls. Senare bryter han plötsligt ihop och börjar sluddra i sitt tal och det kändes väldigt överspelat, snudd på teatriskt.
Avsnittet från Rättegångspodden går att lyssna på här.
https://poddtoppen.se/podcast/897819815/rattegangspodden/mordet-pa-magnus-natschki-del-12
Alla reagerar vi olika på traumatiska händelser, så jag menar inte att döma honom. Men det var bara en märklig känsla att lyssna på det.